Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej
Har lige et spørgsmål angående en jeg tog i direkte snyd. Er ikke sikker på jeg har grebet det rigtig an, eller om skaden er sket og bare skal lade det være

Vi er ude at spille vores mandags runde med Division holdet, da jeg kommer i bold med en som jeg har spillet med før og egentligt startede med at spille med i min nuværende klub, men stoppede med at spille med, da jeg havde set ham i snyde før, da jeg gik i bold med ham til vores klubmesterskab sidste år, var dog ikke 100% sikker dengang, så ville ikke gøre noget ved det, da jeg tænkte jeg skulle være 100% før jeg ville begynde at beskylde for snyd. Det gjorde dog at jeg ikke gad at spille runder med ham længere

Skæbnen ville så, at jeg begyndte at spille division golf i år og vedkommende også begyndte at spille med os på vores mandags runder, her de sidste 5 gange, for at se om han også kunne blive lidt bedre osv og måske begynde at spille division med os til næste år

Vi slår ud idag. Alt går fint. Vi kommer til hul 14, hvor han har slået ind bold ud i hazard. Jeg har en ide om hvor det var og fortæller ham så hvor det er, men kan se han halv skjuler en bold i hans venstre hånd, så jeg stopper egentlig med at lede og står bare og kigge KUN på hvad han foretager sig, da jeg har på fornemmelse han er ved at lave samme trick som sidste år til klubmesterskab
Rigtig nok, den ryger over i højrehånd og roder lidt rundt i noget græs og siger han har fundet den
Jeg siger med det samme. Vedkommenes navn og så : Det sker ikke igen det der vel ?! 
Han reagere ikke, men han har hørt det, da jeg sagde det i ret hård tone. Gentager så mig selv og stadig intet svar. Han begynder egentlig bare at blive rundt på gulvet og vælter endda i hazard, da han udemærket ved den ikke er god tænker jeg

Så spørg den 3 mand hvad der er galt. Så siger jeg til ham at der ikke er noget og vi har fixet det
Vi går så videre og jeg er godt muggen
Vi kommer til hul 16 og han slår skævt i tee slag og bliver nød til at spille op af hul 12, mens mig og ham den anden der er med, går op af hul 16
Jeg spørg så ham den anden, mens vi går der op af om jeg har grebet det rigtig an og og fortæller ham hvad der er sket
Om han lige vil tygge lidt på det, om vi skal gøre noget

Vi kommer så ind efter de 18 og ham den 3 part, spørg om vi ikke lige kan komme over og snakke
Han siger til ham der snød at jeg mente jeg så noget. Vi konfrontere ham og spørg flere gange om han ikke vil indrømme det og han benægter. Vi siger så okay og jeg går egentlig rasende der fra

Jeg er egentlig fuldstændig ligeglad hvad han gør uden for vores mandags runder og der må han snyde så meget han vil i hans privat runder, men om mandagen, når det er division træning. Der snyder man bare IKKE og hvis han kommer ud og spiller divisons runder mod andre klubber, så repræsentere han vores klub. Tænk hvis han blev taget i snyd der !

Er der noget jeg kunne have gjort anderledes ? Eller er det for sent ?
Jeg har allerede skrevet til vores matchleder, som sætter de fleste mandags hold, at jeg godt vil prøve at spille med nogle andre, da jeg har gået med vedkommende der snød en 3-4 mandage, da de mente vi kendte hinanden fra før, så han måske lige kunne gå med nogen han kendte

Jeg har ikke nævnt noget om snyd til vores matchleder, udover at jeg godt vil gå med nogle andre

Så kan godt være det er for sent at gøre noget ved det

De eneste 3 som kender til hvad der skete er os 3 som gik i bold
Ham den neutrale har så hørt før, at han måske godt kunne være lidt kreativ, ham der snød
Han har det også med at glemme lidt slag hist og her

Beklager den lange tekst, men skulle have det hele med, så folk får hele historien.

