Jump to content

Recommended Posts

Posted

Min hjemmebane er lukket ned for sæsonen, så det er blevet tid til lidt evaluering. 

2023 var mit 16. år som medlem af en golfklub. Jeg har spillet på den anden side af 60 golfrunder i denne sæson, heraf 46 tællende runder og 9 hulspilsrunder.

2023 var præget af at jeg startede sæsonen med meget ustabilt spil. Jeg startede året i hcp 13,8 og i midten af maj var jeg helt oppe og vende hcp 16,5, hvilket er højeste hcp jeg har haft siden 2018. Jeg spillede til omkring 16 i hcp frem til slutningen juni, hvor sæsonen vendte og mit handicap langsom men sikkert faldt igen. Jeg slutter åtet i hcp 13,5, hvilket er det laveste handicap for året.

Min top er på niveau med hvad jeg har præsteret tidligere. Fra 55 tee på hjemmebanen i Hornbæk brugte jeg 2 gange kun 82 slag. Det er kun 1 slag dårligere, end min bedste runde.

I forbindelse med klubmesterskaberme afholdes der et officielt klubmesterskab på vores par 3 bane. Jeg stillede op og vandt. Jeg var 1 over par over 18 huller. 3 birdies, 4 boogies og resten i par. Årets klart bedste runde på og omkring greens.

I Regionsgolf række B deltog jeg i alle runder, undtagen en, hvor vores hold var med, helt frem til semifinalen.

Spillemæssigt var jeg i store dele af sæsonen mindre stabil med driveren end jeg har været tidligere. Da jeg ikke er så langtslående så er det vigtig del af mit spil at jeg rammer mange fairways. Købte ny driver sidst på sæsonen og så klare forbedringer i de sidste runder inden banen lukkede. 

Omvendt er jeg blevet bedre på green hvor jeg har fået skåret ned på mængden af 3 puts.

Alt i alt en meget svingende sæson med lyspunktet i de sidste måneder. N u spiller jeg en bane ugen i Trackman i egen lille Moppeklub og kan ikke vente på foråret