Jump to content

Golfbag, vandtæt

Recommended Posts

Hej, jeg kigger efter en ny vognbag, den gamle er efterhånden 15 år!

Tænker, at jeg gerne vil have en vandtæt (ikke vandafvisende), så jeg ikke skal fumle med et dækken.

Har kigget lidt og bl.a. fundet en på Kronjysk Golf med organizer top, prisen ser fornuftig ud.

Er der nogen, som kender til den og kan fortælle om brugsværdien? Jeg vil også gerne høre om erfaringer med andre bags af samme type (organizer og vandtæt).

Edited by Becton
Stavefejl

• Becton changed the title to Golfbag, vandtæt

Jeg benytter selv en Bennington QO-14, som jeg synes er super lækker og den vil jeg gerne kalde vandtæt. Den er i den dyre ende synes jeg. Og efter nogle år, begynder nylonen i rumdelerne at gå i stykker og så er det ikke altid lige nemt at tage jern op og ned i "rørene". Men hovedsageligt er jeg glad for den.

Jeg har nu set på en fra Nordic Golf Design, men der er det (spøjse synes jeg), at coveret ikke kan lukkes helt hvis jernene sidder i deres slots, idet de jo rager ud over kanten af bagagen - hvordan er med QO-14?

En anden ting, jeg har ikke kunnet finde billeder af toppen, er der plads til en putter (i fald det regner), eller er den dømt til at blive våd i den udvendige holder?

På Bennington baggen går regn coveret fint ud over køllerne - i hvert fald med en almindelig putter. Hvordan det er med en kosteskafts putter ved jeg ikke.
I øvrigt skal du være opmærksom på at en bag med "slots" ofte er en del højere end almindelige vognbags. Dette kan jo have lidt betydning når du skal have den med i bilen.

Edited by Logan

Posted (edited)
48 minutter siden, skrev Logan:

Iøvrigt skal du være opmærksom på at en bag med "slots" ofte er en del højere end almindelige vognbags. Dette kan jo have lidt betydning når du skal have den med i bilen

Ok, det kan jo så også få indflydelse på hvordan bagagen sidder på vognen. Jeg må en tur ned til TLP og se på den Bennington han har og tage vognen med.

Tak for input.

Edited by Becton