Golfkid Posted September 23, 2021 Report Posted September 23, 2021 Nå, så er det Ryder Cup tid... Skal vi have et lille gæt på resultatet herinde? Jeg tror Europa vinder 15-13. Sammenholdet slår individerne. Verdensranglisten er fuldstændig ligegyldig i Ryder Cup og jeg synes det Europæiske hold ser stærkt ud - særligt i forhold til humør og vilje, som altid har vist sig så vigtigt. Jeg synes de her to gallerier viser det meget godt: https://www.rydercup.com/news-media/photo-gallery/team-europe-wednesday-at-whistling-straits?s=17 https://www.rydercup.com/news-media/photo-gallery/wednesday-afternoon-photos-from-whistling-straits Quote
Bjørnen Posted September 23, 2021 Report Posted September 23, 2021 God idé. Jeg håber at Europa vinder, men tror de får en snitter på 16-12. Quote
Nicolai Posted September 23, 2021 Report Posted September 23, 2021 7 timer siden, skrev Golfkid: Nå, så er det Ryder Cup tid... Skal vi have et lille gæt på resultatet herinde? Jeg tror Europa vinder 15-13. Sammenholdet slår individerne. Verdensranglisten er fuldstændig ligegyldig i Ryder Cup og jeg synes det Europæiske hold ser stærkt ud - særligt i forhold til humør og vilje, som altid har vist sig så vigtigt. Jeg synes de her to gallerier viser det meget godt: https://www.rydercup.com/news-media/photo-gallery/team-europe-wednesday-at-whistling-straits?s=17 https://www.rydercup.com/news-media/photo-gallery/wednesday-afternoon-photos-from-whistling-straits Jeg har set på nettet, hvad du mener om folk der tror på USA, så tør ikke andet end sige 15½- 12½ 1 Quote
nAlen Posted September 23, 2021 Report Posted September 23, 2021 Jeg vælger også at gå mod strømmen og sige USA. Mindst mulige margin og de vinder ved at Bryson holer en vildmand på 18. green.... Haters gonna hate Quote
Golfkid Posted September 23, 2021 Author Report Posted September 23, 2021 4 timer siden, skrev nAlen: Jeg vælger også at gå mod strømmen og sige USA. Mindst mulige margin og de vinder ved at Bryson holer en vildmand på 18. green.... Haters gonna hate Det er noget af det mest kontroversielle jeg nogensinde har hørt! Wow Forhåbentlig er det din realisme der slår igennem og ikke et håb om, at USA vinder? Quote
nAlen Posted September 23, 2021 Report Posted September 23, 2021 Lad os kalde det at gå mod strømmen 🙂 Hjertet siger vel Europa, men kunne egentlig godt forestille mig USA vinder... Alt det sidste er vel bare for at skabe lidt debat, og for lige at kaste en pind mere på det ulmende bål, så er det en skam Patrick Reed ikke kom med 🙂 Quote
Golfkid Posted September 23, 2021 Author Report Posted September 23, 2021 39 minutter siden, skrev nAlen: Lad os kalde det at gå mod strømmen 🙂 Hjertet siger vel Europa, men kunne egentlig godt forestille mig USA vinder... Alt det sidste er vel bare for at skabe lidt debat, og for lige at kaste en pind mere på det ulmende bål, så er det en skam Patrick Reed ikke kom med 🙂 Hvis ikke hjertet siger Europa, så svarer det vel til at holde med Sverige i en landskamp forræderisk er det pæneste ord jeg kan finde for den slags At USA så er favoritter som sædvanlig, det er så noget andet. Så jeg kan også godt se dem vinde, men det vil ødelægge hele min kommende uge Quote
Logan Posted September 24, 2021 Report Posted September 24, 2021 Europa 14½ - 13½, men frygter det værste Quote
Pastorius Posted September 24, 2021 Report Posted September 24, 2021 23 timer siden, skrev Golfkid: Nå, så er det Ryder Cup tid... Skal vi have et lille gæt på resultatet herinde? Jeg tror Europa vinder 15-13. Sammenholdet slår individerne. Verdensranglisten er fuldstændig ligegyldig i Ryder Cup og jeg synes det Europæiske hold ser stærkt ud - særligt i forhold til humør og vilje, som altid har vist sig så vigtigt. Jeg synes de her to gallerier viser det meget godt: https://www.rydercup.com/news-media/photo-gallery/team-europe-wednesday-at-whistling-straits?s=17 https://www.rydercup.com/news-media/photo-gallery/wednesday-afternoon-photos-from-whistling-straits Sammenhold i sport er generelt overvurderet ift vindervilje og spilstyrke - se bare (Vest-)tysklands fodboldlandshold gennem tiderne. Jeg håber selvf. på Europa, men skulle jeg sætte penge på det, ville jeg sætte dem på 15 1/2 - 12 1/2 til amerikanerne. Quote
