AkselBirke Posted December 22, 2022 Report Posted December 22, 2022 Hvad render folk og laver hen over vinter ? Er der folk som stadig spiller ? Eller laver andre ting, når vejret bliver for koldt ! Jeg sætter stort ikke mine ben på en golfbane længere, når det er vinter. Har indset at jo længere tid jeg har spillet golf, jo mere kuldeskær bliver jeg Kommer i trackman i ny og næ hen over vinter, for ikke at blive alt for rusten, men i år er det gået mere i motion center med styrke træning 3 gange i ugen, hvor jeg har fået lavet et program til blandet andet dødløft, squat og bænkpres og badminton 1 gang i ugen. Dødløft og bænkpress er faktisk meget sjovt, når man kan se fremgang fra ugen til uge næsten, men squat er noget djævlen har opfundet Har været igang i små 2 måneder nu. Mest for at tabe de alt for mange extra kg og bare generelt bliver i bedre form med ryg osv, så jeg forhåbentlig kan forebygge skader ! Har også en putte bane hjemme, men får den brugt alt alt for lidt Skriv gerne hvad i får tiden til at gå med, når det ikke lige er golf, eller også, hvis i stadig spiller golf, for den sags skyld Quote
Smut Posted December 22, 2022 Report Posted December 22, 2022 (edited) Spiller selv lidt indendørs Trackman når vejret er rigtig skidt. Derudover nyder jeg faktisk at spille udendørs Trackman Range. Det jeg savner indendørs er boldflugten. Det får man på Trackman Range. Man kan spille en del baner og man bruger derfor længere tid mellem slagene. Fremfor bare stå og slå bolde. Sidst lidt shortgame chip/pitch omkring en øve green. Spiller stort set ikke på banen. Der er ikke sommergreens her om vinteren i min klub… Edited December 22, 2022 by Smut Quote
AkselBirke Posted December 22, 2022 Author Report Posted December 22, 2022 7 minutter siden, skrev Smut: Spiller selv lidt indendørs Trackman når vejret er rigtig skidt. Derudover nyder jeg faktisk at spille udendørs Trackman Range. Det jeg savner indendørs er boldflugten. Det får man på Trackman Range. Man kan spille en del baner og man bruger derfor længere tid mellem slagene. Fremfor bare stå og slå bolde. Sidst lidt shortgame chip/pitch omkring en øve green. Spiller stort set ikke på banen. Der er ikke sommergreens her om vinteren i min klub… Udendørs trackman range ? Er du i en af de klubber, som har et udendørs system til rådighed ? Det er jeg virkelig misunderlig på ! Så tror jeg også godt jeg kunnes lokkes lidt mere udenfor om vinteren Er helt enig med boldflugten. Det er også det jeg savner mest, når man står og hamre bolde i en trackman Quote
Årgang63 Posted December 22, 2022 Report Posted December 22, 2022 Trackman og træningscenter lader mig fuldstændig kold 😛 Til gengæld spiller vi golf året rundt, ja ja på nær i frost og sne ⛳ 1 Quote
Kaizer Posted December 23, 2022 Report Posted December 23, 2022 (edited) Holder pause fra golfen pt., men før spillede jeg året rundt. Selv i frost kom jeg ud. Så længe det ikke blæser for meget er det fint. Fryser gerne de første 2-3 huller men derefter får jeg varmen og jeg er godt klædt på så det går gerne godt. Sne går også, selv om det ikke var planlagt. Der er begrænsninger for hvor ofte jeg kan spille, og jeg havde taget fri fra arbejde for at komme ud. Så der skulle spilles. Det begyndte at sne på vej mod banen. Til gengæld havde vi banen helt for os selv. Edited December 24, 2022 by Kaizer Edit 2 Quote
