Hop til indhold

100 meter slag?


Ken1
 Del

Recommended Posts

Jeg slår alt fra et 7-jern til min 50 graders wedge.

I helt vindstille vejr (og hvor greenen ligger på niveau med teestedet) så slår jeg en stille og rolig PW på 45 grader.

I lidt medvind slår jeg en normal 50 graders wedge, i meget medvind en stille og rolig 50 graders wedge, og i vild medvind mit sandjern på 56 grader.

I lidt modvind slår jeg et 9 jern, i meget modvind et 8 jern og i vild modvind et 7 jern (måske endda et 6 jern hvis vinden er total vild :D )

Hvis greenen ligger noget højere end teestedet, så slår jeg et jern mere og modsat et jern mindre, hvis greenen ligger noget lavere end teestedet. Eller måske slår jeg bare lidt hårdere eller blødere.

Redigeret af TLP
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger min 52 grader men slå den fladt ind med godt med spin i så den ikke forsætter :)

Tak for alle de gode og sjove svar indtil videre... ^_^:) (det er sgu fedt med et forum hvor man kan sætte lidt humør på via. smileys :) )

..Erik Kjær - Den vil jeg prøve.. går ud fra du har smal stance, og bolden midt/lidt tilbage? og så et semi-punch/knockdown slag... Jeg laver lidt det samme med mim 56* på 80 meter.. med åben stance...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Jeg slår som regel en 54'er fra den afstand, undtagen i kraftig medvind, hvor jeg slår hårdt til en 60'er, for at få den til at lande blødt. Jeg ligger den lidt tilbage i stancen og svinger med 3/4 sving. Det giver mig god kontrol over slaget og giver en fin, borende flugt som regel :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Årgang63 har ret. Det er nu i medvind jeg slår min 60'er 100 meter ;)

Men med en 60'er i modvind synes jeg ikke jeg har problemer med ballonbolde eller for meget spin. Jeg slår bare ikke fuldt igennem og så går det fint. Samtidig er det vigtigt at slå ned på bolden for at undgå at den ballooner. Med hensynd til spin, så hjælper det også at jeg spiller med de nye grooves. De giver meget mere kontrol over spinnet og jeg får ikke de der vilde rivere mere :)

Link til kommentar
Del på andre sites

nånå, det passer også lidt bedre med medvinf end modvinden, dog ikke ligeså cool! :P

Jeg forstår også bedre den del med spinnet når det nu er i medvind som jo vil gøre det noget sværere at slå meget spin..

Betyder det generelt meget om man har de nye eller "gamle" grooves, og synes du det gør det sværere eller som i dette her tilfælde gør det lidt nemmere at kontrollere?? :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden