Jump to content

Råd søges!

Recommended Posts

Hej med jer! 
jeg er helt ny på siden, og samtidig helt ny indenfor golfverdenen. Jeg begyndte at spille i oktober måned, og det giver derfor lidt sig selv, grundet årstiden og vejret, at det ikke er blevet til meget spil.. dog har jeg vel været på banen et sted mellem 10 og 20 gange, og rammer bolden fornuftigt 6/10 gange. Der er selvfølgelig plads til kæææmpe forbedring. Og jeg øver mig rigtig meget hjemme med mit slagnet osv... nu til mit spørgsmål:

jeg har et taylormade Rac OS sæt, fra 3-p, og to wedges... mit spørgsmål er følgende: hvad er det for to køller/jern jeg har, på billedet som vedhæftet helt ude til venstre? På bagsiden står der: resque Dual på den ene, og på den anden står der rescue mid?  
Håber på forståelse for en nybegynder og at mit spørgsmål ikke er helt hen i vejret. 
Mvh Mikkel 

733C1391-F1EB-4611-BBAE-F464AE42A128.png

2A0A99D7-5F28-4927-A186-E2D7E5FF2B6F.png

Velkommen til i golfen og herinde :)

Taylormade kalder dem for rescues, vi eller jeg kalder dem for hybryder. Det er erstatninger for de lange jern, som f.eks 3-4-5jern afhængigt af gradtallet. Altså nogle der er lettere at slå end jernene.

Og på dit niveau, så ville jeg pille 3+4 jernet ud og slå med de 2 hybrider/rescues, da du nok vil få langt større succes med dem. Både fra tee og fairwayen.

3 timer siden, skrev Mikkelnellemann:

Tak for dit svar! 
Så rescue og hybrid er det samme? Der står nogle små tal (3 og 4) på dem... betyder det at de kan gå i stedet for mit 3 og 4 jern? 

Ja, i runde tal. Sandsynligheden er nok at de går længere end dit 3 og 4-jern, for de er meget nemmere at ramme fornuftigt.