Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg kan bidrage med lidt konkret data fra GLFR platformen.

Den sidste måned har vores brugere i snit lavet 30,28 point og brugt 87,06 slag pr runde.

Afhængig af vejret har vi mellem 1.000 og 3.000 runder om dagen.

Der er også udenlandske runder med i de tal, men omkring 90% af runderne er spillet på danske baner 🙂

• Like 2
Posted
3 timer siden, skrev Jam, GLFR:

Den sidste måned har vores brugere i snit lavet 30,28 point

Ja det viser jo bare, at om databasen er <50 eller >30000 så er resultatet det samme 😁

@Jam, GLFR Super med konkret data 👍

Posted
9 timer siden, skrev Årgang63:

Ja det viser jo bare, at om databasen er <50 eller >30000 så er resultatet det samme 😁

Hm... på mine sidste 25 scores har jeg et gennemsnit på 31,2. Det der stikker ud er at jeg i samme periode er gået fra 10,6 -> 13,9 i hcp - begrænset af softcap.

Posted
16 timer siden, skrev Jam, GLFR:

Jeg kan bidrage med lidt konkret data fra GLFR platformen.

Den sidste måned har vores brugere i snit lavet 30,28 point og brugt 87,06 slag pr runde.

Afhængig af vejret har vi mellem 1.000 og 3.000 runder om dagen.

Der er også udenlandske runder med i de tal, men omkring 90% af runderne er spillet på danske baner 🙂

@Jam, GLFR Så vidt jeg husker kan man selv vælge om man vil uploade sin score til GolfBox fra GLFR.

Det der så kunne være rigtig sjovt, er at se om der er forskel i gennemsnittet for uploadede scores versus ikke uploadede.... Altså om man er selektiv i sine rapporterede scores... 

Posted
13 hours ago, Årgang63 said:

@Årgang63 Statistics - what are you gonna do 😄

4 hours ago, Pastorius said:

Hm... på mine sidste 25 scores har jeg et gennemsnit på 31,2. Det der stikker ud er at jeg i samme periode er gået fra 10,6 -> 13,9 i hcp - begrænset af softcap.

@Pastorius Lidt bedre end average, men vel ikke så overraskende at HCP går lidt op med det snit og de nye regler? Jeg er selv røget fra 11,5 til 15 de første 6mdr.

10 minutes ago, Kitter said:

@Jam, GLFR Så vidt jeg husker kan man selv vælge om man vil uploade sin score til GolfBox fra GLFR.

Det der så kunne være rigtig sjovt, er at se om der er forskel i gennemsnittet for uploadede scores versus ikke uploadede.... Altså om man er selektiv i sine rapporterede scores... 

@Kitter Ser lige om jeg kan få tid til at lave den sortering. Der er ikke vildt mange endnu der indleverer via GLFR, men tror der er nok til at det er statistik interessant alligevel.

Posted
7 minutter siden, skrev Jam, GLFR:

@Årgang63 Statistics - what are you gonna do 😄

@Pastorius Lidt bedre end average, men vel ikke så overraskende at HCP går lidt op med det snit og de nye regler? Jeg er selv røget fra 11,5 til 15 de første 6mdr.

@Kitter Ser lige om jeg kan få tid til at lave den sortering. Der er ikke vildt mange endnu der indleverer via GLFR, men tror der er nok til at det er statistik interessant alligevel.

Hvis mit hcp er steget meget med en lidt bedre score end gennemsnittet, så må det samlede danske hcp været steget ret voldsomt.

(men jeg har nu også mistet et par rigtig gode scores (hcp 7 og 9) i regnestykket, som ville have været med hvis jeg havde talt 30 runder. Dem tænker jeg, jeg går ud og banker af her i weekenden :)

Posted
7 minutes ago, Pastorius said:

Hvis mit hcp er steget meget med en lidt bedre score end gennemsnittet, så må det samlede danske hcp været steget ret voldsomt.

(men jeg har nu også mistet et par rigtig gode scores (hcp 7 og 9) i regnestykket, som ville have været med hvis jeg havde talt 30 runder. Dem tænker jeg, jeg går ud og banker af her i weekenden :)

@Pastorius Det er faktisk også min opfattelse at rigtig mange er steget lidt, især hvis de faktisk følger anbefalingen og får det hele indsendt. Jeg har desværre ikke HCP arkiv på brugerne, da det holdes direkte hos DGU, men kunne måske lave en tendens ud fra spillernes spillehandicap. Ulempen er nok at folk der spiller mange runder, hvor der er god data til tendenser, også normalt spiller ret stabilt. Men jeg prøver at dykke lidt ned i det hjørne af databasen 🙂

Posted
22 minutter siden, skrev Jam, GLFR:

@Pastorius Det er faktisk også min opfattelse at rigtig mange er steget lidt, især hvis de faktisk følger anbefalingen og får det hele indsendt. Jeg har desværre ikke HCP arkiv på brugerne, da det holdes direkte hos DGU, men kunne måske lave en tendens ud fra spillernes spillehandicap. Ulempen er nok at folk der spiller mange runder, hvor der er god data til tendenser, også normalt spiller ret stabilt. Men jeg prøver at dykke lidt ned i det hjørne af databasen 🙂

Du får nok også svært ved at estimere hvad det betyder at der er kommet mange nye golfspillere i Coronaperioden. Der er nok for mange usikkerheder.

Posted

Ja det er ikke nemt at gennemskue, hvad spilleres "sortering" betyder, men de gennemsnit, som jeg har lagt op, er fra runder hvor alle skal ligge deres scores op.

Personligt er jeg også gået op i år, men jeg tilskriver det mere til sving-omlægning og dårligt spil, end nyt system. Jeg ligger stort set alle runder op, der er nogle få, hvor jeg holder op med at spille og samler op, når par ikke mere er i spil, dem kan jeg jo ikke med god samvittighed ligge op.

Posted

Tak det var nu meget sjovt med noget statistik. 
image.png.0e7d4e2007d2d836a888279b550466ca.png

Tilfreds med dagens runde, (fra hvid), handicap 20,2 før i dag. For 2 uger siden spillede jeg også hvid tee, og fik 13 point... Ak ja. Mærkeligt som det svinger. Jeg må arbejde på min stabilitet. Men svært når man aldrig træner og bare går ud og slår første slag uden prøvesving eller noget haha

Posted
3 timer siden, skrev Årgang63:

Ja det er ikke nemt at gennemskue, hvad spilleres "sortering" betyder, men de gennemsnit, som jeg har lagt op, er fra runder hvor alle skal ligge deres scores op.

Personligt er jeg også gået op i år, men jeg tilskriver det mere til sving-omlægning og dårligt spil, end nyt system. Jeg ligger stort set alle runder op, der er nogle få, hvor jeg holder op med at spille og samler op, når par ikke mere er i spil, dem kan jeg jo ikke med god samvittighed ligge op.

Du har da så i det mindste en undskyldning. Generelt set er jeg blevet bedre i alle spillets facetter jeg slår bare nogle ufatteligt dårlige slag ind imellem og har rigtig svært ved at sætte en score sammen. Min eneste undskyldning er at der går så meget tid med knægtens baskethold at jeg ikke får rørt køllerne fra midtseptember til slutningen af marts, og den pause tager altså noget tid at komme sig over.

Posted

Jeg glæder mig faktisk lidt til at se hvor hcp ligger henne ved årets udgang. Jeg blev hakket fra 1.5 til +1.5 da de ændrede hcp systemet til 2021.

Indtil videre går det faktisk nogenlunde med at spille til det, og de 1.5 sidste år var nok også "for højt" men problematikken med at vi kun kunne reguleres i turnering og 0,1 af gangen holdt det jo bare stagneret deromkring, nærmest uanset hvor godt man spillede i de få turneringer der nu var at deltage i...

Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om hvorvidt 8/20 holder et hcp lidt kunstigt højere end det burde være? Ville være 10/20 ikke være endnu mere retvisende?

Posted

Efter årets 3 første runder i 31, 33 og 32 point steg jeg med 0,3. Siden er det kun gået ned ad, eller uændret. Næste scores der ryger ud er en 25’er og en 39’er.