Jump to content

Break 90 - Køller og Jern

Recommended Posts

Så på det billed vil jeg sige du har en dispertion på ca 50 yards og flest til højre for midten så de steder hvor dit landings område med driveren er 50 Yards bredt kan du slå driver hvor du sigter lige venstre om midten ca 180 yards ude! Gir det mening ? Svært at forklare på skrift ! 

• Replies 35
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En god lille let øvelse er at tee op i samme side som OB (eller vand eller hvad det nu måtte være) og slå "væk fra problemerne" så at sige.. Det skal ikke være overdrevet (som i skoven i modsatte side

Mht strategi vil min anbefaling være at kigge på Scott Fawcett's DECADE system. Scott har udviklet et system hvor han benytter Marck Broadies strokes gained og poker som basis. Will Zalatoris benytted

tidligere svar er blevet aaaalt for teknisk for mig     For at bryde 90 - bogey golf:  spil til styrker, undgå svaghederne   Er man stærk i det fulde slag med wedges, men ikke

Posted Images

6 timer siden, skrev Inu8D:

Så på det billed vil jeg sige du har en dispertion på ca 50 yards og flest til højre for midten så de steder hvor dit landings område med driveren er 50 Yards bredt kan du slå driver hvor du sigter lige venstre om midten ca 180 yards ude! Gir det mening ? Svært at forklare på skrift ! 

Reelt nok desværre endnu mere end 50 yards 😞 hvis man tager fra helt venstre (snaphooks) til helt højre (gigant slice)

Jeg er helt med på at flytte sigtepunktet lidt til venstre. Det virker desværre ikke altid.. 

Spørgsmålet er mere om DECADE kan bidrage med andet end "flyt sigteområdet" ud fra dispersion? 

Der må også være noget brugbart input om Shots Gained, og hvordan an skal bruge det til at fokusere. 

2 timer siden, skrev Kitter:

Reelt nok desværre endnu mere end 50 yards 😞 hvis man tager fra helt venstre (snaphooks) til helt højre (gigant slice)

Jeg er helt med på at flytte sigtepunktet lidt til venstre. Det virker desværre ikke altid.. 

Spørgsmålet er mere om DECADE kan bidrage med andet end "flyt sigteområdet" ud fra dispersion? 

Der må også være noget brugbart input om Shots Gained, og hvordan an skal bruge det til at fokusere. 

Ja Men decade siger også at de helt dårlig kan man ikke gå ud fra derfor jeg satte den til ca 50 yards. De helt dårlige slag kan man ikke spille på alligevel.

Decade siger jo egentlig mere hvad dit kølle valg og dit strategi skal være fra tee til green for at få det optimale ud af det fra dit shotpattern.

1 time siden, skrev Inu8D:

Ja Men decade siger også at de helt dårlig kan man ikke gå ud fra derfor jeg satte den til ca 50 yards. De helt dårlige slag kan man ikke spille på alligevel.

Decade siger jo egentlig mere hvad dit kølle valg og dit strategi skal være fra tee til green for at få det optimale ud af det fra dit shotpattern.

Er DECADE 100 dollars værd? 

Jeg kan ikke se at man få en prøveperiode..? 

8 minutter siden, skrev Kitter:

Er DECADE 100 dollars værd? 

Jeg kan ikke se at man få en prøveperiode..? 

hmm! det skal jeg ikke rigtig kunne svare på jeg har fået adgang gennem andre. 

• 2 weeks later...

En interessant video fra DGU om 3-spilleres (med forskelligt niveau) udfordring at spille golf med kun 3-jern/køller

https://www.danskgolfunion.dk/danskgolf/er-tre-køller-i-virkeligheden-nok 

Det var lidt tankevækkende at hcp-10 spilleren opnåede et bedre resultat med 3 køller og det rejser nogle spørgsmål:

• Var det en tilfældighed (en dårlig/øv-dag på banen)?

• Er han en høj risiko type spiller?
    • En spiller som måske har størst glæde i at 6/10 drives er gode fra tee selvom det koster point på score kortet

• Hvorfor har han 14 køller/jern i baggen?

Mit ego har ikke været min amigo ved valg af køller&jern (loft, længde, svingvægt, flex....) for at opnå større glæde ved spillet, men det går den rigtige vej nu😀

Syntes at jeg er ved at lære nye ting om mig selv, midt udstyr, bane-planlægning og mentale reaktions mønster (ved gode/dårlige slag)

Jeg er en proces spiller (som forsøger at flytte sig fra at være resultat-spiller) og som har størst glæde ved at spille banen (og ikke blive spillet af banen, medspillere eller udstyret)😀

1. Hvilken type golf spiller er du?
19 timer siden, skrev Enjoy Golf:

En interessant video fra DGU om 3-spilleres (med forskelligt niveau) udfordring at spille golf med kun 3-jern/køller

https://www.danskgolfunion.dk/danskgolf/er-tre-køller-i-virkeligheden-nok 

Det var lidt tankevækkende at hcp-10 spilleren opnåede et bedre resultat med 3 køller og det rejser nogle spørgsmål:

• Var det en tilfældighed (en dårlig/øv-dag på banen)?

• Er han en høj risiko type spiller?
    • En spiller som måske har størst glæde i at 6/10 drives er gode fra tee selvom det koster point på score kortet

• Hvorfor har han 14 køller/jern i baggen?

