Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej

Jeg har bestemt mig for at blive fittet til en sæt jern. Jeg har spillet i lidt under 2 år med et sæt jern jeg købte brugt til 500 kr og på 25 í hcp. Jeg har overvejet Stensballegaard - men ved ikke om der er andre bedre alternativer? 

Edited by Jaystarrr
Posted

Hejsa Jaystarrr,

Custom fitting er en jungle og hvis du spørger 10 golfspillere så får du sikkert 10 forskelige svar, om hvad du burde spille med og hvem du kan kontakte
Ikke noget galt i det da vi alle har forskellige meninger, erfaringer og interesser

Jeg startede min første trackmann-opmåling hos Claus (Stensballegaard i 2019) og har været forbi Golfsmeden, Rosenberg og webshops i DK, UK, US og Sverige for rådgivning og opmåling. Stensballegaard kan god anbefales da de har et godt udvalg af udstyr, professionel rådgivning og godt fitting-studio

Det vigtigste er at du får noget som passer til dit spil og får noget udstyr du har tillid til.
Jeg kan godt anbefale Cobra Air-X, Wilson Launch Pad og Callaway Rogue ST OS LITE / Big Bertha i køller/jern som passer til dit nuværende niveau og hvor du kan spille dig ned i hcp, hvis du har mulighed for at bruge mere tid på at træne og spille. Hvis du vil prøve noget andet så kan Golfsmeden sikkert sætte sammen en pakke fra TourEdge til dig for fornuftige penge.

For mig betyder udstyret ca 20% mens "course management" (Golfsidekick.com er sjov) og det mentale (søg Bob Rotella på YouTube/Google hvis det mentale spil har din interesse) betyder hver ca 40% for hvor godt vi spiller. Den gode oplevelse for dig med custom fitting er at du bliver bedre kendt med dine præferencer, dit golf-spil og dine tal.

En gang custom fitted bliver typisk til altid custom fitted golf-udstyr. En kik på Golfdigest.com "hotlist" (f.x i "Super game Improvement"-kategorien) og "Mygolfspy.com" kan give inspiration til hvilket udstyr som passer til dig/forskellige golfspillere og vores preferance for tilgivelse og distance

Hvis du vil "deep dive" i custom fitting er Tom Wishon en fantastisk person (du kan sprive mails til ham og han svarer indenfor 24 timer) og Tom's 12 myter er af og til værdt at genlæse: https://wishongolf.com/12-myths-that-could-wreck-your-golf-game/

Ønsker dig en god købsprocess og håber du får nogle lækre fittede jern og køller😀

Enjoy Golf

• Like 1