Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej.

Ja som overskriften siger, så tog jeg et golfkørekort i 2016, og har ikke spillet siden.

Nu vil jeg gerne igang igen.

Mit spg ligger i hvad gør jeg nu.

Jeg har papirene fra det kørekort jeg tog tilbage i 2016, hvor alt er udfyldt. Jeg det i Sorø Golfklub, super lækker klub, desværre ligger den lidt dumt i forhold til hvor jeg bor nu, og tænker derfor at spille i trelleborg ved slagelse.

Så tager jeg bare papirene fra Sorø Golfklub med til Trelleborg i Slagelse, og orpetter et medlemsskab, eller skal jeg en tur til Sorø Golfklub først? Eller er det forældet og skal jeg tage et nyt?

Bedste hilsner.

Michael

Posted

Hej og velkommen til.

Jeg kender ikke priserne på golfkørekort i Trelleborg, men hvis de ikke er helt vilde, så ville jeg tage det igen, da de oftest indebærer undervisning og en genopfriskning af reglerne.

Men ellers så plejer det at være sådan, at man lige spiller 2-3 runder med en og så indleverer man det scorekort og får genereret et median af de runder. Sådan var det, da jeg på mystisk vis forsvandt ud af DGU mellem et klubskifte.

Posted

Okay, det lyder til at jeg blot skal nede og finde en løsning med dem.

De skriver nemlig ikke prisen for et golfkørekort, kun priserne for de forskellige medlemsskaber.

Posted

Hvis du har været medlem af en golfklub og havde et handicap, så kan du i princippet bare melde dig ind i en anden klub og starte med at spille fra det handicap du havde på det tidspunkt. Så bør dit handicap fremgå hos DGU og kan hentes af den nye klub. Når det er så lang tid siden kan det være, at din nye klub lige vil have klubbens pro til at kigge på dine færdigheder, men det er forskelligt fra klub til klub. 

Hvis du aldrig rigtigt blev medlem af en klub og fik handicap, så skal du nok igennem den nye klubs begynder-proces. Det kalder nogen for golfkørekort og nogen kalder det noget andet. Det er også forskelligt hvor struktureret den proces er fra klub til klub. 

I begge tilfælde er mit bedste råd, at ringe til den klub du gerne vil være medlem af, fortæl din situation og hør hvordan du skal forholde dig. 

Posted

@Bojoerge Tak  for svar. Jeg nåede aldrig at blive "rigtigt" medlem.

Holdt lidt ferie, lige efter golfkørekort perioden sluttede, der efter optaget af job en mdr tid, og så var det blevet trist efterår, og ikke inspiredende at tage ud længere.

Jeg prøver at hive fat i den nye klub og høre hvordan de forholder sig.