Smut Posted December 23, 2022 Report Posted December 23, 2022 Den 22.12.2022 kl. 21:46 , skrev AkselBirke: Udendørs trackman range ? Er du i en af de klubber, som har et udendørs system til rådighed ? Det er jeg virkelig misunderlig på ! Så tror jeg også godt jeg kunnes lokkes lidt mere udenfor om vinteren Er helt enig med boldflugten. Det er også det jeg savner mest, når man står og hamre bolde i en trackman Der er Trackman Range i Hørsholm - hvor man kan gå ind og købe en spand bolde med Mobilepay uden at være medlem… 🙂 Quote
AkselBirke Posted December 24, 2022 Author Report Posted December 24, 2022 10 timer siden, skrev Smut: Der er Trackman Range i Hørsholm - hvor man kan gå ind og købe en spand bolde med Mobilepay uden at være medlem… 🙂 Det lyder fedt at have adgang til sådan en range ! Det har jeg desværre ikke mulighed for Det er der ingen klubber i nærheden af mig der har. Tror måske Horsens har det, eller er ved at få det lavet, men det er også en kørertur på næsten 100km for mig, så det bliver ikke aktuelt 😝 Quote
Bojoerge Posted December 24, 2022 Report Posted December 24, 2022 Jeg spiller ikke udendørs om vinteren. Andre år er jeg gået i golf-hi når sommerbanen lukker og har ventet længselsfuldt på forårets komme. Hvis vinterbanen er åben er det fra måtter og til vintergreens og det gider jeg ikke og jeg gider heller ikke kulden. Vi er en lille gruppe på op til 7 golfere, der spiller sammen om onsdagen i sæsonen og vi er rykket indendørs i vores Teebox. Det er hyggeligt og så bliver svinget holdt i gang. Der er nogle begrænsninger i Trackman med det korte spil og vi putter slet ikke, men det er nu meget sjovt og der er i hver fald ligeså meget "mobning" som udendørs 😄 1 Quote
Kaizer Posted December 24, 2022 Report Posted December 24, 2022 Vi havde også vintergreens og spil fra måtter for 4-5 år siden, og det var ikke så interessant. Begge stoppede heldigvis, så det var helt alm. golf, bortset fra at høje indspil til en frossen green ikke kan anbefales. Det kan også anbefales at tage en skruetrækker eller lign. med, så man kan få en tee i jorden. Det er heller ikke fordi banen er overrendt når det er vinter. Det er en hardcore kerne af 40-50 spillere der bruger banen, så der er altid plads. 1 Quote
AkselBirke Posted December 25, 2022 Author Report Posted December 25, 2022 Den 24.12.2022 kl. 11:51 , skrev Kaizer: Vi havde også vintergreens og spil fra måtter for 4-5 år siden, og det var ikke så interessant. Begge stoppede heldigvis, så det var helt alm. golf, bortset fra at høje indspil til en frossen green ikke kan anbefales. Det kan også anbefales at tage en skruetrækker eller lign. med, så man kan få en tee i jorden. Det er heller ikke fordi banen er overrendt når det er vinter. Det er en hardcore kerne af 40-50 spillere der bruger banen, så der er altid plads. Vi kan spille til almindelig greens på vores store bane, som er lidt synd synes jeg, da det ikke sætter greens op til de bedste vilkår, når sæsonen begynder. Vi skal tee op fra fairway osv. Det kan jeg heller ikke helt forstå. Ved godt det er forskelligt fra spiller til spiller, men mange tager en tørv, når man slår, så det beskytter en tee ikke mod. I min verden skulle det være fra måtter eller intet Ingen af delene er optimale i min verden dog, så hvis jeg endelig kommer ud og spiller fra jord/græs hen over vinteren, så er det altid fra vores 9 huls bane, som er RIGTIG fin. Lange par 3 huller og 2 virkelig svære par 4 huller, så den har jeg intet imod at spille, hvis det endelig skal være Quote
