Hop til indhold

Diskussion af nogle regler


AkselBirke
 Del

Recommended Posts

Hey
Nogen der kan hjælpe med nogle regler, som jeg gik og snakkede med nogen på banen idag

1. Ham jeg spillede med, slog ud i rough. Ikke semi rough. Der var lidt vådt og han kunne træde vand op, så han mente han godt måtte droppe fri. Jeg var ikke enig, da jeg mente det kun var ude på fairway og kortklippede arealer. Jeg er dog ikke 100% sikker

 

2. Ham jeg spillede med, spillede en venskabs kamp mod Kellers park i Torsdagsherrerne, hvor ham han spillede mod, havde fået mudder på sin bold og mente at han selv måtte bedømme at der var nok mudder på bolden, til at den måtte tørres af og genplaceres, uden straf
Det synes jeg det lød helt i hegnet, hvis han gjorde det uden for green

Fik dog ikke helt fat i om det var i rough, eller fairway der var mudder på bolden, men tænker det er ligemeget, da reglen lød helt ude i hampen

 

3. Må man læse puttelinje, når en putter ? Altså stå bagved. Jeg er faktisk i tvivl. Jeg har tit gået ind, når folk har puttet, men er i tvivl om man må stå direkte bagved og se puttet.  Har altid troet det var en "gentlemands regel" at det gør man ikke og ikke noget som sådan, der står i reglerne

Link til kommentar
Del på andre sites

1) Sålænge det ikke er i strafområde, må man droppe 1køllelængde, dog ikke tættere på hullet.

2) Det er ikke tilladt at løfte og rense sin bold, men man må godt rense (begrænset), for at identificere bolden, men decideret rensning er ikke tilladt. Er den derimod fæstnet i eget mærke må der droppes OG renses, men i begge tilfælde SKAL bolden markeres.

3) Ingen straf, men ikke særlig gentleman at gøre og du har din fulde ret til at bede ham flytte sig og så hvis han står på den modsatte side. Du må ikke læse den, hvis i spiller holdspil, så er der straf.

Randa.org står alle reglerne.

  • Like 2
Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, skrev Nicolai:

1) Sålænge det ikke er i strafområde, må man droppe 1køllelængde, dog ikke tættere på hullet.

2) Det er ikke tilladt at løfte og rense sin bold, men man må godt rense (begrænset), for at identificere bolden, men decideret rensning er ikke tilladt. Er den derimod fæstnet i eget mærke må der droppes OG renses, men i begge tilfælde SKAL bolden markeres.

3) Ingen straf, men ikke særlig gentleman at gøre og du har din fulde ret til at bede ham flytte sig og så hvis han står på den modsatte side. Du må ikke læse den, hvis i spiller holdspil, så er der straf.

Randa.org står alle reglerne.

Tak for de hurtige svar :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ad 1, skal det bemærkes at dette hører ind under reglen om tilfældigt vand.

 

Ad 2, såfremt der spilles med oplæg på alt kortklippet (fairway og kortere), så må man gerne rense bolden når den lægges op - ofte indenfor et score kort

 

Ad 3, det er bestemt ikke god kutyme at stå bag en person der putter i det øjeblik slaget slås. Men mange står klar til at gå ind efter slaget for at se linjen. Det ser man også på eksempelvis PGA touren.

 

Ad 3 svar fra @Nicolai hvis der spilles holdspil, må man gerne hjælpe sin makker med at læse linjen inden opstilling og slag, det er jo netop det holdspillet går ud på.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, skrev Logan:

Ad 3 svar fra @Nicolai hvis der spilles holdspil, må man gerne hjælpe sin makker med at læse linjen inden opstilling og slag, det er jo netop det holdspillet går ud på.

Ja, den kan jeg godt se er gal - ved ikke lige, hvad jeg fik tænkt på i stedet, men tak for rettelsen :)

 

  • Haha 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden