pmco01 Posted February 4, 2021 Report Posted February 4, 2021 2 timer siden, skrev Dr. Nick: Jeg har "taget en for holdet" og købt for ca. 1.100 kr på Clubhouse Golf. Det er lige blevet leveret og jeg har IKKE betalt told eller er blevet opkrævet for andet end det som hjemmesiden viser. Til gengæld tog det ca. 10 dage for pakken at nå frem til DK, hvoraf de 5 dage gik med toldbehandling i Holland. Fedt! Godt at nogen stepper up Man skal dog kigge sig lidt for - jeg fik nedenstående svar fra Golfonline.co.uk Dear Sir, Currently on our website we are not taking orders from the EU due to Brexit. We are still in the process of implementing an automated ordering system so that correct pricing is shown. But if you require any goods urgently, we can create an order manually. The prices charged will be Ex vat. There will be local VAT/duty/custom charges etc payable. We can offer you Delivered Duty Paid service (DDP) whereby we will advise you the total charges so you know the total cost of the order. If you are purchasing for a company which is VAT registered in the EU, then you must provide us your VAT number & EORI number. In that case we will supply you ex vat. All the local charges (vat/duty/custom clearing charges) will have to be paid by you. Please advise what you want & we will confirm what your price will be. If you require any assistance or have questions please reply back. Best regards, GolfOnline Customer Services Team Quote
Delpirzola Posted April 4, 2021 Report Posted April 4, 2021 Nogen som har handlet hos clubhousegolf efter brexit, som så kan fortælle noget om told/moms osv. Og evt. kender et sted hvor man kan købe køllehoveder alene ? Mvh Henrik Quote
claust Posted April 24, 2021 Report Posted April 24, 2021 Fik min golfvogn (kunne ikke skaffes i DK) efter måneders venten. Ingen told - indtil 6 uger efter, da jeg fik en opkrævning fra DPD. Så pas på - jeg synes ikke det er besværet / risikoen værd... Quote
Kaizer Posted April 24, 2021 Report Posted April 24, 2021 40 minutter siden, skrev claust: Fik min golfvogn (kunne ikke skaffes i DK) efter måneders venten. Ingen told - indtil 6 uger efter, da jeg fik en opkrævning fra DPD. Så pas på - jeg synes ikke det er besværet / risikoen værd... Æv. Hvor meget skulle du betale ekstra? Quote
Nicolai Posted April 24, 2021 Report Posted April 24, 2021 3 timer siden, skrev claust: Fik min golfvogn (kunne ikke skaffes i DK) efter måneders venten. Ingen told - indtil 6 uger efter, da jeg fik en opkrævning fra DPD. Så pas på - jeg synes ikke det er besværet / risikoen værd... Hvem var det igennem du handlede hos? Quote
Kitter Posted April 24, 2021 Report Posted April 24, 2021 9 timer siden, skrev claust: Fik min golfvogn (kunne ikke skaffes i DK) efter måneders venten. Ingen told - indtil 6 uger efter, da jeg fik en opkrævning fra DPD. Så pas på - jeg synes ikke det er besværet / risikoen værd... Var det reel told eller var det gebyret for at håndtere import af forsendelsen....eller begge dele? Tjek lige fakturaen fra DPD. Og som andre spørger, hvor meget skulle du betale i told og gebyr? Og på basis af hvilken pris for varen? Toldsatsen for golfbolde er fx kun 2,7%, så den er uden betydning. Men den kan jo være anderledes for en golf vogn, som sikkert har sine egen toldsats. Og importgebyret på 150-200 kr fylder jo rigtig meget for et lille indkøb, men ikke rigtig noget for en elvogn til 8.000.-. Jeg er i øvrigt ved at se om man kan finde en fornuftigt online shop i Irland, - de er jo inden for EU. De første tjek viser dog priser tæt på danske... 1 Quote
Claus Trier Kjerkegaard Posted April 24, 2021 Report Posted April 24, 2021 Det var begge dele, ca 1800 kr Quote
Enjoy Golf Posted April 30, 2021 Report Posted April 30, 2021 Hejsa, Lidt opdatering på mine 2021-erfaringer med køb (til min reserve-/søndags bag) af golfudstyr fra England/UK efter Brexit: Købte en TourEdge driver fra TourEdge.co.uk hvor de krævede 200 kr oveni online-prisen Driveren blev leveret med et fantastisk leverings-produkt fra DHL (Express) hvor driveren blev fortoldet (eksport/import) i England og fløjet ind til Billund og leveret i Horsens på 2 dage😀 Ingen 2,7% import-tarif, ingen 25% moms og ingen 160 kr toldbehandlingsgebyr fra PostNord Har bestilt en kortere Cobra one-length Hybrid og et kortere Wilson PW (single iron) fra Golfonline.co.uk Her forventer jeg at betale 2,7% import-tarif, 25% moms og 160 kr toldbehandlingsgebyr til PostNord Prisen for hybriden&jernet havner på DK-listepris inkluderet customized-valg (med -0,75" i længde og single iron valg) Der ser ud som mange online butikker i England har beholdt 2020-priserne (eller lavet en lille prisnedgang/ca 10%) også skal vi DK/EU-forbrugere betale moms og importafgifter for at få jern og køller leveret i privaten Har købt nogle Bolle solbriller (Bolle Tactical til ca 600 DKK) på ebay og søgte et artikler lokaliseret/fra i Europa og jeg var overbevidst om at de ville blive leveret fra et EU-land. Men "nej" jeg tog fejl solbrillerne blev leveret fra England. Så skulle jeg betale 20% moms og 160 kr til PostNord så slutprisen blev ca 900 kr (øv, øv, øv...) kunne have købte dem til en billigere pris i en Dansk online-butik eller hos den lokale optiker (hvis jeg kunne finde modellen) Så lektien for mig er at se jer for når I køber golf-udstyr fra England/UK. Bare nogle erfaringer jeg gerne ville dele med jer. og for at summere det op så Quote
AIH86 Posted May 3, 2021 Report Posted May 3, 2021 (edited) Her får I også lige mine erfaringer: Jeg har den seneste måned handlet to gange på henholdsvis clarkesgolf.co.uk og golfsupport.com. Fælle for begge sider er, at de reklamerer med at deres priser er "EU-priser", dvs. ingen yderligere omkostninger udover fragt. Jeg har handelt FootJoy sko for henholdsvis 450 og 1300 på de to sider, og begge er forløbet uden nogen problemer. Ved sidste køb hos golfsupport.com overtog et firma der hedder E-Global "handlen", og når jeg har fulgt varernes færd, kan jeg se at told, moms m.m. bliver "klaret", når varerne ankommer til Holland, hvor de er et par dage, inden deres tur går videre mod nord. Leveringstiden har været mellem 5-8 arbejdsdage for begge handler. Har I yderligere spørgsmål, så skriv Edited May 3, 2021 by AIH86 Quote
Enjoy Golf Posted May 14, 2021 Report Posted May 14, 2021 Så er custom leveringen (Wilson PW single iron og Cobra hybrid) fra golfonline.co.uk på vej😀 Leveringstiden for custom ordre er typisk ca 4 uger og de plejer at være gode til at holde leveringstiden (denne gang sendt udstyret 2 uger før bekræftet/planlagt dato) DHL express er et kvalitetsprodukt og det er 3 arbejdsdage fra UK-pickup til levering på hjemmeadressen i DK (inkluderet toldbehandling og momsbetaling) Betalte 110 kr til DHL for toldbehandling og 25% moms (ca 670 D.Kr til den danske statskasse😀) for at få dem leveret med DHL. Fragten var gratis da orderen var over beløbsgrænsen for gratis fragt Vi kan købe custom-køller/jern fra England/UK til DK-listpris hvis det har interesse for dig? Min erfaring er at der er et større sortiment at vælge imellem for køb af custom køller/jern og mærker (inkl single irons muligheder) fra UK Ulemperne er at jeg ikke handler lokalt og at der er længere leveringstid (for custom ordre). Vi kan se at flere-og-flere golf-shops og webshops tilbyder kunderne at købe custom køller og jern😀 Det er dejligt at se denne kundefokuserede udvikling som er med til at øge muligheder og tilfredshed hos os golfspillere (så vi har/får det rigtige værktøj på golf-banen) Track&Trace: Quote
