Hop til indhold

Hvor skal man købe sit første golfsæt henne?


Dpm84
 Del

Recommended Posts

Hvis man skal gøre brug af fysisk faglig ekspertise når man skal ud og investere i sit første sæt køller og jern, som gerne må være et “okay” sæt som man kan udvikle sig med de første par år, hvor skal man så henvende sig henne i Københavnsområdet? Budget mellem 4-6500 kr. 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, skrev Dpm84:

Hvis man skal gøre brug af fysisk faglig ekspertise når man skal ud og investere i sit første sæt køller og jern, som gerne må være et “okay” sæt som man kan udvikle sig med de første par år, hvor skal man så henvende sig henne i Københavnsområdet? Budget mellem 4-6500 kr. 

Med det budget, kommer du ikke ret langt, hvis det skal være nyt - så skal du være heldig, at de har sidste års model eller et demosæt stående. De billigste sæt ligger omkring de 4000,-, hvis du kigger på Golfexperten f.eks. Så har du 2500,- tilbage, og i det beløb, skal du have 2-3 wedges allerede der, er budgettet brugt.

Golf er en farlig dyr sportgren, så mit råd er, at finde ud af, hvilke skafter og længde på dem, som passer dig bedst og når du har fundet ud af det, så kan du kigge lidt på brugtmarkedet efter de specs, hvilket giver et langt bredere udvalg. Skaft test, kan du godt lave ved Golfexperten, dog mod betaling.

Og velkommen til :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Dpm84,

Mit bud for at hjælpe dig med at få max glæde med golf-spillet og gå hurtigt ned i handicap: 

  1. 7-SW jernsæt (Cobra Air-Max, Wilson D9, Wilson, LaunchPad) til ca 4.000 D.kr hos Golfexperten/Golfnetworkdenmark.dk
  2. 6 Hybrid (2021-model Maverick fra Callaway eller Airpeed fra Cobra) til ca 1.200 D.Kr hos Golfexperten/golfshops
  3. Brugt driver med 10,5-13,5 grader loft (Cobra Airspeed, Callaway Epic, Wilson LaunchPad,..) og gerne lidt kortere skaft (44-45" længde) til 1.000-1.500 på DBA/eBay/...eller fra en du kender i klubben/området

    Ovenstående 7 køller/jern burde kunne holde dit budget på 6.500 D.kr og fint kunne følge din udvikling ned i handicap (til hcp 10-36)

    Har du yderligere budget så kan en CLEVELAND SMART SOLE 4 WEDGE "get out of anything" (bunker, rough,....) 58 grader til ca 1.000 D.kr hos Golfexperten/golfshops) godt anbefales

    Så skal du jo have en putter og her vil en ODYSSEY DFX 2-BALL PUTTER til 1.295  D.kr hos Golfnetworkdenmark/golfshops gøre dig godt da den er super nem at sigte/indstile retning med og giver en fin distance kontrol

    Hold dig væk fra udstyr som har tour i beskrevivelsen, spec som proerne/de bedste i klubben anvender og husk at du får lige mange råd/anbefalinger som spillere du spørger. Golfudstyr er en jungle men det er en fed fornemmelse at lære hvilket udstyr/spec som passer til dig

    Når du har et nogenlunde stabilt sving (har spllllet 2-3 sæsonger) vil jeg anbefale en fitting med trackman så kan du få udstyr som passer til dit naturlige sving/tendenser.

    Held og lykke i jagten på nyt udstyr😀🏌️‍♀️



     
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Super brugbart svar! Tak for det!! 
 

Det er en kæmpe jungle, og derfor var min første tanke også, at opsøge ekspertviden i en fysisk butik, så reelle og fagligt dygtige eksperter kunne give mig råd med på vejen. Jeg har læst og set jeg ved ikke hvor mange tests og reviews online nu, og har også opjusteret budgettet til et sted mellem 11-15.000 for at få noget ordentligt. Havde egentlig set, at golfexperten kører et tilbud på et Taylormade Sim2 Max sæt, som måske kan give de køller og jern jeg har brug for til en god start: https://www.golfexperten.dk/taylormade-sim2-max-helt-saet-m-baerebag-staal

 

Hvad tænker I om det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tænker hvis du tager det her istedet 

https://www.golfexperten.dk/cobra-fly-xl-saet-m-baerebag-staal

 

Så kan du smide de sidste 10000 til side, og om et par år eller tre begynde at investere i noget der passer bedre til niveau/lyst/udvikling osv... 

 

Jeg tror ikke på du får mere glæde ud af tm sættet i forhold til prisen.. 

 

Vil skynde mig at sige at det var første hit jeg fik på "tilsvarende" via dit link - der kan sikkert være andre gode alternativer med lidt søgning 🙂

 

Der er ingen der har spurgt ind til om du har spillet golf i en uge eller et år, hvor stabilt du svinger, om du har fået et hcp eller andet, så jeg tillader mig at gætte på du er ret ny (hvilket selvfølgelig er super fint🙂) og der er min klare vurdering at det første 1-3år får du ca det samme ud af begge alternativer - ved sidst nævnte har du bare beholdt midlerne til at justere lidt undervejs 🙂

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej nAlen,

 

Mange tak for dit input som jeg vil overveje grundigt. Det giver jo rigtig god mening at vente med den større investering til man er blevet mere stabil i sit spil. Jeg havde derfor også håbet, at der ville komme nogle konkrete erfaringer med gode butikker hvor der ikke kun var oplevelser af, at man blev solgt det dyreste sæt fordi den ansatte samtidig er sælger, men hvor der faktisk blev taget en vurdering af hvilke jern og køller der passer til ens niveau og sving. 
 

Samtidig ville jeg helst ikke skulle ud og geninvestere i et nyt sæt allerede til næste sommer, men gerne have et sæt der kunne følge min udvikling de næste par år. 
 

Du har ret i din antagelse. Jeg er helt ny, og har gennem maj/juni måned opholdt mig i Spanien hvor jeg har taget en masse timer med en pro samt gået en masse runder (på samme bane) med selv samme. Jeg har dog benyttet et leje sæt dernede, men fik dog ret hurtigt mit hcp “ned” på 26-27 (har ikke gået 20 runder endnu), og håber da at den resterende del af sæsonen kan bidrage til yderligere udvikling med mit “eget” golfsæt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du går ind i en golfshop og siger "jeg er ny golfspiller, skal bruge et fuldt sæt, mit budget er 15000,- så kommer du derfra med et sæt til 15000,-

 

Det er ikke nødvendigt med nyt eller dyrt udstyr i golf, man bliver ikke bedre af nyt eller dyrt udstyr. Man skal købe nyt eller dyrt fordi man har råd og fordi at det er fedt med nyt lækkert legetøj.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden