Hop til indhold

Golfudstyr fra England


MauMau
 Del

Recommended Posts

Den 26.1.2021 kl. 08:42 , skrev Basse:

Fik også en mail fra Golfsupport i går. Syntes dog de gør det ret klart at du kun betaler den pris man ser på hjemmesiden...

 

" Here at Golfsupport we guarantee that the price you see on our website is what you will pay and includes all duties and taxes charged by your government. The only additional payment you may be requested to contribute is for shipping"

 

Men det lyder også næsten for godt til at være sandt når man tænker på nogle af de historier man hører efter Brexit trådte i kraft. 

Jow deet, men det kan alle jo skrive, men de bestemmer jo desværre ikke, hvad Told og skat vælger at gøre, når pakken lander her :)

 

 

Den 26.1.2021 kl. 13:19 , skrev pmco01:

Det hedder øjensynligt "Delivered Duty Paid" (DPP) og det ser egentlig ud til at være relativt standard - jeg er i hvert fald i færd med at købe noget møbel "derovre" der sælges under samme omstændigheder - alle importrelaterede udgifter (skat, told, moms) dækkes af sælger.

 

"DDP (Delivered Duty Paid)
Leveret fortoldet. Risikoovergangen sker, når godset stilles til Købers disposition i fortoldet stand på DDP-stedet. Klausulen adskiller sig derfor kun fra DDU ved at Sælger betaler told og eventuelt andre importafgifter, pålignet af importlandet." (https://www.selskabsadvokaterne.dk/ordbog/incoterms/)

 

Køb løs :D

 

Står det nogen steder specifikt på den hjemmeside du handlede fra? Det er mere at man har nogle beviser man kan hive frem, hvis nu der skulle opstå et eller andet :D

Link til kommentar
Del på andre sites

12 minutter siden, skrev Nicolai:

Jow deet, men det kan alle jo skrive, men de bestemmer jo desværre ikke, hvad Told og skat vælger at gøre, når pakken lander her :)

 

 

Står det nogen steder specifikt på den hjemmeside du handlede fra? Det er mere at man har nogle beviser man kan hive frem, hvis nu der skulle opstå et eller andet :D

 

@Nicolai

Mnjae...Snainton skriver således

"EU SHIPPING UPDATE: The relationship between the UK and the EU has changed but we haven't!! You pay the price on our website and we do the rest. We pay your duties and VAT in your country for you to make the delivery of your parcel as easy as it was before."

 

Men, vil man være helt sikker, så er det velsagtens blot at skrive til deres support og høre om de opererer med "dét der DDP?"? ...dét har jeg gjort hos min møbelforhandler, men de har ikke svaret endnu.

Havde jeg stået og manglet noget konkret i forhold til sæsonstarten, så havde det nok været min approach :)

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, skrev pmco01:

 

@Nicolai

Mnjae...Snainton skriver således

"EU SHIPPING UPDATE: The relationship between the UK and the EU has changed but we haven't!! You pay the price on our website and we do the rest. We pay your duties and VAT in your country for you to make the delivery of your parcel as easy as it was before."

 

Men, vil man være helt sikker, så er det velsagtens blot at skrive til deres support og høre om de opererer med "dét der DDP?"? ...dét har jeg gjort hos min møbelforhandler, men de har ikke svaret endnu.

Havde jeg stået og manglet noget konkret i forhold til sæsonstarten, så havde det nok været min approach :)

De mails har jeg også fået fra "mine engelske webshops", men hvorvidt det holder i praksis ved jeg ikke helt, men læste på FB, at mange pakker står fast rundt i landet, fordi de ikke ved, hvordan de skal håndtere dem, da papirerne åbenbart er forkert sat sammen - Det er bare sjovt, når de nu har haft evigheder til at forberede sig på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, skrev Dr. Nick:

Jeg har "taget en for holdet" og købt for ca. 1.100 kr på Clubhouse Golf. 

Det er lige blevet leveret og jeg har IKKE betalt told eller er blevet opkrævet for andet end det som hjemmesiden viser. 

Til gengæld tog det ca. 10 dage for pakken at nå frem til DK, hvoraf de 5 dage gik med toldbehandling i Holland.