Nicolai Posted May 14, 2021 Report Posted May 14, 2021 10 timer siden, skrev Enjoy Golf: Vi kan købe custom-køller/jern fra England/UK til DK-listpris hvis det har interesse for dig? Hvem er vi? 10 timer siden, skrev Enjoy Golf: Det er dejligt at se denne kundefokuserede udvikling som er med til at øge muligheder Det er jeg ikke enig i, da det viser at herhjemme går det den helt forkerte vej, når det kommer til fitting/valgmuligheder. Hvad er besparelsen ifht til DK, nu du betaler told osv? Quote
Enjoy Golf Posted May 15, 2021 Report Posted May 15, 2021 Hej Nicolai, Dejligt at du deltager i debatten👍 Det jeg mener er at at vi (alle os) golfspillere (som kender vores tal) og ønsker muligheden til at bestille fra hvem og hvor vi ønsker kan gøre det😀 Frihed er en dejlig ting og noget vi er gode til i DK🇩🇰 Det er mange eksempler på gode pro-shop's/clubfittere i DK som bestiller custom fittede sæt og køller hjem til os. Det er desværre langt imellem Pro-shop's/clubfittere i DK hvor vi kan bestille "single-irons" fra forskellige varemærker. Prisen på Wilson PW-jernet blev 800 D.Kr og det blev til 1.700 D.kr for Cobra Hybriden. Jeg betalte den samme pris (fra UK) som vores liste-/hyldepris i DK, og vi har også muligheden for at bestille det samme udstyr fra nogle pro-shop, fitting-/demo days,.........? Quote
Nicolai Posted May 15, 2021 Report Posted May 15, 2021 10 timer siden, skrev Enjoy Golf: Det jeg mener er at at vi (alle os) golfspillere (som kender vores tal) og ønsker muligheden til at bestille fra hvem og hvor vi ønsker kan gøre det😀 Frihed er en dejlig ting og noget vi er gode til i DK🇩🇰 Det var bare lige formuleringen, der fik mig til at tro at du var en del af noget, siden du skrev "vi" 10 timer siden, skrev Enjoy Golf: Det er mange eksempler på gode pro-shop's/clubfittere i DK som bestiller custom fittede sæt og køller hjem til os. Det er desværre langt imellem Pro-shop's/clubfittere i DK hvor vi kan bestille "single-irons" fra forskellige varemærker. I min optik synes jeg bare ikke man er en god pro-shop, hvis man ikke kan bestille singleirons og/eller bestemte skafter hjem, ligesom jeg aldrig ville tage til Golfexperten og blive fittet - Der findes dog nogle ansatte der, som ved lidt om det, men det er langtfra alle. 10 timer siden, skrev Enjoy Golf: Prisen på Wilson PW-jernet blev 800 D.Kr og det blev til 1.700 D.kr for Cobra Hybriden. Jeg betalte den samme pris (fra UK) som vores liste-/hyldepris i DK, og vi har også muligheden for at bestille det samme udstyr fra nogle pro-shop, fitting-/demo days,.........? Jeg vil anyday støtte lokalt, hvis der ikke er noget at spare, udover man kan få det skaft sat på, man ønsker - Har dog lige selv handlet en Trolley hjem, som ingen i DK kan matche prisen på, faktisk er den 1100 billigere udenfor grænserne, men ulempen er jo den, at går den i stykker, så har jeg nogle udfordringer, men det er en risiko jeg tager med. Quote
Morten Brun Posted May 17, 2021 Report Posted May 17, 2021 Tidligere kunne man få nogle gode tilbud i de engelske golfbutikker, men jeg syntes nok at det efterhånden er blevet for besværlig og ikke umagen værd for at spare nogle få hundrede kroner. Min konklusion er, at man hellere skal forsøge at lægge sine køb hos de danske golfbutikker og gerne dem som er repræsenteret i sin egen klub. Tak for mange gode interessante beskeder i denne tråd. God sommer til jer alle. Morten Quote
abollhen Posted January 27, 2022 Report Posted January 27, 2022 Hej alle Jeg har tidligere handlet en del golftøj på onlinegolf, og har spurgt om de dækker omkostningerne ved told og moms i DK efter Brexit: Jeg har fået følgende lidt uklare svar: "We cover all custom charges and other charges at checkout however, depending on your country, there is a possibility there could be extra charges. If this occurs, then you can refuse the parcel, so you don't have to pay this." Er der nogen, der har erfaringer med køb på onlinegolf efter brexit? Bh Andreas Quote
Recommended Posts