Jump to content

Taylormade fitting p770 jern

Recommended Posts

Hej alle

Jeg har været til taylormade fitting hos golfexperten. Jeg blev fittet til p770 jern, og til Dynamic Gold 105 stiff skafter. Men jeg var noget skuffet over at manden fra taylormade kun havde mulighed for at skifte skafter i 7-jernet. Jeg ramte 4-jernet helt vildt godt, men det havde KBS tour stiff skaft i. Så jeg er ret meget i tvivl om, jeg kan regne med det skaft han mente passede mig bedst rent faktisk er det der passer mig bedst... 
min svinghastighed er ca 80 med 7-jern.

Er der nogen der har erfaring med noget lignende? Har gode råd til min forvirring? Eller kender et sted man kan prøve forskellige skafter i forskellige p770 jern?  

34 minutter siden, skrev AkselBirke:

Tror desværre det er standarden for sådan en "fitting" 

Er overrasket over du overhovedet kunne få lov til at slå et 4 jern

Så du ville ikke stole på fitteren ift hvilket skaft, der passer bedst af de to? Hvor skal man så gå hen?

18 minutter siden, skrev Jeplar:

Så du ville ikke stole på fitteren ift hvilket skaft, der passer bedst af de to? Hvor skal man så gå hen?

Tror det er en religion 

Hvis du f.eks går ind på rosenberg.dk og kigger på hvad en fitting indebærer, så er det noget mere omstændig end hvad du f.eks får ved golf experten

Men mange delte meninger på emnet

"Fitting" ved Golfexperten er vel mere trail and error.

Når det er sagt fik jeg ved sidste køb dog mulighed for at prøve et hav af skafter, forskellige længer og lie.

Men er der nogen der kan sige noget om de pågældende skafter? Er de meget forskellige? Begge er stiff, men DYnamic Gold skaftet er lettere. Nogen der kan sige noget ol hvilket der passer bedst til mig som slår 150 meter med 7-jern, svinghastighed omkring 80 og medium boldflugt.

2 timer siden, skrev Jeplar:

Uanset hvem du bliver fittet af (incl @Rosenberg - som jeg kun har godt at sige om), så er det altså dig der skal slå med jernene bagefter. Hvis du ikke selv har følelsen af at det er det rigtige du får, så skal du blive ved med at lede, indtil du finder noget du selv tror på. Hvis de ikke er klar til at lade dig krydsteste mellem de to skafter, så find et andet sted at handle.

2 timer siden, skrev Jeplar:

Men er der nogen der kan sige noget om de pågældende skafter? Er de meget forskellige? Begge er stiff, men DYnamic Gold skaftet er lettere. Nogen der kan sige noget ol hvilket der passer bedst til mig som slår 150 meter med 7-jern, svinghastighed omkring 80 og medium boldflugt.

Det er umuligt at sige hvad der passer dig bedst, måske ingen af dem? To vidt forskellige skafter i vægt, bendprofil og feel. Længde, dispersion og feel skal gå hånd i hånd, gør de ikke det, så er det ikke et godt “fit”.
At du slår 150 meter med 7 jernet med 80 mph, lyder af ret meget, men det er jo også små trampoliner. De skal bare helst gøre det konsekvent og i samme retning. 

Hvis du er usikker så vent og se om andre muligheder for test/fit byder sig. 

1 time siden, skrev Jeplar:

Nogen der har erfaring med fitting hos HimmerLand? 

Nå har netop haft kontakt med dem, de har også kun 7-jern der kal skiftet skaft i.. 

37 minutter siden, skrev Jeplar:

Nå har netop haft kontakt med dem, de har også kun 7-jern der kal skiftet skaft i.. 

Det er ikke noget problem. Hvis de (virkelig) finder det rigtige skaft i 7-jernet, så skal det nok også passe i resten. Balladen er mere om de gør det.
Prøve at skrive eller ringe til @Rosenberg og hør om ikke han kan overbevise dig om at tage en tur til Sjælland. Hvis du går op i en grundig fitting, så bliver det ikke meget bedre.

• Upvote 1