Jump to content

Snydt ved køb af sæt!

Recommended Posts

Hej.

Jeg skriver for at få lidt råd og vejledning.

Jeg startede med at spille golf for 3 måneder siden og var helt grøn da jeg startede og vidste ikke meget om det.

Jeg fik grundet min højde foreslået at jeg søgte et begyndersæt der var forlænget 1”. Det fandt jeg gennem en i den klub jeg meldte mig ind i og synes langsomt at jeg fik styr på det. Da jeg får min første undervisning siger min træner at han vil forslå at jeg får forlænget mit sæt 1” da jeg står meget foroverbøjet. Jeg fortæller ham at det er forlænget hvorefter han hurtigt konstaterer at det er det ikke.

Jeg kontakter sælger som til at starte med ignorerer mine henvendelser men langt om længe fik jeg svar, og han skriver bare at det ingen reklamationsret er når jeg har spillet med det så længe nu. Jeg har stadig opslaget hvor jeg søger et forlænget sæt og vores korrespondance op til salget hvor han skriver at det er forlænget, så jeg synes jeg står med ret gode kort på hånden.

Hvad skal jeg gøre?

På forhånd, tak.

Rasmus

Edited by Rasmus Mogensen

Hej Rasmus.

Det er nok ikke et golfforum, men et juridisk forum, som du skal stille dit spørgsmål i.

Men hvis det er en privat, som du har handlet med, skal du nok bare komme videre i livet, for så er en dyr retssag eneste mulighed.

Hvis det derimod er en virksomhed har du jo mulighed for at gå til forbrugerklagenævn og lign., hvilket er meget billigere.

Jeg er også der, hvor jeg synes du skal komme videre, men omvendt skader det ikke, at minde sælger om, at han skal have styr på sine ting, hvis han fremadrettet ønsker, at være en god sælger. Ikke alle ved om de er forlænget, men desværre vil det ikke være sidste gang, at du oplever en privatsælger, som vil gøre alt for, at komme af med sit udstyr til de mere uerfarne købere.

Men hvis jeg hurtigt skal afkode, det du selv skriver, ifht til din kontakt til sælger, så vidste han godt, at det ikke var forlænget og egentlig bare er pisse ligeglad. Og det kun afkodet udfra, hvad du lige skriver, for aner ikke, hvad du har skrevet til ham eller hvor længe det er siden, at du købte sættet af ham. For i min optik, så har man heller ikke uanet mængder, af tid til at reklamere over eventuelle fejl og mangler, men jeg forsøger også altid at nævne alle fejl, der måtte være, men 1" kan man nu godt se med det blotte øje, da det er 2.54cm og tænker, du har prøvet et standardsæt inden og derfor også ville kunne se/mærke en forskel, når du stod med hans sæt. Dermed ikke sagt, at jeg tager ham i forsvar, men at man godt må eftertjekke, det man køber.

Jeg er ikke helt enig i at man godt kan se forskel på om sættet er forlænget med 1” eller ej. Især ikke hvis man er nybegynder. Om man har prøvet andet udstyr er ligemeget. En del af det udstyr jeg har prøvet føltes forskelligt fra hinanden; vægten af det, og fordelingen af denne varierer. Desuden er det ikke sikkert man stiller sig korrekt op hver gang, så længden kan være være svær at vurdere.

23 timer siden, skrev Kaizer:

Jeg er ikke helt enig i at man godt kan se forskel på om sættet er forlænget med 1” eller ej. Især ikke hvis man er nybegynder. Om man har prøvet andet udstyr er ligemeget. En del af det udstyr jeg har prøvet føltes forskelligt fra hinanden; vægten af det, og fordelingen af denne varierer. Desuden er det ikke sikkert man stiller sig korrekt op hver gang, så længden kan være være svær at vurdere.

Kan godt se, at der lige manglede noget i teksten, men stiller man det op ved siden af et andet sæt, så kan man se forskellen.

26 minutter siden, skrev Nicolai:

Kan godt se, at der lige manglede noget i teksten, men stiller man det op ved siden af et andet sæt, så kan man se forskellen.

Ah, ok. Selvfølgelig.

Jeg synes du skal blive ved med at minde ham om det, hver gang du støder på vedkommende ude i klubben eller andet sted og jo flere der hører det jo bedre. Personligt havde jeg også lavet et opslag, hvor jeg advarede mod at handle med vedkommende, da han snyder folk.