Hop til indhold

Bolden er givet?


Recommended Posts

Den 31.8.2022 kl. 10:47 , skrev Jam, GLFR:

Flere nævner også mulligan, som man helt sikkert heller ikke iflg reglerne, hvis det skal tælle. Kommer man i problemer, kan man dog bruge den lille finte, at det er helt ok at afslutte sin runde efter første slag og så ellers starte en helt ny runde lige bagefter. 

 

Her er DGUs regelundervisere uenige med dig - dette er at omgå reglerne, og ikke acceptabelt.

Redigeret af Kitter
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger også gerne Mulligan's - men så er det jo ikke bare et enkelt slag, men hele hullet der spilles om 😁Mén, jeg gør det kun hvis nogen kan vise mig hvor i reglerne der står at det er tilladt 😊

Og givne put er jeg heller ikke tilhænger af, men da vi spiller meget High / Low i klubben, så er det jo hulspil og dermed kan der ikke indleveres scores. Men jeg er da godt klar over at mange indleverer scores hvor der er givet put's. Da der jo ikke er nogen officielle regler for hvornår en bold er givet, kan det jo i teorien være alt fra at bolden hænger ud over hulkanten til flere meter. En af dem jeg spiller High / Low med giver gerne put's på omkring 1,5m og det er jo ok, når det bare er os der spiller om en kop øl. Selv er jeg dog mere tilhænger af 10-20cm.

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, skrev Logan:

Jeg bruger også gerne Mulligan's - men så er det jo ikke bare et enkelt slag, men hele hullet der spilles om 😁Mén, jeg gør det kun hvis nogen kan vise mig hvor i reglerne der står at det er tilladt 😊

Og givne put er jeg heller ikke tilhænger af, men da vi spiller meget High / Low i klubben, så er det jo hulspil og dermed kan der ikke indleveres scores. Men jeg er da godt klar over at mange indleverer scores hvor der er givet put's. Da der jo ikke er nogen officielle regler for hvornår en bold er givet, kan det jo i teorien være alt fra at bolden hænger ud over hulkanten til flere meter. En af dem jeg spiller High / Low med giver gerne put's på omkring 1,5m og det er jo ok, når det bare er os der spiller om en kop øl. Selv er jeg dog mere tilhænger af 10-20cm.

I USA bruger de begrebet "inden for læderet", hvor læderet er grippet. Så inden for en griplængde kan bruges, hvis man absolut insisterer på at give puts. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Den 2.9.2022 kl. 15:51 , skrev Kitter:

I USA bruger de begrebet "inden for læderet", hvor læderet er grippet. Så inden for en griplængde kan bruges, hvis man absolut insisterer på at give puts. 

Og så er der dem der bruger kosteskafts puttere med lange grips 😁 Der er også nogen der bruger skolængder og så kan klovnesko være en fordel.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, skrev Logan:

Og så er der dem der bruger kosteskafts puttere med lange grips 😁 Der er også nogen der bruger skolængder og så kan klovnesko være en fordel.

Jeps jeg har endda set den brugt hvor køllehovedet blev lagt ved hullet så grippet/læderet vendte væk fra hullet. En meget lang gimme!

Bare endnu et eksempel på, at man skal lade være med at gradbøje regler, uanset om de er officelle eller hjemmelavede regler.

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, skrev Logan:

Og så er der dem der bruger kosteskafts puttere med lange grips 😁 Der er også nogen der bruger skolængder og så kan klovnesko være en fordel.

Det er derfor det altid har heddet indenfor en slap heroppe.. Så er det sjældent over en halv meter 😂😂😂

  • Trist 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden