Jump to content

Udstyr til "golfsimulator" - Har I erfaring?

Mark3

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg vil lave en inddøres drivingrange hjemme i min garage. Planen er IKKE at jeg vil have projektor op i første omgang.

Jeg vil bruge et 55" fjernsyn, da det primært er til drivingrange og stats jeg er ude efter. 

Den slagmåtte jeg vil købe, er en rigtig "range-måtte" (som man siger) med målene 150 x 150 cm - Det er standard mål?

Er der nogen der har erfaring med et slagnet eller noget lignende?

Jeg har kigget lidt på dette net her, men ved ikke om det også tager de shanks og sky'er jeg laver!!!?

Det behøver ikke være et "net", hvis der findes andet lækkert.

Da det skal stå i garagen, skal det kunne pakkes væk igen. Det er ikke noge jeg vil have til at stå fremme, men primært bruge om vinteren.

Jeg håber I kan komme med nogle gode indspark. 💪

/Mark

P.S Valget af launch monitor er faldet på denne.

Jeg vil foreslå, at du finder et par Facebook - grupper, hvor medlemmerne bruger Mevo+. Der findes grupper for stort set hver eneste type launch monitor på markedet. Hvis engelsk er ok er mulighederne ubegrænsede! 

Det udveksles erfaringer ikke bare om sim opbygning men også om tips og tricks med selve launch monitor. 

Desuden kan du på Youtupe søge på videoer om hvordan du kan lave en sim... 

• Like 1

Tak, Kitter - Det var et godt indspark. Jeg har allerede meldt mig ind og set flere setup's - Der er dog stadig plads til erfaring fra lidt mere detaljeorienteret danskere! 😉

Herinde har vi faktisk kun 1 krav - Det er at der skal billeder på, når setuppet er færdig :D

Kan kun bidrage med det samme, som kitter skriver - Dog vær lige opmærksom på told osv gennem dit link til buret. X3m har jo de her https://extreme.golf/shop/32235-traeningsbur/

Skal du have noget der kan pakkes væk hurtigt, skal du nok selv til at bygge eller modificere en af dem i linket.

Hej, jeg har lavet min egen simulator range under covid. Vil anbefale dette net: https://www.thenetreturneurope.eu

Hvis du køber pro kan du ikke sky den over. Har prøvet med min lob wedge kan heller ikke få den over. Du kan købe ekstra udhæng hvis du vil. Der er gode sidenet på til shanks.

En måtte på 1.5 x 1.5 er fin størrelse. Det er mere hårdhed samt vægt der er afgørende. Hvis den er for let flytter den sig. Alt for hård får du ondt i led. Nogle køber en billig til at stå på og har en high-end der hvor bolden ligger.

Edited by Smut