Jump to content

Golfsættet i bilen


Recommended Posts

Hvis jeg har ramt forkerte underfora så undskyld på forhånd :)

 

Jeg går lidt og leger med at skifte bil, men i disse coronatider er alt jo ikke lige til højrebenet...

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om en eller anden herinde tilfældigvis kørte BMW 3 serie stationcar (F31) og kunne være lidt behjælpelig med hvor god plads der egentligt er til golfsæt mv i bagagerummet?

 

Link to post
Share on other sites
2 timer siden, skrev nAlen:

Hvis jeg har ramt forkerte underfora så undskyld på forhånd :)

 

Jeg går lidt og leger med at skifte bil, men i disse coronatider er alt jo ikke lige til højrebenet...

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om en eller anden herinde tilfældigvis kørte BMW 3 serie stationcar (F31) og kunne være lidt behjælpelig med hvor god plads der egentligt er til golfsæt mv i bagagerummet?

 

Jeg har en F21 og der kan lige være en Bagboy vogn og fuldt sæt, MEN det skal ligge på en bestemt måde og køllerne skal tages ud og lægges ovenpå, så du kan være 100% sikker på, at du sagtens kan have samme setup  og mere til i en F31.

Link to post
Share on other sites
1 minut siden, skrev Nicolai:

Jeg har en F21 og der kan lige være en Bagboy vogn og fuldt sæt, MEN det skal ligge på en bestemt måde og køllerne skal tages ud og lægges ovenpå, så du kan være 100% sikker på, at du sagtens kan have samme setup  og mere til i en F31.

Hvis bare det kan smides i på diagonalen, så er jeg glad og tilfreds :)

Link to post
Share on other sites
3 minutter siden, skrev nAlen:

Hvis bare det kan smides i på diagonalen, så er jeg glad og tilfreds :)

Det er sgu ligefør den kan stå oprejst :)Min egen ligger på tværs. Jeg fortryder SÅ meget, at jeg ikke tog en F31'er istedet.

Link to post
Share on other sites
3 minutter siden, skrev Nicolai:

Det er sgu ligefør den kan stå oprejst :)Min egen ligger på tværs. Jeg fortryder SÅ meget, at jeg ikke tog en F31'er istedet.

hehe sådan er det jo altid.. Når jeg har den her fortryder jeg sikkert at jeg ikke tog en anden istedet :) 

Lige nu hedder listen

F31

F34/F36

C200

 

Og budgettet har det vist bedst med F31eren ;) 

Link to post
Share on other sites
21 minutter siden, skrev nAlen:

hehe sådan er det jo altid.. Når jeg har den her fortryder jeg sikkert at jeg ikke tog en anden istedet :) 

Lige nu hedder listen

F31

F34/F36

C200

 

Og budgettet har det vist bedst med F31eren ;) 

Nu kender jeg ikke dit budget, men nu er du selv inde på Mercedes og ærligt sagt, så synes jeg man får mere udstyr der, medmindre man jo finder/har råd til en der er udstyret godt - Min egen har lige det fornødne, men GPS er sparet væk og med god grund! Uoriginalt koster 10.000, så man man selv fantasere sig til, hvad originalt koster.

Men jeg ville alle dage vælge en stationcar, uanset hvilket behov man måtte have - Den ekstra plads i bagagerummet savner jeg bare.

Link to post
Share on other sites
4 minutter siden, skrev Nicolai:

Nu kender jeg ikke dit budget, men nu er du selv inde på Mercedes og ærligt sagt, så synes jeg man får mere udstyr der, medmindre man jo finder/har råd til en der er udstyret godt - Min egen har lige det fornødne, men GPS er sparet væk og med god grund! Uoriginalt koster 10.000, så man man selv fantasere sig til, hvad originalt koster.

Men jeg ville alle dage vælge en stationcar, uanset hvilket behov man måtte have - Den ekstra plads i bagagerummet savner jeg bare.