Golfkid Posted September 24, 2021 Author Report Posted September 24, 2021 Lige nu, skrev Pastorius: Sammenhold i sport er generelt overvurderet ift vindervilje og spilstyrke - se bare (Vest-)tysklands fodboldlandshold gennem tiderne. Jeg håber selvf. på Europa, men skulle jeg sætte penge på det, ville jeg sætte dem på 15 1/2 - 12 1/2 til amerikanerne. Det synes jeg jo netop, at de seneste 12 Ryder Cup’s har modbevist. Dog er vindervilje en del af sammenholdet i min verden Men Europa har vundet 9 ud af de seneste 12 og har været underdogs i hver eneste af dem set på spillestyrke, verdensrangliste osv, så jeg vil mene det måske betyder mere i golf end så mange andre steder 15,5-12,5 til USA er jo bestemt ikke urealistisk. Jeg er bare ikke vild med realistiske bud, når jeg har hjertet med i noget. Derfor spiller jeg heller ikke på Ryder Cup Quote
Pastorius Posted September 24, 2021 Report Posted September 24, 2021 Lige nu, skrev Golfkid: Det synes jeg jo netop, at de seneste 12 Ryder Cup’s har modbevist. Dog er vindervilje en del af sammenholdet i min verden Men Europa har vundet 9 ud af de seneste 12 og har været underdogs i hver eneste af dem set på spillestyrke, verdensrangliste osv, så jeg vil mene det måske betyder mere i golf end så mange andre steder 15,5-12,5 til USA er jo bestemt ikke urealistisk. Jeg er bare ikke vild med realistiske bud, når jeg har hjertet med i noget. Derfor spiller jeg heller ikke på Ryder Cup Jeg tænker at det der arbejder for Europa er at der spilles mere hulspil (og holdgolf) på denne side af dammen, og så har vores kaptajner været dygtigere. Quote
Golfkid Posted September 24, 2021 Author Report Posted September 24, 2021 Lige nu, skrev Pastorius: Jeg tænker at det der arbejder for Europa er at der spilles mere hulspil (og holdgolf) på denne side af dammen, og så har vores kaptajner været dygtigere. Opvæksten i Europa med landsholdssamlinger og masser af turneringer, EM for hold, Home Internationals i UK osv. gør en stor forskel tror jeg. Den opvækst har amerikanerne ikke. Dog spiller amerikanerne jo mere hulspil på Pro-niveau pga. Presidents Cup Enig i kaptajnerne og så formår amerikanerne altid at ødelægge det for sig selv pga. for store ego’er og interne intriger Quote
Kal-El Posted September 24, 2021 Report Posted September 24, 2021 Jeg tror på en kneben sejr til Europa 14.5 - 13.5 Quote
Smut Posted September 25, 2021 Report Posted September 25, 2021 Av, av…. Det var en skidt start. Der skal et nyt Medinah mirakel til at vende denne her. Quote
Kitter Posted September 27, 2021 Report Posted September 27, 2021 Av for en snitter!!!! Vi er vel dér, hvor generationsskiftet er nødvendigt, men ikke på plads. Ikke mange af de "gamle" som leverede, og ingen unge til at tage over. Og det er jo ikke sådan at Harrington havde mange andre, som kunne have fået et Captain's Pick - i hvert fald ikke som kunne have gjort en forskel. Poulters magi er væk - han er stadig en uovertruffen fighter, men spillet er ikke til det. Rory leverer ikke stabilt. Casey og Westwood er over deres sidste salgsdato. Fitzpatrick, Hatton, og Fleetwood - glimrende ET spillere, men kan ikke rigtig være med ved det store bord..., Wiesberger gjorde egentlig hvad man kunne forvente af verdens nr.63, men viste også, hvor stor forskellen er mellem de rigtig gode på PGA-touren, og så Europa-touren. Rahm trak, men mistede pusten. Garcia har stadig mentaliteten og til dels spillet, og jeg tror at vi ser ham igen. Lowry viste lidt tænder, men kunne ikke bære holdet. Hovland er fremtiden, men skal lige modnes. Der er godt nok nogen huller som skal fyldes for den næste Captain - der er mange talenter derude, men kan de nå at modnes inden Rom 2023????? Quote
Smut Posted September 27, 2021 Report Posted September 27, 2021 14 minutter siden, skrev Kitter: Av for en snitter!!!! Vi er vel dér, hvor generationsskiftet er nødvendigt, men ikke på plads. Ikke mange af de "gamle" som leverede, og ingen unge til at tage over. Og det er jo ikke sådan at Harrington havde mange andre, som kunne have fået et Captain's Pick - i hvert fald ikke som kunne have gjort en forskel. Poulters magi er væk - han er stadig en uovertruffen fighter, men spillet er ikke til det. Rory leverer ikke stabilt. Casey og Westwood er over deres sidste salgsdato. Fitzpatrick, Hatton, og Fleetwood - glimrende ET spillere, men kan ikke rigtig være med ved det store bord..., Wiesberger gjorde egentlig hvad man kunne forvente af verdens nr.63, men viste også, hvor stor forskellen er mellem de rigtig gode på PGA-touren, og så Europa-touren. Rahm trak, men mistede pusten. Garcia har stadig mentaliteten og til dels spillet, og jeg tror at vi ser ham igen. Lowry viste lidt tænder, men kunne ikke bære holdet. Hovland er fremtiden, men skal lige modnes. Der er godt nok nogen huller som skal fyldes for den næste Captain - der er mange talenter derude, men kan de nå at modnes inden Rom 2023????? Enig - det er op ad bakke herfra. Hvor er den næste generation der skal føre Europa videre. USA har ikne vundet på udebane siden 1993 - de øjner en mulighed i 2023…. Quote
