Hop til indhold

Nye jern - hvornår?


Recommended Posts

Hejsa,

jeg er i sæson 2022 netop startet til golf igen og ved at genfinde glæden herved. Jeg har haft en længere pause. Jeg spillede som junior, men nu efter ca. 15 års pause er jeg kommet igang igen. Jeg har nu været igang igen i en månedstid og er begyndt at få reduceret handicappet igen fra de 54. 
Jeg har naturligvis blot fundet mit gamle sæt frem igen (Bridgestone precept EV med grafit skafter). 

Det virker jo ganske fint, men jeg kan se der er sket en hel hel del i mellemtiden kontra det sæt jeg kører med som vel er små 20 år gammelt.


Spørgsmålet er derfor, hvor meget vil mit slag udvikle sig her i starten og hvornår vil være et godt tidspunkt at investere i et opdateret sæt jern?

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan 100% hente en masse på 20 års teknologi.
 

Det er altid en god ide at finde udstyr der passer til dit spil. Nok mere et spørgsmål om økonomi.

 

Jeg ville tage fat i en fitter og få ham til at se din bag igennem. Så kan i sammen lave en plan og finde ud af hvor i skal starte. Driver, jern, putter, etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis din klub eller klubber i nærhedne har demodage, så tag en rundtur og prøv de forskellige mærker etc. Det vil formentlig give dig et godt indtryk af om der er noget at hente (hvilket jeg klart tror at der er).

Hvis det virker som om du kan mærker en reel forskel i forhold til dit gamle udstyr, så gør som @Smut foreslår - kontakt en rigtig fitter, ikke bare den tilfældige medarbejder du møder ved demodagen.

Redigeret af Kitter
slåfejl
Link til kommentar
Del på andre sites

Nyt legetøj er altid rart, særligt hvis penge ikke er et problem, men hvis du ellers føler at de passer dig meget godt, her tænker jeg primært på skafterne (rigtig længde og ikke for bløde), så kan du roligt vente til du er kommet et godt hug ned i hcp.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden