Bojoerge Posted December 21, 2022 Report Posted December 21, 2022 Siden at Hornbæk lukkede banen har jeg spillet Trackman simulator mindst en gang om ugen. Det er hyggeligt og holder forhåbentligt svinget ved lige vinteren over. Når man har en profil hos Trackman, så får man et handicap efter samme regler som udenfor. Det burde fungere fint, hvis ellers at de raitings Trackman har til rådighed var i orden. Det er de bare ikke. På mange baner spiller man så meget med herre- og dametees, at tees kun er raitet til det ene køn. Hvis der er 4 teesteder så er de 2 forreste tees kun raitede for kvinder og de 2 bagerste tees kun raitede for mænd. Så hvis man får valgt en af de baner og spiller fra "forkert" teested bliver handicapscore selvfølgelig helt forkert. Problemet er at man ikke på forhånd har nogen viden om at en given bane har herre- og kvinderatings på alle teesteder eller om de er kønnede. Jeg er ikke så langslåemde så jeg vil helst spille baner på 5400 - 5700 meter så jeg kan få efter green i regulation. Nu er jeg flere gange kommet til at spille en bane fra det "forkerte" teested så mit trackman handicap er i skrivende stund 5 point lavere end udenfor. Noget af det skyldes autoput. Man putter ikke i trackman og autoputningen er ret generøs. Op til ca 3 meter er 1 put. Derfra og til 20 meter er 2 put. For mit vedkommende er der nok tjent et par slag pr runde på den konto. Men resten er på grund af raitings. Vi spillede en amerikansk bane i dag fra 5435 meter og jeg brugte kun 82 slag. Det var en rigtig god runde, men handicapscore var på 6,1. Til sammenligning så er 82 slag på Hornbæks 55 tee en handicapscore på 11,4. Har skrevet til Trackman, men de siger de kun har de ratings de bruger. Jeg kan ikke lade være med at gå op i handicap, men trackmans handicap kan ikke bruges til noget som helst... 1 Quote
AkselBirke Posted December 21, 2022 Report Posted December 21, 2022 (edited) Kan ikke hjælpe med længden, da det er som det er i trackman desværre, men du kan indstille trackman, så man selv skal putte Det bruger vi/jeg selv, når vi er i trackman i ny og næ hen over vinteren Det gør det lige en tand sjovere at være i trackman Det fungere ganske godt og du kan sætte den helt ned til en givet put på 1.2meter med den nyeste udgave af trackman Hvis de kører med den gamle software, så er det max 2.4 man kan sætte den ned til, som er MEGET venlig afstand at give puts i Edited December 21, 2022 by AkselBirke Quote
Smut Posted December 22, 2022 Report Posted December 22, 2022 (edited) Der vil altid være forskel på udendørs og indendørs handicap. Tror heller ikke at man skal tage et Trackman hcp for mere end det er. Du kan sætte den til auto putt (tour level) og spille en tællende runde…. Hmmm Hvilken bane er det der giver hcp diff på 6,4 for en 82er? Generelt er de Amerikanske baner rater helt anderledes end de Europæiske. Selv udendørs kan du ikke sammenligne Hornbæk med en amerikansk bane. Edited December 22, 2022 by Smut Quote
Bojoerge Posted December 22, 2022 Author Report Posted December 22, 2022 5 minutter siden, skrev Smut: Der vil altid være forskel på udendørs og indendørs handicap. Tror heller ikke at man skal tage et Trackman hcp for mere end det er. Du kan sætte den til auto putt (tour level) og spille en tællende runde…. Hmmm Hvilken bane er det der giver hcp diff på 6,4 for en 82er? Generelt er de Amerikanske baner rater helt anderledes end de Europæiske. Selv udendørs kan du ikke sammenligne Hornbæk med en amerikansk bane. Min generelle oplevelse var, at der var styr på det på engelske, scandinaviske og amerikanske baner, imens det her været noget rod andre steder. Vi spillede en bane i Palm Springs, der hedder noget i retning med The Hideaway og der fik jeg den helt skæve handicapscore. Vi er op til 6, der spiller sammen og vi spænder fra hcp 5 til hcp 30. Jeg tror ikke vi skal rode for meget med settings 😄 Quote
AkselBirke Posted December 22, 2022 Report Posted December 22, 2022 20 minutter siden, skrev Bojoerge: Min generelle oplevelse var, at der var styr på det på engelske, scandinaviske og amerikanske baner, imens det her været noget rod andre steder. Vi spillede en bane i Palm Springs, der hedder noget i retning med The Hideaway og der fik jeg den helt skæve handicapscore. Vi er op til 6, der spiller sammen og vi spænder fra hcp 5 til hcp 30. Jeg tror ikke vi skal rode for meget med settings 😄 Spørg dem der styret stedet næste gang om hvordan man sætter den til manuel putting. Det tager vitterligt kun 2 sec, når man opsætter runden, med hvor du alligevel sætter tee box ind osv Det tager lidt længere at putte selv, men gør det en del sjovere at spille, istedet for trackman bare selv auto putter for en Quote
Bojoerge Posted December 22, 2022 Author Report Posted December 22, 2022 1 minut siden, skrev AkselBirke: Spørg dem der styret stedet næste gang om hvordan man sætter den til manuel putting. Det tager vitterligt kun 2 sec, når man opsætter runden, med hvor du alligevel sætter tee box ind osv Det tager lidt længere at putte selv, men gør det en del sjovere at spille, istedet for trackman bare selv auto putter for en Jeg tror ikke vi ville blive færdige hvis vi alle skulle putte... Quote
AkselBirke Posted December 22, 2022 Report Posted December 22, 2022 (edited) 4 minutter siden, skrev Bojoerge: Jeg tror ikke vi ville blive færdige hvis vi alle skulle putte... Okay, helt fair. Det er bare når du siger at deres raitings ikke er super brugbare, så virker det modsigende, når i auto putter. Det gør det en del sværere at putte selv, så ville i nok ryge mere op i handicap. Men ja, tager lidt længere tid, så helt forståeligt, hvis i ikke vil betale for mere. Det er dyrt nok i forvejen Ihvertfald det sted vi bruger Det er dog stadig som Smut skriver, at tage trackman handicap med et gran salt. Det er en del nemmere generelt at spille sig ned i handicap i trackman også selv, hvis man putter selv Edited December 22, 2022 by AkselBirke Quote
Kitter Posted December 22, 2022 Report Posted December 22, 2022 Glem Trackman handicap - det er rent fis! Quote
Smut Posted February 24, 2023 Report Posted February 24, 2023 (edited) Har arbejdet lidt med mit drive - men var ikke klar over at jeg kunne slå så langt…. Edited February 24, 2023 by Smut 1 Quote
Nicolai Posted February 25, 2023 Report Posted February 25, 2023 13 timer siden, skrev Smut: Har arbejdet lidt med mit drive - men var ikke klar over at jeg kunne slå så langt…. Den ramte nok den nærliggende vej og rullede videre Quote
Recommended Posts