Fedt! Godt at nogen stepper up :D

 

Man skal dog kigge sig lidt for - jeg fik nedenstående svar fra Golfonline.co.uk
 

Dear Sir,

 

Currently on our website we are not taking orders from the EU due to Brexit.

 We are still in the process of implementing an automated ordering system so that correct pricing is shown.

 

But if you require any goods urgently, we can create an order manually.

The prices charged will be Ex vat. There will be local VAT/duty/custom charges etc payable. We can offer you Delivered Duty Paid service (DDP) whereby we will advise you the total charges so you know the total cost of the order.

 

If you are purchasing for a company which is VAT registered in the EU, then you must provide us your VAT number & EORI number. In that case we will supply you ex vat. All the local charges (vat/duty/custom clearing charges) will have to be paid by you.

 

Please advise what you want & we will confirm what your price will be.

 
If you require any assistance or have questions please reply back.
 
Best regards,
GolfOnline Customer Services Team
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...
  • 3 uger senere...
40 minutter siden, skrev claust:

Fik min golfvogn (kunne ikke skaffes i DK) efter måneders venten. Ingen told - indtil 6 uger efter, da jeg fik en opkrævning fra DPD.

 

Så pas på - jeg synes ikke det er besværet / risikoen værd...

 

Æv.

 

Hvor meget skulle du betale ekstra?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, skrev claust:

Fik min golfvogn (kunne ikke skaffes i DK) efter måneders venten. Ingen told - indtil 6 uger efter, da jeg fik en opkrævning fra DPD.

 

Så pas på - jeg synes ikke det er besværet / risikoen værd...

Hvem var det igennem du handlede hos?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, skrev claust:

Fik min golfvogn (kunne ikke skaffes i DK) efter måneders venten. Ingen told - indtil 6 uger efter, da jeg fik en opkrævning fra DPD.

 

Så pas på - jeg synes ikke det er besværet / risikoen værd...

Var det reel told eller var det gebyret for at håndtere import af forsendelsen....eller begge dele? Tjek lige fakturaen fra DPD. 

Og som andre spørger, hvor meget skulle du betale i told og gebyr? 

Og på basis af hvilken pris for varen? 

Toldsatsen for golfbolde er fx kun 2,7%, så den er uden betydning. Men den kan jo være anderledes for en golf vogn, som sikkert har sine egen toldsats. 

 

Og importgebyret på 150-200 kr fylder jo rigtig meget for et lille indkøb, men ikke rigtig noget for en elvogn til 8.000.-.

 

Jeg er i øvrigt ved at se om man kan finde en fornuftigt online shop i Irland, - de er jo inden for EU. De første tjek viser dog priser tæt på danske... 

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa,

 

Lidt opdatering på mine 2021-erfaringer med køb (til min reserve-/søndags bag) af golfudstyr fra England/UK efter Brexit:

  1. Købte en TourEdge driver fra TourEdge.co.uk hvor de krævede 200 kr oveni online-prisen
    Driveren blev leveret med et fantastisk leverings-produkt fra DHL (Express) hvor driveren blev fortoldet (eksport/import) i England og fløjet ind til Billund og leveret i Horsens på 2 dage😀 Ingen 2,7% import-tarif, ingen 25% moms og ingen 160 kr toldbehandlingsgebyr fra PostNord
  2. Har bestilt en kortere Cobra one-length Hybrid og et kortere Wilson PW (single iron) fra Golfonline.co.uk
    Her forventer jeg at betale 2,7% import-tarif, 25% moms og 160 kr toldbehandlingsgebyr til PostNord
    Prisen for hybriden&jernet havner på DK-listepris inkluderet customized-valg (med -0,75" i længde og single iron valg)

    Der ser ud som mange online butikker i England har beholdt 2020-priserne (eller lavet en lille prisnedgang/ca 10%) også skal vi DK/EU-forbrugere betale moms og importafgifter for at få jern og køller leveret i privaten 
     
  3. Har købt nogle Bolle solbriller (Bolle Tactical til ca 600 DKK) på ebay og søgte et artikler lokaliseret/fra i Europa og jeg var overbevidst om at de ville blive leveret fra et EU-land. Men "nej" jeg tog fejl solbrillerne blev leveret fra England. Så skulle jeg betale 20% moms og 160 kr til PostNord så slutprisen blev ca 900 kr (øv, øv, øv...) kunne have købte dem til en billigere pris i en Dansk online-butik eller hos den lokale optiker (hvis jeg kunne finde modellen)

Så lektien for mig er at se jer for når I køber golf-udstyr fra England/UK.