Mit ego har ikke været min amigo ved valg af køller&jern (loft, længde, svingvægt, flex....) for at opnå større glæde ved spillet, men det går den rigtige vej nu😀

Syntes at jeg er ved at lære nye ting om mig selv, midt udstyr, bane-planlægning og mentale reaktions mønster (ved gode/dårlige slag)

Jeg er en proces spiller (som forsøger at flytte sig fra at være resultat-spiller) og som har størst glæde ved at spille banen (og ikke blive spillet af banen, medspillere eller udstyret)😀

1. Hvilken type golf spiller er du?

Det ligner at hcp 10-spilleren havde et rigtig dårligt drive i første runde, og et rigtig fint put i anden. Det er rigeligt til at udgøre forskellen over 6 huller. Mit bud er at det er helt tilfældigt (og at han muligvis er for ustabil med driveren). Hvis de dårlige er dårlige nok, kan 8/10 drives være rigeligt til at driveren koster for meget (4 slag). 

tidligere svar er blevet aaaalt for teknisk for mig :D 

For at bryde 90 - bogey golf: 

spil til styrker, undgå svaghederne

Er man stærk i det fulde slag med wedges, men ikke kan håndtere de delvise slag, så er der ingen grund til stå med et langt og risky approach slag og stadig vælge et længere jern end man er tryg ved, samme princip ved risikable drives på de kortere huller. Hellere slå kortere og redde den på næste slag fra en position man er tryg ved. 

Er man stærk til at chippe, men ringe i bunkeren .. så spil afstanden/retningen, der tager bunkeren ud af spil men måske efterlader lidt arbejde på chippet 

Jeg spiller for at bryde 80 og skal helst så langt frem som muligt og/eller få så mange GIR som muligt for at nå dét mål ... og derfor ender jeg tit i så mange problemer jeg har svært ved at holde mig under 90. Måske jeg burde justere min målsætning tilbage til 90 indtil videre :D 

• Like 2
30 minutter siden, skrev Christian SSGM:

Jeg spiller for at bryde 80

Når man først har prøvet det een gang, så er det næsten topmålet, at gøre det igen :D

Jeg har været "tæt" på i weekenden, hvor det blev til 84 og 85, men på begge runder måtte jeg indkassere 1 db og en triple og den slags hjælper ikke på, at nå det mål :D

6 minutter siden, skrev Nicolai:

Når man først har prøvet det een gang, så er det næsten topmålet, at gøre det igen :D

Jeg har været "tæt" på i weekenden, hvor det blev til 84 og 85, men på begge runder måtte jeg indkassere 1 db og en triple og den slags hjælper ikke på, at nå det mål :D

haha, ja ... det er heller ikke fordi jeg brænder for at skulle spille efter 90 :D 

Spil hullerne bagfra: Find den afstand du gerne vil have til indspil. Jeg ved ikke hvilken afstand der passer dig bedst, men hvis det f. eks. er 60 meter, så ved du hvor langt du skal frem med de to første slag. 

Jeg tager tit mig selv i at ville så langt frem som muligt, men ender jeg med 35-40 meter ind, ville jeg nok hellere have haft 80-100 meter.

25 minutter siden, skrev Christian SSGM:

haha, ja ... det er heller ikke fordi jeg brænder for at skulle spille efter 90 :D 

Jeg veksler lidt mellem 80'erne og 90'erne, bare fordi jeg kan :D 🤣

• Haha 1
  • 2 weeks later...
Den 18.5.2021 kl. 01:40 , skrev Christian SSGM:

tidligere svar er blevet aaaalt for teknisk for mig :D 

For at bryde 90 - bogey golf: 

spil til styrker, undgå svaghederne

Er man stærk i det fulde slag med wedges, men ikke kan håndtere de delvise slag, så er der ingen grund til stå med et langt og risky approach slag og stadig vælge et længere jern end man er tryg ved, samme princip ved risikable drives på de kortere huller. Hellere slå kortere og redde den på næste slag fra en position man er tryg ved. 

Er man stærk til at chippe, men ringe i bunkeren .. så spil afstanden/retningen, der tager bunkeren ud af spil men måske efterlader lidt arbejde på chippet 

Jeg spiller for at bryde 80 og skal helst så langt frem som muligt og/eller få så mange GIR som muligt for at nå dét mål ... og derfor ender jeg tit i så mange problemer jeg har svært ved at holde mig under 90. Måske jeg burde justere min målsætning tilbage til 90 indtil videre :D 

Det er skam ikke særligt kompliceret:

Score = 95 - 2*GIR

Ram flere greens hvis du vil bryde 80.

Hvis du kan ramme 8 greens på en par 72 bane er (bør) du være under 80.

Den 28.5.2021 kl. 04:11 , skrev Smut:

Det er skam ikke særligt kompliceret:

Score = 95 - 2*GIR

Ram flere greens hvis du vil bryde 80.

Hvis du kan ramme 8 greens på en par 72 bane er (bør) du være under 80.

Det kan jeg godt, men jeg er sgu også ret habil til at 3 putte :P

• Haha 1
7 timer siden, skrev Nicolai:

Det kan jeg godt, men jeg er sgu også ret habil til at 3 putte :P

Den er selvfølgelig meget general.

Tror vi alle kan finde ud af at tre putte.

Du skulle også gerne lave nogle ind-og-i når du misser green som udjævner dine tre-putt.