Har jeg gjort det rigtig/forkert ? Er det forsent at gøre mere ?

Edited by Hamderitvivl
Posted (edited)

Ville lige tilføje, at jeg egentlig har mest til at at skrive til matchleader, at jeg aldrig vil spille med vedkommende igen i vores mandags runder og så fortælle hvad der er sket
HVIS han havde tilstået efter runden, så kunne vi måske have fundet ud af det og fortalt ham konsekvenser af det han gjorde osv

Edited by Hamderitvivl
Posted

Hej, mener at du har håndteret situationen korrekt. Noget af det værste ved snyd er at det påvirker medspillere. Der vil altid være folk der snyder.

Sålænge jeres divisionstræner er opmærksom på problemet er der ikke meget mere du kan gøre.

Hvis han fortsætter på holdet kommer du nok til at spille med ham igen. Så der må du forberede dig mentalt.

Posted

Jeg synes du har håndteret det helt korrekt - Man behøver ikke stryge hunden med hårene, så helt på sin plads, at sige sådan der. Jeg har selv gjort det og vedkommende fangede beskeden og så var den lukket der og kan stadig spille med ham, men jeg stoler ikke på ham, så er altid ekstra opmærksom, når vi spiller.

Hvis din matchleder er god og tør tage konfrontationen, så tager han fat i ham og fortæller, hvordan skabet skal stå, for om det er mandag, tirsdag eller nogen som helst anden dag, så snyder man IKKE bevidst!

Posted

Tak for svar
Jeg valgte efter at have sovet på det og så spurgt ham der var med i bolden som 3 part igen om hvad han ville gøre. Han sagde jeg skulle gå videre med det
Så det er det jeg har endt med at gøre. Ved ikke hvad det ender med, men et eller andet sker der ihvertfald

1 time siden, skrev Nicolai:

Jeg synes du har håndteret det helt korrekt - Man behøver ikke stryge hunden med hårene, så helt på sin plads, at sige sådan der. Jeg har selv gjort det og vedkommende fangede beskeden og så var den lukket der og kan stadig spille med ham, men jeg stoler ikke på ham, så er altid ekstra opmærksom, når vi spiller.

Hvis din matchleder er god og tør tage konfrontationen, så tager han fat i ham og fortæller, hvordan skabet skal stå, for om det er mandag, tirsdag eller nogen som helst anden dag, så snyder man IKKE bevidst!

Det skal heller ikke lyde som om det er iorden at snyde på andre dage. Det hører selvfølgelig slet ikke hjemme at snyde nogen steder. Men især når han repræsenter klubben, så hører det SLET ikke hjemme

• Upvote 2
Posted
14 timer siden, skrev Hamderitvivl:

Han sagde jeg skulle gå videre med det
Så det er det jeg har endt med at gøre. Ved ikke hvad det ender med, men et eller andet sker der ihvertfald

Jeg synes det er rigtigt godt at du er gået videre med det. Så må matchlederen tage fat i vedkommende og høre dennes version af historien. Men det er bestemt også godt at du startede med at konfrontere vedkommende med din mening.

• 3 months later...
Posted

Grundlæggende så mener jeg at man er nød til at kende reglerne når man spiller golf. SNYD er ikke og har aldrig været en del af reglerne. Jeg har personligt også golfspillere som jeg ikke så gerne spiller i bold med. Jeg har heldigvis aldrig taget nogen i bevidst at snyde - men jeg har dog flere gange gjort ikke-regel-kyndige opmærksom på at jeg ikke mente de spillede efter reglerne og bedt dem om at korrigere deres handlinger (typisk droppet et forkert sted).

Så jeg synes helt sikkert at du har handlet fuldstændig korrekt. Det er selvfølgelig ærgerligt når ikke alle vil spille efter de gældende regler - men det kommer vi nok aldrig helt til livs.