Bare nogle erfaringer jeg gerne ville dele med jer.

 

og for at summere det op så

Link til kommentar
Del på andre sites

Her får I også lige mine erfaringer:

 

Jeg har den seneste måned handlet to gange på henholdsvis clarkesgolf.co.uk og golfsupport.com. Fælle for begge sider er, at de reklamerer med at deres priser er "EU-priser", dvs. ingen yderligere omkostninger udover fragt. Jeg har handelt FootJoy sko for henholdsvis 450 og 1300 på de to sider, og begge er forløbet uden nogen problemer.                                                                                                                                                                                           

 

Ved sidste køb hos golfsupport.com overtog et firma der hedder E-Global "handlen", og når jeg har fulgt varernes færd, kan jeg se at told, moms m.m. bliver "klaret", når varerne ankommer til Holland, hvor de er et par dage, inden deres tur går videre mod nord. 

 

Leveringstiden har været mellem 5-8 arbejdsdage for begge handler.

 

Har I yderligere spørgsmål, så skriv :)   

Redigeret af AIH86
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Så er custom leveringen (Wilson PW single iron og Cobra hybrid) fra golfonline.co.uk på vej😀

 

Leveringstiden for custom ordre er typisk ca 4 uger og de plejer at være gode til at holde leveringstiden (denne gang sendt udstyret 2 uger før bekræftet/planlagt dato)

DHL express er et kvalitetsprodukt og det er 3 arbejdsdage fra UK-pickup til levering på hjemmeadressen i DK (inkluderet toldbehandling og momsbetaling)

 

Betalte 110 kr til DHL for toldbehandling og 25% moms (ca 670 D.Kr til den danske statskasse😀) for at få dem leveret med DHL.

Fragten var gratis da orderen var over beløbsgrænsen for gratis fragt

 

Vi kan købe custom-køller/jern fra England/UK til DK-listpris hvis det har interesse for dig?

 

Min erfaring er at der er et større sortiment at vælge imellem for køb af custom køller/jern og mærker (inkl single irons muligheder) fra UK

Ulemperne er at jeg ikke handler lokalt og at der er længere leveringstid (for custom ordre).

 

Vi kan se at flere-og-flere golf-shops og webshops tilbyder kunderne at købe custom køller og jern😀

Det er dejligt at se denne kundefokuserede udvikling som er med til at øge muligheder og tilfredshed hos os golfspillere (så vi har/får det rigtige værktøj på golf-banen)

 

Track&Trace:

image.png.b3b1950694498ff640f5952aa1e16aa8.png

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, skrev Enjoy Golf:

Vi kan købe custom-køller/jern fra England/UK til DK-listpris hvis det har interesse for dig?

Hvem er vi?

 

 

10 timer siden, skrev Enjoy Golf:

Det er dejligt at se denne kundefokuserede udvikling som er med til at øge muligheder

Det er jeg ikke enig i, da det viser at herhjemme går det den helt forkerte vej, når det kommer til fitting/valgmuligheder.

Hvad er besparelsen ifht til DK, nu du betaler told osv?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Nicolai,

 

Dejligt at du deltager i debatten👍

 

Det jeg mener er at at vi (alle os) golfspillere (som kender vores tal) og ønsker muligheden til at bestille fra hvem og hvor vi ønsker kan gøre det😀

Frihed er en dejlig ting og noget vi er gode til i DK🇩🇰

 

Det er mange eksempler på gode pro-shop's/clubfittere i DK som bestiller custom fittede sæt og køller hjem til os.

Det er desværre langt imellem Pro-shop's/clubfittere i DK hvor vi kan bestille "single-irons" fra forskellige varemærker. 

 

Prisen på Wilson PW-jernet blev 800 D.Kr og det blev til 1.700 D.kr for Cobra Hybriden.

Jeg betalte den samme pris (fra UK) som vores liste-/hyldepris i DK, og vi har også muligheden for at bestille det samme udstyr fra nogle pro-shop, fitting-/demo days,.........?     

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden