Hop til indhold

Gap imellem jern


UlrikH
 Del

Recommended Posts

Hej med jer :)

Skønt at være tilbage. Har spillet en del golf og havde et ret intensivt forløb 2018, hvilket gjorde jeg gik fra HCP 22 til 12 på en sæson. Af personlige årsager måtte golf desværre ligges på hylden nogle år, og har derfor ikke spillet siden 2018. Nu skal jeg igang igen og jeg kan ikke vente! 

Jeg kan simpelthen ikke huske mine længder på mine jern og gap imellem dem. Hvad er den nemmeste måde at finde dette på, trackman? 

 

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Klart nemmeste måde er trackman eller lignende hjælpemiddel..

 

Den lidt mere lavpraktiske måde er at ta en smuttur på pay'n play sløjfen, par 3 banen eller det lækre indspilsområde man evt har adgang til - Skyde 150M til en pind og slå et par bolde... Når de passer nogenlunde i længden, hopper du 10 meter frem (eller tilbage) og ser om det ikke passer med et jern mindre (og mere)

 

Jeg forsøger at arbejde med ca 10m gap mellem mine jern (5-PW) over 5 er gap lidt højere, under PW slår jeg mere hvad der passer til slaget end noget på en specifik meter :)

2: 2xx

3 HY: 2xx

4: 190

5: 175

6: 165

7: 155

8: 145

9: 135

PW: 125

115 og ned slår jeg gap-sand-lob efter humør, lie, vind, forhold osv - En fuld gapwedge er nogenlunde liniær med ovenstående

 

Ovenstående er resultatet af en 3-4 timers trackman hygge fra tid til anden, samt en loft/lie gennemgang hos en flink tryllekunstner for et par år siden ;)

 

 

Velkommen tilbage ;)  

 

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

16 timer siden, skrev nAlen:

Klart nemmeste måde er trackman eller lignende hjælpemiddel..

 

Den lidt mere lavpraktiske måde er at ta en smuttur på pay'n play sløjfen, par 3 banen eller det lækre indspilsområde man evt har adgang til - Skyde 150M til en pind og slå et par bolde... Når de passer nogenlunde i længden, hopper du 10 meter frem (eller tilbage) og ser om det ikke passer med et jern mindre (og mere)

 

Jeg forsøger at arbejde med ca 10m gap mellem mine jern (5-PW) over 5 er gap lidt højere, under PW slår jeg mere hvad der passer til slaget end noget på en specifik meter :)

2: 2xx

3 HY: 2xx

4: 190

5: 175

6: 165

7: 155

8: 145

9: 135

PW: 125

115 og ned slår jeg gap-sand-lob efter humør, lie, vind, forhold osv - En fuld gapwedge er nogenlunde liniær med ovenstående

 

Ovenstående er resultatet af en 3-4 timers trackman hygge fra tid til anden, samt en loft/lie gennemgang hos en flink tryllekunstner for et par år siden ;)

 

 

Velkommen tilbage ;)  

 

 

nAlen - mange tak for dit meget fyldestgørende svar. Jeg vil prøve mig lidt frem på træningsbanen og se om jeg ikke kan få et nogenlunde overblik over længderne og gap og ellers må jeg en tur på en trackman :)

 

Og mange tak :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden