Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Posted

25 tællende og en god håndfuld ikketællende er det blevet til og der spilles stadig, da jeg er med i Vinterturneringen.

I år kom jeg for første gang i min golf"karriere" i single hcp efter en runde i +2 til en onsdagsturnering, men dog fra dametee pga setuppet, men hvem går op i den slags ? :D
Det gør jeg, for det føles forkert, omend scoren er superflot, men ville da hellere have spillet det fra normal teested og efter det gamle hcp system, for runden bød på 44p, hvilket betød at ALLE indleverede scores forinden blev justeret ned med 1.0, hvilket jeg ikke skal kloge mig på, men ned i 9.4 kom jeg og det holdt præcis 2 runder, så er igen over 10 og pt på 11.1, hvor året startede i 10.9.

Året har også budt på debut på eliteholdet og Danmarksturneringen. Det blev til 2 runder. 1 single som jeg deler og en foursome som vi taber og bliver også det eneste jeg får spillet, da jeg har trukket mig fra holdet igen.

Rent spilmæssigt, føler jeg der kan optimeres noget mere her og der, men i år har der været fokus på driveren, hvilket har gjort en stor forskel, men ulempen er så, at jeg så har misset en del andet træning i form af det helt korte spil og putningen, så vinteren kommer til at gå med, at holde svinget igang, mens der i 2023, skal fordeles lidt mere ud mht træning.

• Like 2
Posted (edited)

Tror jeg har haft 50-55 tællende runder iår
Det har været en rigtig fin sæson for mig. Startede i 5.8 og kom ned i 3.2, men sluttede sæsonen i 3.8
Trode ellers jeg ville komme ned i handicap 2, da spillet virkelig kørte godt midt i sæsonen, men begyndte desværre at kæmpe med hooks med driver, som jeg døjede med de sidste par måneder af sæsonen, så gik desværre lidt i stå. Var begyndt at svinge ret flat med driveren, så det skal der kigges på, når sæsonen starter igen. Får ikke spillet hen over vinteren. Det med at have alt for mange lag tøj på osv, gider jeg ikke længere 😬
Men der var en del gode ting for sæsonen udover handicap
Fik gået min første runde under par. En runde rundt i 69 slag. 5 birdies, 2 boogies og resten par. Var heldig et par gange undervejs, men var virkelig sjovt at prøve !
Tror den helt klart største forbedring for mig spil var putteren. Begyndte at line puts op med streg på bolden, som har gjort sindssygt meget for putteren. Indtil i år, havde jeg kun prøvet at lave 5 birdies på 1 runde, i de 6, lige knap 7 år jeg har spillet og alene i år, har jeg lavet 5-6 runder, hvor jeg har lavet 5 birdies, så hvis driveren kan komme tilbage på plads igen til næste sæson og de andre ting forblive i samme niveau, så får handicappet forhåbentlig et hak ned af igen, til næste år

Spillede også Elite for første gang. Eller havde prøvet 1 kamp, det første år jeg spillede golf, så erfaring = 0. Det gik meget bedre end forventet. Spillede første single de fleste af kampene, med undtagelse af 1 weekend, hvor jeg prøvede kræfter med foursome. Det format er dog ikke lige mig. Jeg foretrækker single matcher

Tror aldrig jeg har været så nervøs over tee slag før, når der står 10-15 mennesker og kigger på en og man helst ikke vil tabe og skuffe ens hold !!
Men fik en fin start på 4 division. Vandt 2 kampe, 2 delte og 2 tabte
Den ene kamp jeg tabte er stadig den største mavepumper jeg har fået i golf tror jeg
Skulle spille mod en handicap 0.5 tror jeg det var og jeg lå i handicap 4 ca. Jeg spillede 1 af de bedste runder for sæsonen mod ham. Vi lavede tilsammen 7 birdies og 1 eagle. Vil tro hvis det havde været en normal runde, så var jeg gået under par igen. Det er selvfølgelig svært at sige, når man giver puts
Vi kom til hul 17, hvor vi stod lige. Jeg havde honør. Slår driver midt i fairway
Han slår driving jern ud, men ryger i problemer til højre, hvor han ikke kan gå efter green. Han har intet valg, udover at slå lidt frem
Jeg prøver at spille klogt og spiller efter midt green, for ikke blive grådig og gå efter flaget, som, står i venstre side af green
Vi går så hen til hans bold. Han ligger ca 60 meter fra flaget. Han slår et super slag, som ender med at gå i for birdie !!!!! Tror jeg så rimelig sjov ud i hovedet, lige da det skete, da jeg tænkte jeg mindst fik en deler mod ham !
Jeg står så med et 6-7 meters put for birdie, som jeg selvfølgelig ikke får i. Han vinder hullet og er oppe med 1, da vi slår ud på 18. Han ender med at vinde matchen :( 
Det er det største slag i kuglerne jeg har fået endnu i golf tror jeg 😂

Edited by AkselBirke
  • Like 1
Posted
Den 28.11.2022 kl. 19:50 , skrev AkselBirke:

Den ene kamp jeg tabte er stadig den største mavepumper jeg har fået i golf tror jeg
Skulle spille mod en handicap 0.5 tror jeg det var og jeg lå i handicap 4 ca. Jeg spillede 1 af de bedste runder for sæsonen mod ham. Vi lavede tilsammen 7 birdies og 1 eagle. Vil tro hvis det havde været en normal runde, så var jeg gået under par igen. Det er selvfølgelig svært at sige, når man giver puts
Vi kom til hul 17, hvor vi stod lige. Jeg havde honør. Slår driver midt i fairway
Han slår driving jern ud, men ryger i problemer til højre, hvor han ikke kan gå efter green. Han har intet valg, udover at slå lidt frem
Jeg prøver at spille klogt og spiller efter midt green, for ikke blive grådig og gå efter flaget, som, står i venstre side af green
Vi går så hen til hans bold. Han ligger ca 60 meter fra flaget. Han slår et super slag, som ender med at gå i for birdie !!!!! Tror jeg så rimelig sjov ud i hovedet, lige da det skete, da jeg tænkte jeg mindst fik en deler mod ham !
Jeg står så med et 6-7 meters put for birdie, som jeg selvfølgelig ikke får i. Han vinder hullet og er oppe med 1, da vi slår ud på 18. Han ender med at vinde matchen :( 
Det er det største slag i kuglerne jeg har fået endnu i golf tror jeg 😂

Det skal du sgu ikke se som et slag i kuglerne det der - Der er absolut ingen skam i at tabe til god golf og i særdeleshed ikke når man selv har spillet godt :)

Det er nogen af de fedeste hulspilsmatcher - Dem hvor begge spiller godt.. Nyd dem de er det hele værd :)

• Like 1
Posted
1 time siden, skrev nAlen:

Det skal du sgu ikke se som et slag i kuglerne det der - Der er absolut ingen skam i at tabe til god golf og i særdeleshed ikke når man selv har spillet godt :)

Det er nogen af de fedeste hulspilsmatcher - Dem hvor begge spiller godt.. Nyd dem de er det hele værd :)

Nej nej. Det fik jeg også at vide efterfølgende, at jeg bare skulle se det som en god match istedet
Det er lige, når man ikke har særlig meget erfaring med hulspil. Tror det var min 3 Division kamp, så skulle lige lærer hvordan og hvorledes
Kan dog sagtens se nu, hvor jeg tænker tilbage på det, at det var helt klart den bedste kamp jeg havde for vores klub ! Spillede generelt godt i de 5 af runderne, men havde 1 runde, hvor jeg faldt helt igennem og tabte 5-4, men ellers er jeg mere end tilfreds med første sæson af Division 

Forhåbentlig kan vi komme i en bedre pulje til næste år, så vi har en chance for at komme 3 Divison
Dem som vandt vores Division gruppe, lå alle omkring handicap 0, så de tæskede stort set alle i vores gruppe, uden de helt store problemer

Posted

Min sæson sluttede før jeg kom igang, da jeg stoppede til golf i april pga. ondt i lænden og et brækket håndled. Mens jeg var sygemeldt med håndleddet blev jeg diagnostiseret med Hortons hovedpine og efter en CT- og en MR scanning fik jeg at vide jeg havde haft “adskillige” små blodpropper i lillehjernen. Det har så betydet at jeg skulle omlægge mit liv. Begrænse indtaget af mad med kolesterol; primært LDL kolesterol og holde med ryge. 

Jeg savner det helt vildt! Når jeg kører forbi klubben kaster jeg længselsfulde blikke derind. At komme ud og slå til lidt bolde, at spille en runde. Hyggesnak med mine tidligere medspiller. En lille pause fra familielivet.

Jeg havde forhåbninger om at komme igang igen i 2023 men mit håndled er stadig ikke ok. Jeg har ofte smerter i det, dog mest når jeg arbejder. Det skal ikke meget vægt til før det gør ondt, og jeg frygter derfor at et slag der rammer for meget jord ikke vil være så godt. Lænden volder også ofte problemer. Måske jeg vil forsøge mig med at købe adgang til rangen en måned eller to til forår for at teste kroppen lidt. Jeg er ikke så vild med at melde mig ind hvis kroppen ikke vil. Ellers må jeg vente til 2024 og vil så melde mig ind som prøvemedlem i 3 måneder. 

I øvrigt: Jeg kigger på dette forum flere gange ugenligt. Der sker ikke meget herinde. Er folk bare færdige med at skrive?

• Sad 1
Posted
1 time siden, skrev Kaizer:

Min sæson sluttede før jeg kom igang, da jeg stoppede til golf i april pga. ondt i lænden og et brækket håndled. Mens jeg var sygemeldt med håndleddet blev jeg diagnostiseret med Hortons hovedpine og efter en CT- og en MR scanning fik jeg at vide jeg havde haft “adskillige” små blodpropper i lillehjernen. Det har så betydet at jeg skulle omlægge mit liv. Begrænse indtaget af mad med kolesterol; primært LDL kolesterol og holde med ryge. 

Jeg savner det helt vildt! Når jeg kører forbi klubben kaster jeg længselsfulde blikke derind. At komme ud og slå til lidt bolde, at spille en runde. Hyggesnak med mine tidligere medspiller. En lille pause fra familielivet.

Jeg havde forhåbninger om at komme igang igen i 2023 men mit håndled er stadig ikke ok. Jeg har ofte smerter i det, dog mest når jeg arbejder. Det skal ikke meget vægt til før det gør ondt, og jeg frygter derfor at et slag der rammer for meget jord ikke vil være så godt. Lænden volder også ofte problemer. Måske jeg vil forsøge mig med at købe adgang til rangen en måned eller to til forår for at teste kroppen lidt. Jeg er ikke så vild med at melde mig ind hvis kroppen ikke vil. Ellers må jeg vente til 2024 og vil så melde mig ind som prøvemedlem i 3 måneder. 

I øvrigt: Jeg kigger på dette forum flere gange ugenligt. Der sker ikke meget herinde. Er folk bare færdige med at skrive?

Det var da en forfærdelig omgang :( Håber du på en eller anden måde, kan vende tilbage til golfen - Har du overvejet, mentor/nybegynderhold, så du stadig kan have kontakt med medlemmerne?

Tror bare efter en bestemt person stoppede med at lave opslag pga "udelukkelse", så døde siden sgu - Den har hvertfald ikke været særlig aktiv siden - Ikke at opslagene har manglet, men der er ikke den store debat i emnerne, som vel mest af alt handler om enkelte spørgsmål til ting, som jo ikke skaber den store debat :)

Det er trist, for savner de daglige gak og løjer.

Posted
41 minutter siden, skrev Nicolai:

Det var da en forfærdelig omgang :( Håber du på en eller anden måde, kan vende tilbage til golfen - Har du overvejet, mentor/nybegynderhold, så du stadig kan have kontakt med medlemmerne?

Tror bare efter en bestemt person stoppede med at lave opslag pga "udelukkelse", så døde siden sgu - Den har hvertfald ikke været særlig aktiv siden - Ikke at opslagene har manglet, men der er ikke den store debat i emnerne, som vel mest af alt handler om enkelte spørgsmål til ting, som jo ikke skaber den store debat

Ja, det er noget værre noget.

Jeg besluttede tidligt at jeg ikke ville færdes i klubben, når jeg ikke er medlem. Jeg kunne godt have hjulpet begynderne eller været mentor. Begge har jeg deltaget i før. Men jeg mente savnet til selv at spille ville være for stort, hvis jeg var på banen. Så var det bedre med et “clean cut”.

Jeg har nok ikke fulgt godt nok med til at kende til “udelukkelse”. Jeg kunne bare se at der ikke sker så meget herinde, og det er trist.

Posted
2 timer siden, skrev Kaizer:

Ja, det er noget værre noget.

Jeg besluttede tidligt at jeg ikke ville færdes i klubben, når jeg ikke er medlem. Jeg kunne godt have hjulpet begynderne eller været mentor. Begge har jeg deltaget i før. Men jeg mente savnet til selv at spille ville være for stort, hvis jeg var på banen. Så var det bedre med et “clean cut”.

Jeg har nok ikke fulgt godt nok med til at kende til “udelukkelse”. Jeg kunne bare se at der ikke sker så meget herinde, og det er trist.

Jeg ville også blive væk, bare det at være væk om vinteren, når der er frost, er hårdt nok synes jeg.

Men hvad er udsigterne så for hånden? Det må have været kompliceret, siden det ikke er helet/funktionsdygtigt endnu?

Haha.. Jeg tror det var noget ham og Claus blev enige om, nok var en god idé :D Jeg kender heller ikke historien, men mindes bare det var noget i den dur.

Posted (edited)
9 timer siden, skrev Nicolai:

Jeg ville også blive væk, bare det at være væk om vinteren, når der er frost, er hårdt nok synes jeg.

Men hvad er udsigterne så for hånden? Det må have været kompliceret, siden det ikke er helet/funktionsdygtigt endnu?

Haha.. Jeg tror det var noget ham og Claus blev enige om, nok var en god idé :D Jeg kender heller ikke historien, men mindes bare det var noget i den dur.

Jeg plejer at spille om vinteren, så det er ikke det store problem for mig.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente med hånden. Det var et ukompliceret brud der blot krævede gips i 5-6 uger.  Da jeg i 2020 brækkede venstre håndled i midt februar var jeg på banen igen til en hel runde d. 19 juli. Altså 5 måneder efter. Før det havde jeg spillet de huller hånden kunne holde til, og var endda startet med at spille med en hånd. Denne gang tager det åbenbart længere tid. Jeg startede godt ud med intensiv træning af hånden, men da jeg fik Hortons hovedpine var jeg meget træt og havde ikke så stor overskud til genoptræning. Nu er der gået 8 måneder og jeg kan kun drømme om at slå til en golfbold som hånden er nu. Der er måske en grund til at der skal gå et år før man kontakte forsikringsselvskabet hvis der er komplikationer.

Edited by Kaizer
Edit
Posted
21 minutter siden, skrev Kaizer:

Jeg plejer at spille om vinteren, så det er ikke det store problem for mig.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente med hånden. Det var et ukompliceret brug der blot krævede gips i 5-6 uger.  Da jeg i 2020 brækkede venstre håndled i midt februar var jeg på banen igen til en hel runde d. 19 juli. Altså 5 måneder efter. Før det havde jeg spillet de huller hånden kunne holde til, og var endda startet med at spille med en hånd. Denne gang tager det åbenbart længere tid. Jeg startede godt ud med intensiv træning af hånden, men da jeg fik Hortons hovedpine var jeg meget træt og havde ikke så stor overskud til genoptræning. Nu er der gået 8 måneder og jeg kan kun drømme om at slå til en golfbold som hånden er nu. Der er måske en grund til at der skal gå et år før man kontakte forsikringsselvskabet hvis der er komplikationer.

Samme her, men vores bane har ikke vintergreens, så pt er den lukket.

Det er da en værre omgang, men kan ikke forestille mig, at det er den manglende intensive genoptræning, for der er vel nogle basale øvelser, der skal/kan laves, som skulle få den til at fungere igen?

Var ikke klar over, at det hang sådan sammen mht forsikringen.

Posted
7 timer siden, skrev Nicolai:

Samme her, men vores bane har ikke vintergreens, så pt er den lukket.

Det er da en værre omgang, men kan ikke forestille mig, at det er den manglende intensive genoptræning, for der er vel nogle basale øvelser, der skal/kan laves, som skulle få den til at fungere igen?

Var ikke klar over, at det hang sådan sammen mht forsikringen.

Jeg lavede jo desværre den fejl at jeg sagde ja til at møde på arbejde en uge efter jeg fik gipsen af. Vi havde vanvittigt travlt og jeg ville gerne vise lidt god vilje. Enhver der har haft fikseret et led i 4-6 uger ved nok at det er stiv som et bræt efter gipsen kommer af. Jeg vidste hvad jeg skulle lave, og det var kun 3 timer dagligt i 3-4 dage. Men det var svært at undgå at bruge hånden, der havde skinne på. Om det var derfor jeg blev ved med at have ondt, selv når hånden var i ro ved jeg ikke. Den blev også ved med at være hævet, og jeg var ved ergoterapeut nogle gange. Hun mente det var vigtig at respektere de symptomer jeg havde, og hvis jeg ignorerede dem kunne det ende i kroniske smerter. Så der blev lagt en plan som jeg fulgte. Øvelserne er basale. Meget i starten og efter et par uger kommer der flere til der er lidt mere vanskelige. Det gør ondt at lave dem, men sådan er det jo. Det må også betyde noget at jeg bruger hånden stort set som jeg plejer på arbejde, men der er som sagt nogle ting der ikke er så behagelige.

Men der er helt sikkert at denne skade har været langt værre end den i 2020.

Ang. forsikringen har jeg begge gange fået at vide at sagen tages op ved selskabet et år efter skaden er sket, hvis jeg stadig har men.

Posted
13 timer siden, skrev Kaizer:

Jeg lavede jo desværre den fejl at jeg sagde ja til at møde på arbejde en uge efter jeg fik gipsen af. Vi havde vanvittigt travlt og jeg ville gerne vise lidt god vilje. Enhver der har haft fikseret et led i 4-6 uger ved nok at det er stiv som et bræt efter gipsen kommer af. Jeg vidste hvad jeg skulle lave, og det var kun 3 timer dagligt i 3-4 dage. Men det var svært at undgå at bruge hånden, der havde skinne på. Om det var derfor jeg blev ved med at have ondt, selv når hånden var i ro ved jeg ikke. Den blev også ved med at være hævet, og jeg var ved ergoterapeut nogle gange. Hun mente det var vigtig at respektere de symptomer jeg havde, og hvis jeg ignorerede dem kunne det ende i kroniske smerter. Så der blev lagt en plan som jeg fulgte. Øvelserne er basale. Meget i starten og efter et par uger kommer der flere til der er lidt mere vanskelige. Det gør ondt at lave dem, men sådan er det jo. Det må også betyde noget at jeg bruger hånden stort set som jeg plejer på arbejde, men der er som sagt nogle ting der ikke er så behagelige.

Men der er helt sikkert at denne skade har været langt værre end den i 2020.

Ang. forsikringen har jeg begge gange fået at vide at sagen tages op ved selskabet et år efter skaden er sket, hvis jeg stadig har men.

Det er desværre ikke første eller sidste gang, man høre at folk starter ud for tidligt, fordi man gerne vil eller føler sig presset til det. Håber du snart er tilbage på banerne igen! Aldrig sjovt, at stoppe pga en skade.

Så lærte jeg noget nyt omkring det, selvom et år jo er længe, men afhænger vel også af skadens omfang eller er det almindelig praksis, at man skal gå 12 måneder?

Posted
21 minutter siden, skrev Nicolai:

Det er desværre ikke første eller sidste gang, man høre at folk starter ud for tidligt, fordi man gerne vil eller føler sig presset til det. Håber du snart er tilbage på banerne igen! Aldrig sjovt, at stoppe pga en skade.

Så lærte jeg noget nyt omkring det, selvom et år jo er længe, men afhænger vel også af skadens omfang eller er det almindelig praksis, at man skal gå 12 måneder?

Nej, det var ikke planen og jeg håber virkeligt at jeg kommer tilbage.

Jeg tror det er alm. praksis at der skal gå et år. I hvert fald hvis der tales om méngrad.

Posted
48 minutter siden, skrev Kaizer:

Nej, det var ikke planen og jeg håber virkeligt at jeg kommer tilbage.

Jeg tror det er alm. praksis at der skal gå et år. I hvert fald hvis der tales om méngrad.

Vi krydser fingre for dig :)

Posted
Den 10.12.2022 kl. 07:16 , skrev Kaizer:

Den 10.12.2022 kl. 08:53 , skrev Nicolai:

Tror bare efter en bestemt person stoppede med at lave opslag pga "udelukkelse", så døde siden sgu - Den har hvertfald ikke været særlig aktiv siden - Ikke at opslagene har manglet, men der er ikke den store debat i emnerne, som vel mest af alt handler om enkelte spørgsmål til ting, som jo ikke skaber den store debat :)

Den sammenhæng tror jeg ikke på. Claus solgte VMG og dermed forsvandt ånden og vi blev et appendiks til en web-shop.

• Upvote 1
Posted
1 time siden, skrev Årgang63:

Den sammenhæng tror jeg ikke på. Claus solgte VMG og dermed forsvandt ånden og vi blev et appendiks til en web-shop.

Et hurtigt kig, så var der mere eller mindre ligeså lidt aktivitet i 2020, da Claus var ejer, som der har været i 2021 og 2022, så helt ved siden af tror jeg ikke det er :) Men det er da trist, at der ikke er mere aktivitet end der var engang. Jeg nåede aldrig med til et VMG træf, ganske enkelt fordi det aldrig kom op at stå. Jeg kunne godt oprette nogle emner ifht "opdagelser" jeg har gjort gennem årene som spiller, men kigger man på gamle brugere og deres sidste besøg, så skaber det næppe mere liv på siden :)

Posted
2 timer siden, skrev Årgang63:

Efter min mening forsvandt ånden længe forinden, at Claus solgte VMG. De 2 ting havde intet med hinanden at gøre.