Kaizer Posted December 25, 2022 Report Posted December 25, 2022 49 minutter siden, skrev AkselBirke: Vi kan spille til almindelig greens på vores store bane, som er lidt synd synes jeg, da det ikke sætter greens op til de bedste vilkår, når sæsonen begynder. Vi skal tee op fra fairway osv. Det kan jeg heller ikke helt forstå. Ved godt det er forskelligt fra spiller til spiller, men mange tager en tørv, når man slår, så det beskytter en tee ikke mod. I min verden skulle det være fra måtter eller intet Ingen af delene er optimale i min verden dog, så hvis jeg endelig kommer ud og spiller fra jord/græs hen over vinteren, så er det altid fra vores 9 huls bane, som er RIGTIG fin. Lange par 3 huller og 2 virkelig svære par 4 huller, så den har jeg intet imod at spille, hvis det endelig skal være Jeg kunne nogenlunde vænne mig til at spille fra måtter. Den skulle bruges på alle kortklippede arealer. Klubben droppede heldigvis den regel men gør stadig meget ud af at man skal “lægge op” for at skåne banen. Som jeg, og alle mine makkere ser det, skåner det på ingen måde banen. Det er en fordel med oplæg hvis bolden ligger på bar jord. Så kan man tage den hen på græs, men at sige det skåner banen er en misforståelse. Så slår man til bolden og tager sikkert en tørv med. Er banen tilpas våd er tørven splittet til atomer, og det er vanskeligt at lægge på plads igen. Det er korrekt at banen kan se lidt slidt ud når den åbnes officielt, men det er ovre efter 2-3 uger. Jeg har hørt tale om at klubben vil lukke banen om vinteren igen, og det vil jeg være ked af; skulle jeg begynde at spille igen. Hvis vejret var til det spillede jeg en runde hver weekend. Nogle gange 2. Quote
AkselBirke Posted December 25, 2022 Author Report Posted December 25, 2022 (edited) 13 minutter siden, skrev Kaizer: Jeg kunne nogenlunde vænne mig til at spille fra måtter. Den skulle bruges på alle kortklippede arealer. Klubben droppede heldigvis den regel men gør stadig meget ud af at man skal “lægge op” for at skåne banen. Som jeg, og alle mine makkere ser det, skåner det på ingen måde banen. Det er en fordel med oplæg hvis bolden ligger på bar jord. Så kan man tage den hen på græs, men at sige det skåner banen er en misforståelse. Så slår man til bolden og tager sikkert en tørv med. Er banen tilpas våd er tørven splittet til atomer, og det er vanskeligt at lægge på plads igen. Det er korrekt at banen kan se lidt slidt ud når den åbnes officielt, men det er ovre efter 2-3 uger. Jeg har hørt tale om at klubben vil lukke banen om vinteren igen, og det vil jeg være ked af; skulle jeg begynde at spille igen. Hvis vejret var til det spillede jeg en runde hver weekend. Nogle gange 2. Ja. Det er på samme måde jeg ser det. Oplæg gør intet for at skåne banen Var dog ikke klar over at banen kunne komme sig så hurtigt, når først sæsonen så små begynder. Troede baner ville være længere tid om at komme sig. Altså både fairways og greens Det er dog bare mere i lige vores klub, som har en rigtig fin 9 hullers bane til rådighed, så kan jeg ikke helt forstå, hvorfor den store bane skal være åben, men tror dog en af grundene er at de åbner op for at folk for andre klubber, kan betale 1000kr som et vinter tilbud, så kan de spille vores store bane så meget som de vil, så vores store bane er måske lidt mere overrendt end andres ihvertfald om vinteren, da det er et tilbud som mange benytter sig af fra andre klubber, fordi deres egne klubber lige netop lukker stor bane Kan ikke lige huske hvor mange måneder tilbuddet strækker sig over for de 1000kr Vores par 9 bane minder mere om 9 huller på stor bane med undtagelse af der ikke er nogle par 5 huller ( Vejen golf klub ) Edited December 25, 2022 by AkselBirke Quote
