Jump to content

Recommended Posts

Posted

Desværre blev det jo aldrig rigtigt spændende,  men det er jo aldrig en skam at tabe til et bedre hold og det må man da nok sige at USA var.

Og som @Kitter er der talent til stede, men er der tid nok til at kunne true USA om 2 år?

Posted (edited)
Den 27.9.2021 kl. 11:45 , skrev Pastorius:

Der har været meget snak om generationsskifte, men det er en forfejlet diskussion, synes jeg.

Amerikanernes gennemsnitlige placering på verdensranglisten er 8,9 - resultatet afspejler vel meget godt forskellen, sammenlagt med at hjemmebane er en kæmpefordel (amerikanerne havde trænet på banen 14 dage før) og nok endnu større i år, hvor næsten ingen europæer var på plads.

Europa har ikke råd til at opsætte dogmer for hvad eller hvem vi vil udtage, vi skal have de stærkeste golfspillere med. Jeg er med på at rutine og taktik har en del at sige i Ryder Cup, men i sidste ende, vinder det hold der slår de bedste golfslag. (Og amerikanerne slog virkeligt mange, rigtigt gode golfslag - der var noget længere mellem snapsene for europa. Mere kompliceret er det sådan set ikke).

Jeg mener nu stadig at generationsskifte er nødvendigt, men måske på en anden måde end jeg læser dit indlæg. Mere i retning af at der simpelthen mangler en generation....

Harrington skal ikke lave generationsskifte i udtagelsen af spillere - han har udtaget de bedste tilgængelige, og det er nogle ældre herrer.

Mit fokus er på, at der er et hul i næste generation af spillere til rådighed, - altså dem som er jævnaldrende med hovedparten af US holdet - alle disse knægte i 23-30 årsalderen. Der har Europa simpelthen et hul i udviklingen af spillere.

Det ses ikke  bare her i Ryder Cup, men også på verdensranglisten. Den dårligst placerede amerikaner er nr. 21 (Scottie Scheffler) mens Europas dårligste er nr. 63 (Wiesberger). Scheffler som nr. 21 er højere rangeret end 8 ud af de 12 europæiske spillere, kun Rahm (1) , Hovland (14), McIlroy (15), og Hatton (19) er højere placeret end Scheffler. Det giver en grundlæggende skævhed.

Så vi må håbe på at der er nogen af de yngre som vokser op - hurtigt!! Ellers bliver Rom 2023 også en trist affære

Edited by Kitter
Slåfejl
Posted
2 timer siden, skrev Kitter:

Jeg mener nu stadig at generationsskifte er nødvendigt, men måske på en anden måde end jeg læser dit indlæg. Mere i retning af at der simpelthen mangler en generation....

Harrington skal ikke lave generationsskifte i udtagelsen af spillere - han har udtaget de bedste tilgængelige, og det er nogle ældre herrer.

Mit fokus er på, at der er et hul i næste generation af spillere til rådighed, - altså dem som er jævnaldrende med hovedparten af US holdet - alle disse knægte i 23-30 årsalderen. Der har Europa simpelthen et hul i udviklingen af spillere.

Det ses ikke  bare her i Ryder Cup, men også på verdensranglisten. Den dårligst placerede amerikaner er nr. 21 (Scottie Scheffler) mens Europas dårligste er nr. 63 (Wiesberger). Scheffler som nr. 21 er højere rangeret end 8 ud af de 12 europæiske spillere, kun Rahm (1) , Hovland (14), McIlroy (15), og Hatton (19) er højere placeret end Scheffler. Det giver en grundlæggende skævhed.

Så vi må håbe på at der er nogen af de yngre som vokser op - hurtigt!! Ellers bliver Rom 2023 også en trist affære

Et generationsskifte giver - som du også er inde på - først mening når den næste generation er bedre end den forrige.

Rom 2023 kan meget vel blive en trist affære, det er altså ikke meget der kan gøres på to år, men det kan jo også være at det er dér vi hiver lidt ekstra ressourcer frem, og får de rigtige breaks på de rigtige tidspunkter.  Dem der har prøvet at spille hulspil mod meget lavere ratede modstandere, ved også at hulspil måske er der hvor forskellen i spillestyrke betyder mindst - meget mindre end i en slagsspilsturnering over 4 runder.

Jeg tror ikke på at der står 5-6 nye top 30 spillere klar for Europa om to år. Det er et stykke arbejde der skal gøres nedefra, og det tager meget længere tid.