Pastorius Posted September 27, 2021 Report Posted September 27, 2021 1 time siden, skrev Kitter: Av for en snitter!!!! Vi er vel dér, hvor generationsskiftet er nødvendigt, men ikke på plads. Ikke mange af de "gamle" som leverede, og ingen unge til at tage over. Og det er jo ikke sådan at Harrington havde mange andre, som kunne have fået et Captain's Pick - i hvert fald ikke som kunne have gjort en forskel. Poulters magi er væk - han er stadig en uovertruffen fighter, men spillet er ikke til det. Rory leverer ikke stabilt. Casey og Westwood er over deres sidste salgsdato. Fitzpatrick, Hatton, og Fleetwood - glimrende ET spillere, men kan ikke rigtig være med ved det store bord..., Wiesberger gjorde egentlig hvad man kunne forvente af verdens nr.63, men viste også, hvor stor forskellen er mellem de rigtig gode på PGA-touren, og så Europa-touren. Rahm trak, men mistede pusten. Garcia har stadig mentaliteten og til dels spillet, og jeg tror at vi ser ham igen. Lowry viste lidt tænder, men kunne ikke bære holdet. Hovland er fremtiden, men skal lige modnes. Der er godt nok nogen huller som skal fyldes for den næste Captain - der er mange talenter derude, men kan de nå at modnes inden Rom 2023????? Der har været meget snak om generationsskifte, men det er en forfejlet diskussion, synes jeg. Amerikanernes gennemsnitlige placering på verdensranglisten er 8,9 - resultatet afspejler vel meget godt forskellen, sammenlagt med at hjemmebane er en kæmpefordel (amerikanerne havde trænet på banen 14 dage før) og nok endnu større i år, hvor næsten ingen europæer var på plads. Europa har ikke råd til at opsætte dogmer for hvad eller hvem vi vil udtage, vi skal have de stærkeste golfspillere med. Jeg er med på at rutine og taktik har en del at sige i Ryder Cup, men i sidste ende, vinder det hold der slår de bedste golfslag. (Og amerikanerne slog virkeligt mange, rigtigt gode golfslag - der var noget længere mellem snapsene for europa. Mere kompliceret er det sådan set ikke). Quote
Smut Posted September 27, 2021 Report Posted September 27, 2021 8 timer siden, skrev Pastorius: Der har været meget snak om generationsskifte, men det er en forfejlet diskussion, synes jeg. Amerikanernes gennemsnitlige placering på verdensranglisten er 8,9 - resultatet afspejler vel meget godt forskellen, sammenlagt med at hjemmebane er en kæmpefordel (amerikanerne havde trænet på banen 14 dage før) og nok endnu større i år, hvor næsten ingen europæer var på plads. Europa har ikke råd til at opsætte dogmer for hvad eller hvem vi vil udtage, vi skal have de stærkeste golfspillere med. Jeg er med på at rutine og taktik har en del at sige i Ryder Cup, men i sidste ende, vinder det hold der slår de bedste golfslag. (Og amerikanerne slog virkeligt mange, rigtigt gode golfslag - der var noget længere mellem snapsene for europa. Mere kompliceret er det sådan set ikke). Team dynamik kan få bedre spil frem og dermed bedre golfslag. Med Westwood og Poulter som har spillet deres sidste Ryder Cup virker EU som et hold der har peaket. Der virkede ikke til at være den samme gnist og sult som ved tidligere Ryder Cups. Dog havde Rahm den tændingen der skal til og vil være vigtig de næste mange år frem. Quote
Pastorius Posted September 28, 2021 Report Posted September 28, 2021 11 timer siden, skrev Smut: Team dynamik kan få bedre spil frem og dermed bedre golfslag. Med Westwood og Poulter som har spillet deres sidste Ryder Cup virker EU som et hold der har peaket. Der virkede ikke til at være den samme gnist og sult som ved tidligere Ryder Cups. Dog havde Rahm den tændingen der skal til og vil være vigtig de næste mange år frem. Du nævnte også Rory - og det synes jeg er helt forfejlet. Han spillede skidt, men ligner ikke én der har mistet motivationen, og han er stadig klart stærk nok til at være en del af Ryder Cup-teamet i mange år fremover. Fitzpatrick, Hatton, og Fleetwood er sandsynligvis også stadig blandt vores bedste spillere i 2023. Det er da rigtigt at amerikanerne spiller for spiller er noget bedre end vores, men sådan har det jo været i mange år, uden at de er løbet med sejren hver gang. Quote
Recommended Posts