Kaizer Posted December 25, 2022 Report Posted December 25, 2022 2 timer siden, skrev AkselBirke: Ja. Det er på samme måde jeg ser det. Oplæg gør intet for at skåne banen Var dog ikke klar over at banen kunne komme sig så hurtigt, når først sæsonen så små begynder. Troede baner ville være længere tid om at komme sig. Altså både fairways og greens Det er dog bare mere i lige vores klub, som har en rigtig fin 9 hullers bane til rådighed, så kan jeg ikke helt forstå, hvorfor den store bane skal være åben, men tror dog en af grundene er at de åbner op for at folk for andre klubber, kan betale 1000kr som et vinter tilbud, så kan de spille vores store bane så meget som de vil, så vores store bane er måske lidt mere overrendt end andres ihvertfald om vinteren, da det er et tilbud som mange benytter sig af fra andre klubber, fordi deres egne klubber lige netop lukker stor bane Kan ikke lige huske hvor mange måneder tilbuddet strækker sig over for de 1000kr Vores par 9 bane minder mere om 9 huller på stor bane med undtagelse af der ikke er nogle par 5 huller ( Vejen golf klub ) Hos os er det fast prisen året rundt. Der betales samme pris om du spiller eller ej. De ser helst ikke at man melder sig ud til vinter og ind igen til forår, hvilket er ganske fair. Vores par 3 bane er ikke så spændende. 12 huller hvor en del er ret kedelige. Den er dog god at øve indspil på, for kan man ramme de små greens kan ma også ramme på den store bane. Det er korrekt at banen kan blive besøgt af mange gæster fra andre klubber der har lukkede baner. Der er en anden klub 40 km. fra os der blev decideret overrendt af naboklubber. Så vidt jeg kunne forstå var de ved at være ret trætte af det, og forsøgte at lukke lidt ned for antallet af gæster der var medlem af en fritspilsordning. Det er sådan lidt “gynger og karruseller”. På den ene side vil man gerne have penge i kassen, men man ønsker samtidigt ikke at få banen ødelagt af for meget og voldsom brug. Quote
Bojoerge Posted December 25, 2022 Report Posted December 25, 2022 Hos os er fritspilsordningen kun fra 1/4 - 1/12... Ved faktisk ikke om nogme af de andre baner har åbent om vinteren Quote
Nicolai Posted December 26, 2022 Report Posted December 26, 2022 Jeg får spillet for lidt, men træner en smule udendøres, medmindre der er frost, for gider ikke have spand og varmt vand med til boldene. Oplæg på banen skåner på ingen måde banen og forstår ikke, at det overhovedet er sådan. ALLE tager tørv op og tee en bold på har ikke noget med golf at gøre i min optik, så skal man skåne banen, så er det med en måtte. Og Greens burde ved lov lukkes ned, så de står bedre til foråret. Vi har Mollerup rendende 24/7 i vinterhalvåret pga samarbejdsaftale, hvilket jo er grunden til, at vores bane holdes åbent året rundt -frost dage, men prisen er, at vores greens først er rimelig spilbare 1-2 måneder ind i sæsonen, fordi de lider så stor skade. Baneåbninger handler ganske enkelt om klubbernes økonomi og kan på sin vis forsvares, men når baner overrendes af gæster pga deres egen er lukket, så tænker man desværre for lidt på egne medlemmer ifht banestand, når sæsonen starter. Dog er jeg glad for, at jeg ikke længere er medlem i min forrige klub, da den har lukket halvdelen af hul 8 og helt frem til 14 pga vand. De har dog ofret penge på dræn, men umiddelbart ser det ikke ud til at have nogen effekt. Men de huller er så lukket fra november og frem til marts/april, medmindre vejret er mildt ifht nedbør. 1 Quote
Enjoy Golf Posted December 26, 2022 Report Posted December 26, 2022 Hejsa golf-venner Har fulgt et par råd, som virker ok, for at sikre spil glæde i gennem hele udendørssæsonen (som er apr-okt for mig): Find en ekstra hobby - det blev crossfit med max fokus/træning fra nov-mar Hold en pause - rører ikke en golf kølle/jern i nov-dec, så jeg er som en ko klar til nyt græs når foråret kommer Opstart i jan-mar med sving-træning for at træne et stabilt "low point" og chippe i haven Golf er et fantastisk spil som bliver ved med at give sæson-efter-sæson😀 Enjoy Golf Quote
Bojoerge Posted December 26, 2022 Report Posted December 26, 2022 Jeg bliver aldrig træt af at spille golf. Jeg bliver nogle gange træt af mit golfspil, men det er noget helt andet 😄 Jeg tror jeg ville have godt af lidt fysisk vintertræning (hele året), men det er lidt ligesom golftræning. Gode intentioner, der aldrig bliver tilete end det. I dag har jeg spillet en bane i Tyskland på trackman. Det var rigtig hyggeligt og det er sådan set det vigtigste. Selv resultatet blev hæderligt til sidst. Fik slået nogle rigtigt gode slag med mln 4 kølle som jeg ellers her bøvlet med hele udendørssæsonen. Det vil være det hele værd hvis jeg bliver fortrolig med den i løbet af vinteren Nu går til onsdag i næste uge før jeg har tid til at spille med igen og jeg kan næsten slet ikke vente... Quote
AkselBirke Posted December 26, 2022 Author Report Posted December 26, 2022 2 timer siden, skrev Bojoerge: Jeg bliver aldrig træt af at spille golf. Jeg bliver nogle gange træt af mit golfspil, men det er noget helt andet 😄 Jeg tror jeg ville have godt af lidt fysisk vintertræning (hele året), men det er lidt ligesom golftræning. Gode intentioner, der aldrig bliver tilete end det. I dag har jeg spillet en bane i Tyskland på trackman. Det var rigtig hyggeligt og det er sådan set det vigtigste. Selv resultatet blev hæderligt til sidst. Fik slået nogle rigtigt gode slag med mln 4 kølle som jeg ellers her bøvlet med hele udendørssæsonen. Det vil være det hele værd hvis jeg bliver fortrolig med den i løbet af vinteren Nu går til onsdag i næste uge før jeg har tid til at spille med igen og jeg kan næsten slet ikke vente... Jeg kan nu godt blive træt af det. Har haft 2 længere pauser, fordi det også kan være så frustrende et spil Men jeg ville nu også spille golf hele året rundt, hvis golf vejret var bedre til det her i Danmark eller at jeg boede i nærheden af noget indendørs golf faciliteter, som kunne bruges hen over vinter til rimelig penge Quote
AJ Posted December 26, 2022 Report Posted December 26, 2022 Jeg spiller vintergolf med stor glæde og har gjort det lige siden jeg startede på golf i 2010. Vi spiller til vintergreens og der skal spilles fra måtter. Jeg synes det minder lidt om golf og gør at svinget ikke ruster helt hen over vinteren. Vi er en flok på op mod 50 spillere som mødes søndag formiddag forudsat der ikke er 2 m høje snedriver eller lignende forhindringer. Der bliver i øjeblikket bygget indendørs simulatorgolf med trackman - glæder mig til at se når det står færdigt fra den kommende sæson. Ville gerne bruge tid på fitness eller styrketræning men mangler motivationen lige for tiden. Håber jeg kan overbevises om at finde motivationen igen. Quote
Becton Posted December 27, 2022 Report Posted December 27, 2022 Spiller hele året. KiK "Smørgosserne" spiller efterårssæson sept til dec og vintersæson jan til april, 9 huller (dagens sløjfe) på "sommerbane", dvs der spilles fra vinter teesteder til fairways og ordinære greens. Måtter kan blive påbudt med kort varsel og anlægget kan selvfølgelig blive lukke pga af vejrforhold (eller andet) med kort varsel. Så er der mulighed for at træne eller spille simulatorgolf på driving range med TopTracer - så kan man holde svinget og kroppen i gang og holde liv i det sociale. Quote
Recommended Posts