F34 og F36 er bygget på samme ramme som 3er serien, så "stort set" samme bagagerums plads som stationcaren. Gran Coupe'en er bare en pænere bil (synes jeg) :) 

C200eren er også i stationcar version, og var faktisk ret fornuftigt udstyret - BMW'en er bare lidt billigere og har lyst til at prøve sådan en.. Utroligt så fornuftig man kan blive på sine gamle dage :) 

Link to post
Share on other sites
23 minutter siden, skrev nAlen:

F34 og F36 er bygget på samme ramme som 3er serien, så "stort set" samme bagagerums plads som stationcaren. Gran Coupe'en er bare en pænere bil (synes jeg) :) 

C200eren er også i stationcar version, og var faktisk ret fornuftigt udstyret - BMW'en er bare lidt billigere og har lyst til at prøve sådan en.. Utroligt så fornuftig man kan blive på sine gamle dage :) 

Det vidste jeg faktisk ikke de var, men så lærte jeg da lidt der :) Du går helt sikkert ikke ned på køreegenskaber. Jeg har selv 318d og mindre skal det ikke være.
Haha, hvis det var fornuften der rådede, så var valget nok også faldet på en billigere bil, men for faen, BMW/Mercedes er sgu bare nogle lækre biler :)

 

Link to post
Share on other sites
1 minut siden, skrev Nicolai:

Det vidste jeg faktisk ikke de var, men så lærte jeg da lidt der :) Du går helt sikkert ikke ned på køreegenskaber. Jeg har selv 318d og mindre skal det ikke være.
Haha, hvis det var fornuften der rådede, så var valget nok også faldet på en billigere bil, men for faen, BMW/Mercedes er sgu bare nogle lækre biler :)

 

Det er ihvertfald sådan nogenlunde samme ramme i forhold til størrelse, akselafstand mv - om det er præcis den samme vil jeg ikke lægge hovedet på blokken for :) 

 

Det er en 320i jeg kigger på - Kørselsmønstret er ikke ligefrem diesel venligt, og økonomien stikker helt af hvis det er en 330 :) 

Har Mercedes nu, så tænker det er på sin plads at prøve en BMW.. Og som sidegevinst er jeg så forhåbentligt fri for at bagsæderne ligger ned 85% af golfsæsonen :D 

Link to post
Share on other sites
9 timer siden, skrev nAlen:

Det er ihvertfald sådan nogenlunde samme ramme i forhold til størrelse, akselafstand mv - om det er præcis den samme vil jeg ikke lægge hovedet på blokken for :) 

 

Det er en 320i jeg kigger på - Kørselsmønstret er ikke ligefrem diesel venligt, og økonomien stikker helt af hvis det er en 330 :) 

Har Mercedes nu, så tænker det er på sin plads at prøve en BMW.. Og som sidegevinst er jeg så forhåbentligt fri for at bagsæderne ligger ned 85% af golfsæsonen :D 

Tænker du på tilsodning af EGR? Det kan der rådes bod for, ved enten at fjerne den eller tilsætte additiver i dieselen. Ja, 330'eren koster pludselig noget mere :D

Jeg tror det bliver Mercedes næste gang her, nok mest fordi jeg synes den er lækker indeni, mens BMW godt kan se lidt "skrabet" ud - medmindre man har den store muldvarpe fremme, min fra 2014 ser hvertfald lidt fesen ud mod samme årgang fra Mercedes, men køreegenskaberne uuuha  :D

Haha - I min gamle Fiat500 lå det ene sæde permanent ned og sønnike skulle løftes ind ad bagsmækken, fordi forsædet ikke kunne rykkes langt nok frem 😂

Link to post
Share on other sites
9 timer siden, skrev Nicolai:

Tænker du på tilsodning af EGR? Det kan der rådes bod for, ved enten at fjerne den eller tilsætte additiver i dieselen. Ja, 330'eren koster pludselig noget mere :D

Jeg tror det bliver Mercedes næste gang her, nok mest fordi jeg synes den er lækker indeni, mens BMW godt kan se lidt "skrabet" ud - medmindre man har den store muldvarpe fremme, min fra 2014 ser hvertfald lidt fesen ud mod samme årgang fra Mercedes, men køreegenskaberne uuuha  :D

Haha - I min gamle Fiat500 lå det ene sæde permanent ned og sønnike skulle løftes ind ad bagsmækken, fordi forsædet ikke kunne rykkes langt nok frem 😂

Ja det er (blandt andet) tilsodning af EGR mv jeg er lidt nervøs for. Mit kørselsmønster er alt for mange korte ture, og selvom man kan omgås den udfordring ved hjælp af aditiver mv, er det næsten synd at den ikke når at blive driftsvarm på godt 85% af de ture den kommer til at køre :)  

 

Det er på ingen måde den helt grimme muldvarp der er fremme her, men synes jeg har fundet et fornuftigt kompromis på min hang til lir og lysten til at prøve noget nyt i den BMW jeg kigger på.. C200eren jeg også lidt kigger på, er helt bestemt bedre udstyret - Men den er også lige 20 dyrere... Og han vil gi 20 mindre for min i bytte... Og den er et år ældre end 320eren. 1 til 1 havde jeg nok taget mercedesen det er der vist ikke så meget tvivl om, men der skal også være "mening med galskaben" :)

 

Hvis fornuften slet ikke skulle ha noget at sige, havde jeg taget en 420 eller en Audi A5 - Kun fordi det er meget pænere biler.. Omvendt vil jeg også gerne prøve andet end havregryn de næste par år :) 

 

 

Link to post
Share on other sites
53 minutter siden, skrev nAlen:

Ja det er (blandt andet) tilsodning af EGR mv jeg er lidt nervøs for. Mit kørselsmønster er alt for mange korte ture, og selvom man kan omgås den udfordring ved hjælp af aditiver mv, er det næsten synd at den ikke når at blive driftsvarm på godt 85% af de ture den kommer til at køre :)  

 

Det er på ingen måde den helt grimme muldvarp der er fremme her, men synes jeg har fundet et fornuftigt kompromis på min hang til lir og lysten til at prøve noget nyt i den BMW jeg kigger på.. C200eren jeg også lidt kigger på, er helt bestemt bedre udstyret - Men den er også lige 20 dyrere... Og han vil gi 20 mindre for min i bytte... Og den er et år ældre end 320eren. 1 til 1 havde jeg nok taget mercedesen det er der vist ikke så meget tvivl om, men der skal også være "mening med galskaben" :)

 

Hvis fornuften slet ikke skulle ha noget at sige, havde jeg taget en 420 eller en Audi A5 - Kun fordi det er meget pænere biler.. Omvendt vil jeg også gerne prøve andet end havregryn de næste par år :) 

 

 

Så er det en fjernelse af EGR du skal ud i og medmindre synsmanden skiller din bil ad (du spiller jo bare dum), så opdager han det aldrig. Så kan man snakke moral osv til solen bliver sort, min i og med du får en bedre brændstofsøkonomi, renere motor osv, så kan jeg ikke se problemet i et gøre det. Det åbner hvertfald flere døre mht valg af bil, hvis du går den vej og min BMW mekaniker har gjort det ved alle sine og uden nogen skader til følge.

Hvad årgange kigger du på? Det er bare om der skulle være nogle udfordringer mht N47 motorer og deres kæder.

Haha.. Ja var muldvarpen tyk nok, så valgte man jo enten en M-serie eller en Brabus :P - Bare fordi man kan :D

 

Link to post
Share on other sites
3 minutter siden, skrev Nicolai:

Så er det en fjernelse af EGR du skal ud i og medmindre synsmanden skiller din bil ad (du spiller jo bare dum), så opdager han det aldrig. Så kan man snakke moral osv til solen bliver sort, min i og med du får en bedre brændstofsøkonomi, renere motor osv, så kan jeg ikke se problemet i et gøre det. Det åbner hvertfald flere døre mht valg af bil, hvis du går den vej og min BMW mekaniker har gjort det ved alle sine og uden nogen skader til følge.

Hvad årgange kigger du på? Det er bare om der skulle være nogle udfordringer mht N47 motorer og deres kæder.

Haha.. Ja var muldvarpen tyk nok, så valgte man jo enten en M-serie eller en Brabus :P - Bare fordi man kan :D
 

Det er vist 18-19 de fleste af dem jeg kigger på :)

Link to post
Share on other sites
Den 27.1.2021 kl. 12:42 , skrev osholm:

C200 virker fint :D taler af erfaring. Ikke så meget benplads på bagsædet, hvis man har passager med, men golfsættet ligger diagonalt i bagerummet (stationcar)

Det blev en 320 i denne omgang :) 

Lidt mere golfrelateret, kan du så narres til at skille mit 2jern af og samle det igen ? Vægten sidder løs i hovedet på det :( 

 

Den 27.1.2021 kl. 15:36 , skrev Nicolai:

Så er du forbi kædeproblemerne :D

Heldigt, for den er købt ;)

Er lige et par småting jeg synes skal fikses, men det skal nok gå :) 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privacy Policy og Terms of Use for brug af siden