AkselBirke Posted March 1, 2023 Report Posted March 1, 2023 Hej Går og måske gerne vil lave lidt om i min bag. Hvad har folk af meninger til hybrid mod Wood ? Driving jern er udelukket, da det aldrig rigtig har passet til mit sving synes jeg. Det er dog flere år siden jeg har prøvet en, så kan da være man kan blive venner med en nu Kører pt 58-54-50 så pitch til 4 jern med en 4 Wood. Har før haft en 3 wood, men foretrækker en smule mere loft, da 3 wood er for svær at spille ellers synes jeg. Lyder måske ikke af meget, men slagene med 4 Wood kontra da jeg spillede med 3 wood er blevet noget bedre Har så et hul mellem 4 Wood og 4 jern ( selvom 4 jern også ret sjældent bliver brugt. Der har jeg endda også overvejet om der måske skal en hybrid i baggen istedet for 4 jern Vil gerne have noget som kan bruge fra tee, hvor driver måske ikke lige skal hives frem og som er "let" at slå fra fairways også. Slår i forvejen bolden forholdvis højt Tænker jeg skal ud til en demo dag, når de så småt begynder, så jeg kan prøve begge dele eller endda måske et driving jern også, men kunne være sjovt at hører hvad folk har af holdninger til det og hvad de har haft mest succes med, selvom jeg godt ved det er meget individuelt fra spiller til spiller Quote
osholm Posted March 1, 2023 Report Posted March 1, 2023 Hej Aksel Er der en grund til du ikke bruger 4 jernet? Kommer det bare sjældent i brug fordi du har kort ind i forvejen? Quote
AkselBirke Posted March 1, 2023 Author Report Posted March 1, 2023 51 minutter siden, skrev osholm: Hej Aksel Er der en grund til du ikke bruger 4 jernet? Kommer det bare sjældent i brug fordi du har kort ind i forvejen? Kommer bare sjældent i brug, da jeg generelt bare er mere til hybrider/køller i det lange spil. Føler bare lidt nemmere at slå, når jeg kan se lidt mere bag bolden. Så nok ligeså meget noget mentalt Quote
Smut Posted March 4, 2023 Report Posted March 4, 2023 Ville altid vælge en hybrid fremfor en wood. Den giver dig flere muligheder. Med en hybrid kan du slå mere ned på bolden i et dårligt leje og få et fornuftigt resultat. Semi-rough, divot hul, mv. En wood kræver normalt et bedre leje. Ikke tilfældigt at det kaldes “Fairway” Woods.. Quote
Inu8D Posted March 4, 2023 Report Posted March 4, 2023 3 timer siden, skrev Smut: Ville altid vælge en hybrid fremfor en wood. Den giver dig flere muligheder. Med en hybrid kan du slå mere ned på bolden i et dårligt leje og få et fornuftigt resultat. Semi-rough, divot hul, mv. En wood kræver normalt et bedre leje. Ikke tilfældigt at det kaldes “Fairway” Woods.. Jeg har det lige omvendt, en 5 woods har en del mere loft og et mindre køllehoved så den kan jeg bedre komme til i de dårlige lies. Quote
Kaizer Posted March 4, 2023 Report Posted March 4, 2023 Jeg ville vælge 5 wood. Jeg blev aldrig gode venner med min hybrid. “Den er så nem at slå med, det er næsten som at snyde”, hørte jeg folk sige. Sådan havde jeg det ikke. Da jeg skaffede mig en 5 wood, var der pludselig flere muligheder for mit spil. Brugte den også fra tee. Quote
Smut Posted March 5, 2023 Report Posted March 5, 2023 Det viser bare hvor individuelt golf er. Og du må nok prøve dig frem. I teorien skulle det være nemmere at slå en hybrid da skaftet er kortere. Køllehovedet skulle og være mere tilgivende end på en fairway wood. Quote
igangigen Posted March 6, 2023 Report Posted March 6, 2023 Der er jo en grund til, at de professionelle også har helt forskellige sammensætninger af deres bags... Der er ikke noget entydigt svar på, hvad man skal vælge. Jeg har selv både en fairwaywood og en hybrid i baggen. Jeg er mest sikker med hybriden, men jeg kan presse lidt ekstra meter ud af wooden (hvis jeg rammer den godt 🙂 ) Wooden bruger jeg kun fra fairway, og hvis ikke jeg bliver fristet af at kunne nå et par 5 hul i 2 slag eller lign., vil jeg normalt vælge hybriden - også fra fairway, da den gennemsnitligt giver mig det bedste resultat. Hvis jeg er i semi eller i rough, vælger jeg mellem hybrid og et jern, afhængig af lejet m.m. Men jeg er enig i, at man ikke kan nå frem til det rigtige resultat uden at prøve sig frem. Demodage eller lån af udstyr fra pro, golfbuddies eller lign., er vejen frem!!! Quote
nAlen Posted March 7, 2023 Report Posted March 7, 2023 Den 4.3.2023 kl. 08:00 , skrev Smut: Ville altid vælge en hybrid fremfor en wood. Den giver dig flere muligheder. Med en hybrid kan du slå mere ned på bolden i et dårligt leje og få et fornuftigt resultat. Semi-rough, divot hul, mv. En wood kræver normalt et bedre leje. Ikke tilfældigt at det kaldes “Fairway” Woods.. Jeg har lidt af hvert som skifter lidt ind og ud af baggen mest efter humør og årstid 2 jern (18gr), 3 hybrid (20gr), 5wood (18gr) 3wood (15gr) - Der er plads til 2 af dem og det er næsten altid 3wood eller 2jern + hybriden. Jeg synes hybriden er langt nemmere at "styre" noget længde med kontra 5wood som godt kan komme lige rigeligt misil-agtigt afsted og blive uhensigtsmæssigt lang. 3W eller 2jern alt efter årstid - sommeren er mest 2 jern, forår/efterår mest 3wood (rul vs carry) Quote
Smut Posted March 7, 2023 Report Posted March 7, 2023 6 minutter siden, skrev nAlen: Jeg har lidt af hvert som skifter lidt ind og ud af baggen mest efter humør og årstid 2 jern (18gr), 3 hybrid (20gr), 5wood (18gr) 3wood (15gr) - Der er plads til 2 af dem og det er næsten altid 3wood eller 2jern + hybriden. Jeg synes hybriden er langt nemmere at "styre" noget længde med kontra 5wood som godt kan komme lige rigeligt misil-agtigt afsted og blive uhensigtsmæssigt lang. 3W eller 2jern alt efter årstid - sommeren er mest 2 jern, forår/efterår mest 3wood (rul vs carry) I teorien giver en hybrid mere spin og højde. Og bør derfor også have en fordel i forhold til at styre længde ved indspil. Men igen, det er ikke altid sådan. Har samme oplevelse med woods. Jeg har sat min 3wood op på det højeste grad antal (Ping G30). Ellers går den meget lavt. Quote
nAlen Posted March 7, 2023 Report Posted March 7, 2023 56 minutter siden, skrev Smut: I teorien giver en hybrid mere spin og højde. Og bør derfor også have en fordel i forhold til at styre længde ved indspil. Men igen, det er ikke altid sådan. Har samme oplevelse med woods. Jeg har sat min 3wood op på det højeste grad antal (Ping G30). Ellers går den meget lavt. I teorien ja - i praksis er det lidt som du slår til den vil jeg mene, jeg kan både slå hybriden højt og "normalt", vil jeg slå en rigtig lav slår jeg 2jern typisk Quote
Recommended Posts