Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej med jer, 

jeg har kigget lidt på Rapsodo ift. at tracke og forbedre mit sving. Jeg ved at den ikke kan måles med Trackman, men det kan prisen tilsvarende heller ikke. 

Har nogen her erfaring med den eller hørt noget som er værd at tage til efterretning? 

på forhånd tak! 🙂

Posted

Jeg ved at @Rosenberg købte en for noget tid siden.

Den kan jo måle:

• Carry
  • Ball speed
  • Club speed
  • Launch angle
  • Smash factor (nok udregnet)

Han sagde at dens tal var ret gode sammenlignet med Trackman. Jeg kunne godt tænke mig at den også havde spin med.

Posted

Tusind tak for svar! 

Det kunne være sjovt at høre fra en eller flere som har en Rapsodo eller har prøvet den. 

Når man stiller prisen op ved siden af Trackman, kan det være svært at vurdere "værdien" af en Rapsodo. 4.000 kr er da penge, men spørgsmålet er om den er retvisende nok og til hvilket niveau. Giver den blot mening for amatører eller kan +hcp spillere også få glæde af sådan en?

Posted

Det jeg syntes den mangler er ‘side spin’ samt ‘side direction’.

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge den til i din træning.

Jeg har selv en Skytrak. Bruger den rigtig meget til at øve mig i et slå til højre og venstre for målet med forskellige kurver. Det har givet mig god forståelse af eget spil og sikkerhed ved indspil.