osholm Posted June 28, 2022 Report Posted June 28, 2022 12 timer siden, skrev nAlen: "Kan du ik bare slå 2gr mere op i den???" sagtens!! jeg skal bare have en selvjusterende tee, der registrere hvor køllen kommer ned til bolden og justere boldhøjden i forhold til det Quote
Kitter Posted June 30, 2022 Report Posted June 30, 2022 Den 27.6.2022 kl. 23:26 , skrev osholm: Jep der er mange der køber lektioner og ikke forbedrer sig, og jeg tror der er mange der tænker at når man har fået nogen lektioner så er man på vej mod stjernerne 😁 men det kræver bare rigtig mange bolde at indarbejde noget nyt i svinget og det tror jeg mange glemmer. Så sidder de lidt fast i en ny ide som de ikke rigtig kan få til at fungere, da de næsten får fra lektionen og direkte over på første tee. muskler er bare lang tid om at lære nyt og jo ældre man er og jo mere indgroet de dårlige vaner er, jo længere tid tager det.. jeg er selv et lysende eksempel på, der ikke findes noget Quick fix… desværre 😁 Jeg kunne ikke være mere enig. Pointen med at tage lektioner er, at man får den korrekte rådgivning fra starten, ikke diverse tilfældige mere eller (oftest) mindre gode råd fra kammerater eller internettet. Og med den rigtige rådgivning fra starten, så er ens træning også på den rigtige vej - fra starten. Det er surt at bruge lang tid på at indøve noget som helt grundlæggende er et forkert råd. Og husk - det tager tid og ikke mindst struktureret(!) træning, - der skal være et formål med hver eneste slag på driving range - ikke bare hit and hope! Og Osholms bemærkning om aflæring af gamle vaner er også årsagen til hvad jeg mener er det vigtgste for enhver ny golfspiller - tag lektioner fra starten og lær det basale, så det sidder på rygraden. Quote
Janp Posted June 30, 2022 Author Report Posted June 30, 2022 Den 21.6.2022 kl. 08:48 , skrev osholm: Kender godt typen gør selv det samme ved du, ellers er jeg jo mange meter forbi dig.. eller MEN mit flipperi er blevet mindre, Fredrik har fat i den lange ende med mig, men det tager bare lang tid at ændre Den 24.6.2022 kl. 12:15 , skrev Smut: Nu skal det ikke blive til en diskussion om EE. Enig i at EE isoleret set ikke er optimalt. Og man kan sagtens være stejlt og flippe mere. Pointen var, at hvis man fjerner det i svinget skal man ind og erstatte det med andre elementer. Hvilket kan være en lang og hård process. https://rebelliongolf.com/the-honest-truth-about-early-extension-in-the-golf-swing/ https://golf.com/instruction/is-early-extension-good-or-bad-heres-what-you-need-to-know/?amp=1 Den 27.6.2022 kl. 12:43 , skrev Årgang63: @Kitter Det er jo fint nok, men også rimelig kedeligt 🙂 Vi er vel mange, som går og hygger os med at prøve forskellige ting af, om vi bliver bedre af det, måske ikke, men det er sgu meget sjovt. Skal jeg være lidt kontroversiel, så har jeg set spandevis af golfspillere, som har brugt tusindvis af kroner, på lektioner gennem flere sæsoner og stadigvæk ligger i hcp 25, set i det lys, kan lidt gode råd fra weekendgolfere, vel ikke skade 🙂 Årgang63. Det vil jeg give dig helt ret i. Har selv fået et par lektioner på 25 min. Bagefter tænkte jeg, nå, var det dét 😚 Quote
Smut Posted June 30, 2022 Report Posted June 30, 2022 1 time siden, skrev Janp: Årgang63. Det vil jeg give dig helt ret i. Har selv fået et par lektioner på 25 min. Bagefter tænkte jeg, nå, var det dét 😚 En ting er lektioner. Noget andet er at udbygge ens forståelse for svinget. Således at man kan justere tingene under en runde. Det er fint at tale med en pro. Men i sidste ende skal man selv ind og tage ejerskab over sit sving. Proen står ikke ved siden af dig når man slår en shank på hul 7. Så skal man selv ind og justere for at komme videre. Quote
Årgang63 Posted June 30, 2022 Report Posted June 30, 2022 1 time siden, skrev Smut: når man slår en shank på hul 7. Så skal man selv ind og justere for at komme videre. Hva fanden, går du og lure.....🙂 2 Quote
nAlen Posted July 1, 2022 Report Posted July 1, 2022 20 timer siden, skrev Smut: Proen står ikke ved siden af dig når man slår en shank på hul 7. Så skal man selv ind og justere for at komme videre. Gjorde han faktisk for jeg spillede foursome med ham i division 😂😂😂 Godt nok var det ikke hul 7 jeg gjorde det på - til gengæld gjorde jeg det både lørdag og søndag 🤯🤯🤯 1 Quote
AnyFellow Posted July 1, 2022 Report Posted July 1, 2022 21 timer siden, skrev Smut: En ting er lektioner. Noget andet er at udbygge ens forståelse for svinget. Således at man kan justere tingene under en runde. Det er fint at tale med en pro. Men i sidste ende skal man selv ind og tage ejerskab over sit sving. Proen står ikke ved siden af dig når man slår en shank på hul 7. Så skal man selv ind og justere for at komme videre. Jeg er helt enig i at det vil være optimalt, men ud fra de bemærkninger jeg hører fra andre golfspillere, både om hvad de lige selv gør galt, når et slag ikke bliver som forventet, eller velmenende råd til mit spil, så tænker jeg at hovedparten vil få et bedre resultat fra en pro, frem for at rette en fejl i svinget med en anden fejl. Det er min oplevelse, at det er de færreste, der i virkeligheden ved nok om svinget, og selv kan fornemme hvad de gør forkert, og dermed kan rette deres egne fejl korrekt. Jeg filmer jævnligt mit sving, når jeg arbejder med noget, og det er ikke særlig tit, at det den måde jeg fornemmer mit sving på ser ud som forventet på optagelsen. Jeg tænker der må være noget galt med min optagelse 🤪 Quote
Nicolai Posted July 1, 2022 Report Posted July 1, 2022 1 time siden, skrev nAlen: Gjorde han faktisk for jeg spillede foursome med ham i division Gad vide om det var samme weekend vi spillede, for jeg spillede også Foursome sidst og med vores kaptajn og den dag, havde jeg taget Mr. S.Hank med i baggen 😕 Quote
nAlen Posted July 1, 2022 Report Posted July 1, 2022 15 minutter siden, skrev Nicolai: Gad vide om det var samme weekend vi spillede, for jeg spillede også Foursome sidst og med vores kaptajn og den dag, havde jeg taget Mr. S.Hank med i baggen 😕 Det er bare en oplevelse den slags... Kan ik huske hvornår jeg sidst har slået et og vupti - 2 dage i træk 😂😂😂 Quote
Nicolai Posted July 1, 2022 Report Posted July 1, 2022 12 timer siden, skrev nAlen: Det er bare en oplevelse den slags... Kan ik huske hvornår jeg sidst har slået et og vupti - 2 dage i træk 😂😂😂 Kan godt huske, jeg har slået dem, meeen ikke ligefrem 2 slag i træk, for så at duffe et teeslag, så er man ligesom hurtigt nede med 2 1 Quote
Årgang63 Posted July 2, 2022 Report Posted July 2, 2022 16 timer siden, skrev Nicolai: Kan godt huske, jeg har slået dem, meeen ikke ligefrem 2 slag i træk, for så at duffe et teeslag, så er man ligesom hurtigt nede med 2 Jeg vandt en fin match i 5. div for et par år siden, total shank-city på de første 4 huller, ikke et enkelt pr hul, nej nej, flere på hvert hul, efter endnu et shank fra tee på hul 5, blev jeg så ederspændt rasende, at jeg bare smed en ny bold og knaldede til den, vupti snorlige, shank var væk og jeg spillede som en drøm og vandt matchen...... Golf er et underligt spil 😵 1 1 Quote
Popular Post Nicolai Posted July 2, 2022 Popular Post Report Posted July 2, 2022 (edited) 3 timer siden, skrev Årgang63: Jeg vandt en fin match i 5. div for et par år siden, total shank-city på de første 4 huller, ikke et enkelt pr hul, nej nej, flere på hvert hul, efter endnu et shank fra tee på hul 5, blev jeg så ederspændt rasende, at jeg bare smed en ny bold og knaldede til den, vupti snorlige, shank var væk og jeg spillede som en drøm og vandt matchen...... Golf er et underligt spil 😵 Tror jeg har spillet alt sport gennem de sidste 35 år, som har med en bold at gøre - golf de sidste små 15 år, men alligevel også den sport, der har frustreret mig mest, men også den der har givet mig mest glæde Men det er jo en historie der viser, at man faktisk godt kan komme tilbage, selvom man føler, at man er helt nede En lidt anden historie apropos glæde. 3 af klubbens medlemmer har været gennem en HÅRD tid . Den ene en hjerteoperation, den anden 1 blodprop, som han går rundt med og som skal opereres for og den sidste har fået kræft. Alle 3 sad ved det samme bord i dag, alle 3 havde været ude og spille - Ind i mellem skal man sgu lige hive sig selv lidt op og sige til sig selv "Det her, er bare et spil og vi skal glæde os over, at vi kan få lov til at spille det" - De 3 personer er et bevis på, at man skal nyde det mens man kan og er her Edited July 2, 2022 by Nicolai 1 2 Quote
Enjoy Golf Posted July 5, 2022 Report Posted July 5, 2022 Hej Janp, Tak for dit gode spørgsmål👍 Vi alle kan bruge lidt ekstra længde på vores jern/kølle slag, men jeg kan ikke lade være med at spørge: Hvorfor ønsker du at ændre dit naturlige sving? Det kan være mange svar på spørgsmålet som fx.du ønsker mere længde dit spil for at gå ned i handicap, vinde over dine spilmakkere, blærerøvseffekten af at kunne slå 130 m med et 9-jern (i hvert fald nogle gange),.........? Adam Young mener at vi alle har et naturligt sving og giver bud på hvordan vi kan ændre svinget https://www.adamyounggolf.com/ Adam siger at vi alle har et naturlige bevægelser/tendenser som det er vigtigt at vi kender og som vi typisk vender tilbage til i modgang/træthed . Fx ved 2 dobbelt boggie huller i træk og nu skal vi bare vise de andre hvad vi kan...... og ved træthed hul 16-18 følelsen. På PGA-/WT touren har de alle sammen forskellige sving men profferne kan gentage deres sving: kort sving, 8-tals sving, indefra-ud sving, udefra-ind sving,......... mange gange sammenlignet med os golf-amatører Har selv taget ca 40 lektioner for at se, forstå og forebedre mit sving så det er sjovt at spille golf. Kan varmt anbefale at tage nogle timer sammen med din Pro hvor I anvender TrackMan og video så kan I hurtigt se hvad som skal til for at får mere længde i dine jern-slag Jubiiii, Dansk🇩🇰 sommer og golfbanen🏌️♂️🏌️♀️ ligger og venter på at vi brænder den af⛳ God sommer😀 Quote
Nicolai Posted July 8, 2022 Report Posted July 8, 2022 7 timer siden, skrev Smut: Kender den følelse… Og var det ikke også der, hvor han slog under bolden, ude i roughen, så den kun lige flyttede sig nogle centimeter? 1 Quote
Recommended Posts