Jump to content

Recommended Posts

Posted

Så blev året slået igang med den efterhånden traditionelle runde 1. Januar.

Vi slog ud senere end vanligt; 10:15, i stort set vindstille og ganske lunt vejr. Det var dog lidt diset/tåget og det blev værre som tiden gik.

Det gik fint. Banen var temmelig våd, så rul var der ikke meget af. For 9: 40 slag/19 point.

Bag 9 faldt noget sammen. Om det skyldes for lidt søvn eller manglende evner, ved jeg ikke. Nok en blanding. 50 slag/12 point.

Driver ok. 5 køllen kæmpede jeg med, og havde en del toppede slag med den. Primært på bag 9. Jernslag ok. Putter nogenlunde.

97B04E8A-4B90-446D-BFF3-AA678D3707D6.jpeg

3E867334-3EB7-44AF-B1FE-0851F4C86FAD.jpeg

• Like 2
Posted

Jeg slog ud minuttet efter dig, dog i Søhøjlandet. Vejret var ens kan jeg se.

Her var scoren til turneringen lav, da jeg blev næstsidst med 29p. Eneste lyspunkt var en driver der kørte fantastisk. Jernslagene var korte og taget tykt. Wedges og alt fra under 100m var helt i hegnet. 4 stregede huller, 3 treputs pga langhårede greens og en masse dråber i stråene.

Egentlig meget tilfreds med runden, da jeg ikke har spillet i over en måned.

Slutter runden af med en birdie, så det var rart lige at få sat den ind på kontoen, da det ikke ligefrem er noget nemt par5 hul.

• Like 1
  • 4 weeks later...
Posted

Det bliver ikke til så mange runder, da det kniber lidt med tiden. 

Jeg skulle have været ude fredag, men fandt aldrig en makker, så jeg aflyste. Det var ikke vejr til at spille i dag med den mængde af vind der var, men jeg ville gerne ud. Jeg fandt heller ikke en makker, men jeg var glad for at komme ud.

For det gik godt. Starter med 3 pars. Hul fire (par 3) giver en bogey, hvilket var heldigt da jeg toppede tee slaget og den havde ikke nok fart på til at ryge i søen. Det var bare et sært oplæg, men det sparede da et drop. Så en bogey. 6. er et hul i strid modvind, hvor mine chancer for at få GIR var minimale. Det skete heller ikke, men et godt indspil redder en par. Skidt tee slag på endnu et par 3 hul når ikke green, men 2. slaget tog hulkanten og en sikker par er på kortet. Hul 8 kaster en birdie af sig, og igen var indspillet inde og røre hulkanten. Det havde ellers været rart med en eagle, men jeg kan ikke forlange så meget. Bogey på hul 9.

Så sluttede runden. Det var begyndt at regne lidt rigeligt, og det var nærmest vandret regn.

22 point/37 slag.

Jeg var ikke hvad der sker når jeg spiller i voldsomt vind. Jeg tror jeg har mindre forventninger, og slår mere frit. Jeg ved at jeg slår mere frit når jeg spiller alene. Der er ingen ventetid, og jeg slår uden at nogle kigger. Jeg plejer ikke at lade mig gå på af at andre holder øje når jeg slår til bolden, men måske der er noget ubevidst ind over. Jeg forsøger dog at undgå solorunder, for det er så kedeligt. 

• Like 1