Ulrik Posted September 13, 2023 Report Posted September 13, 2023 Hej. Er flere gange stødt på en statistik som sammeligner GIR med handicap range og selvom forskellige kilder skriver lidt forskelligt, så rammer jeg åbenbart ikke nok GIR. Et eksempel er vedhæftet sammen med mine egne stats. Er lidt nysgerrig på andres stats, så håber at der er nogle der vil dele. Mit handicap er 12.4 Quote
Nicolai Posted September 14, 2023 Report Posted September 14, 2023 (edited) Jeg ligger lavt og det ved jeg godt, men vi har flere greens, hvor det er rigtig skidt, at komme for langt, så jeg tjatter til den, selvom jeg virkelig forsøger, at kigge afstand til bagkant og vælge et jern der kan gå dertil, men alligevel får jeg slået så blødt, at den oftest lander lige kort af green. Spiller 8.5 Edited September 14, 2023 by Nicolai Quote
Kaizer Posted September 18, 2023 Report Posted September 18, 2023 Jeg synes selv jeg ramte for få GIR, men det var ofte ok for mig. En del huller slog jeg bevidst kort af, for at undgå greenside bunkere som jeg virkelig hader. Andre huller var det som @Nikolai for at undgå at slå over greens. Typisk greens der hældede fra bag mod front. Jeg ville hellere putte op, end ned ad. Til gengæld blev jeg ganske ferm til at få den ind så jeg kunne nøjes med et putt. Hvis jeg alligevel skulle 2-putte var det ok, for jeg havde 13-14 slag på banen så jeg kunne forlade hullet med 2 point. Quote
nAlen Posted September 18, 2023 Report Posted September 18, 2023 Tror eksemplet er nogenlunde retvisende - jeg snitter sådan omkring en 10 stykker vil jeg tro, de dårlige dage omkring 8-9 og de gode dage omkring 10-12. Hvis du gerne vil ramme flere greens er bedste løsningsforslag at gå et teested frem - Det er der ingen skam i, jeg gør det selv flere gange om året Quote
Jam, GLFR Posted October 4, 2023 Report Posted October 4, 2023 Du putter jo tydeligvis bedre hvis du ikke rammer GIR, så hold dig endelig fra det 😅 Selvfølgelig er GIR en god rettesnor for hvor man ligger på en bestemt del af spillet, men det er jo helheden der tæller. Og det nytter jo ikke meget at få GIR hvis det betyder at man ofte ligger 10+m fra hullet og risikerer et 3 putt. Jeg spiller i 12 og rammer 4-6 greens pr runde ser det ud til. Den bedste runde jeg har haft i år rammer jeg 8 og går af med ekseptionelle 44 point på Lyngbygaard. Jeg har også flere runder i 30+ point med kun 3 greens ramt - her er det, ligesom ved dig, det helt korte spil der redder pointene. Quote
Recommended Posts