Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har et par gange fået købt lidt golf grej i England. Og selvom vi faktisk har flere gode netbutikker i DK, så kan man af og til gøre et godt kup andre steder.

Har blandt andet brugt Clubhousegolf.co.uk og Snaintongolf.co.uk. 

Men efter Brexit tænker jeg der kommer moms på alle pakker over kr. 80, og skulle man bestille en større sending så skal man betale told hvis værdien overstiger kr. 1.155. (Hvis jeg har forstået det korrekt).  Hvis det er forkert og man ved hvordan det ellers skal anskues hører jeg det gerne. 

Har kigget lidt efter om der var nogle interessante sider i Tyskland men kan ikke rigtig finde en side der helt lever op til det store udvalg som jeg synes Clubhousegolf har. 

Er der nogle herinde som har fundet et par fede steder på nettet, man bør tjekke ud ved lejlighed. Enten i Tyskland eller andre EU lande, hvor man ikke skal beregne moms og evt. told på varer?. 

Posted

Eftersom Nord Irland ikke er med i Brexit, så kan man stadig handle som normalt derfra og der er bla https://www.americangolf.eu/

Læs evt lidt mere her https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/brexit

MEN - Jeg kan kun finde 2 adresser på hjemmesiden og disse ligger stadig i UK, men googler jeg, så ligger den i Belfast, men tænker det kun kræver en mail til dem.

Ellers ligger der nogle andre muligheder, bla. https://www.andrewmorrisgolf.com/

Kender den dog ikke, men får gode anmeldelser.

Posted

Er der ikke også forskel på om varen er produceret i England eller ej? Mener at kunne mindes der var snak om anderledes regler i det tilfælde.

Posted
3 timer siden, skrev Kaizer:

Er der ikke også forskel på om varen er produceret i England eller ej? Mener at kunne mindes der var snak om anderledes regler i det tilfælde.

Det er, så vidt jeg ved, udelukkende afsendelseslandet der er afgørende for, om der skal tillægges moms og told - bemærk at evt. fragtgebyr også tæller med i den der +/- 80/1100'ish DKK -beregning. ..og Post Nord skal selvklart også ha' deres DKK160 for det hårde slid der er i at kigge på fragsedlen og sende en regning ;)

Har også haft lidt kig på https://www.andrewmorrisgolf.com/, men jeg synes godt nok at deres fragtpriser er til den hampre side...minimum er, så vidt jeg kan se, £29.99 hvilket stiger til £49.99 for ordrer over £100 - så jeg kan godt være lidt i tvivl om, hvorvidt der er en håndgribelig besparelse når alt kommer til alt.

Posted
3 timer siden, skrev Kaizer:

Det skulle ikke betyde noget, hvor varen er produceret. Hvis du handler hos en butik, som opererer indenfor EU fx Irland, så skal butikken have sørget for at betale den importafgift som måtte gælde for import udefra til Irland.
Det betyder så at butikken selv er nødt til at tage en pris, som tager højde for at butikken har lagt nogle GBP i importtold, men det er butikkens problem.

Problemet kan til gengæld opstå, hvis netbutikkens hjemmeside fremstår, som om de er hjemmehørende indenfor EU, men de alligevel sender varen fra et non-EU land til Danmark - så fanger bordet for importtold etc. Men det er onlinebutikker, som i bund og grund er nogen svindlere.

Posted
3 timer siden, skrev pmco01:

bemærk at evt. fragtgebyr også tæller med i den der +/- 80/1100'ish DKK -beregning

Hvis det er under 80 kr, tæller fragten IKKE med.

6 timer siden, skrev Kaizer:

Tjoo det kunne der godt være noget om iflg. dette link

Posted
2 timer siden, skrev Xfeldt:

Hvis det er under 80 kr, tæller fragten IKKE med.

Tjoo det kunne der godt være noget om iflg. dette link

Sådan ser jeg det også. Tænker at det bliver svært st argumentere for at golfudstyr er produceret i England og derfor undtaget for told/moms.

Gad vide hvordan eks. en custom fittet driver behandles. Er den produceret i England, hvis en shop har samlet den med materialer fra Kina etc.?

Posted

Hej  kære Golf-spillere,

Tak for at I deler onlineshop-links og erfaringer med køb fra England/UK👍

Har gode erfaringer med at købe single-irons og køller i tilpasset længde fra https://www.golfonline.co.uk/.

Har forsøgt at parkere mit ego (for længde) og spiller primært med lidt kortere jern (8-9-PW-GW-SW) og køller som er tilpasset min højde (og håndlet-til-gulv mål).

Mine 5 jern koster standard (7-SW) ca. 4.195 Kr i listepris i danske online/fysiske butikker og i tilpasset længde 4.050 Kr (før Brexit inkl. fragt, moms og told).

Engelske online-shop's køber ofte stumperne (hoved, skaft, grip....) direkte hjem fra producent i US og Kina og samler stumperne på værkstedet/baglokalet i UK for at spare told og moms. Om de engelske webshops kan kalde en samlet jern/kølle i baglokalet for "Made in UK" (er måske tvivlsomt)?

Også kan det måske være bedre at handle os vores kære/lokale PRO-shop eller danske web-shops (hvor rådgivning, garanti og web-sikkerhed er på et meget højt niveau). Alternativet er køb direkte fra online-shop's i andre større golf-nationer i EU (fx Sverige, Spanien og Tyskland) efter Brexit.    

Online-shop's giver valgmuligheder for os spillere at bestille standard/"customized" udstyr derfra vi ønsker. Love it:heart:

1. Er spændt på hvad prisen bliver for golfudstyr fra England efter Brexit?

PÅ Skat.dk kan vi læse at varer købt på nettet fra Storbritannien (til en samlet pris over 1.150 kr) skal betale told (øv, øv...).

De interessante spørgsmål er om golf-udstyr er en varen type (som undtages told og moms) og hvordan oprindelseslands-kriterierne er for golfudstyr (med halvfabrikata produceret udenfor EU og samlet i Storbritannien) anvendes (og told/moms beregnes).

https://skat.dk/skat.aspx?oid=14028

image.png.2e5519610f36bf3bee340c76a4579197.png

Golfonline.co.uk har oprettet nationale webpages og dejligt at se "Danmark" på listen.

Så må vi se om vi alle (som ønsker det) lykkes at købe golfudstyr fra England/UK til konkurrencedygtige priser (efter Brexit)?

image.thumb.png.58e6803505e03dcc48611e9a078b1aa7.png

Hæld og lykke derude med 2021-sæsonen

Mvh

Per

Posted (edited)

Hej
Jeg har købt hos snaintongolf.co.uk gennem flere år, og har fået denne melding fra dem.

Hi Jesper, 

There are no extra charges at all from our website prices. We pay all the taxes. 

Kind Regards

Simon Boddy

Snainton Golf Centre

01723 850014

Edited by jesgam
Posted
5 timer siden, skrev jesgam:

Hej
Jeg har købt hos snaintongolf.co.uk gennem flere år, og har fået denne melding fra dem.

Hi Jesper, 

There are no extra charges at all from our website prices. We pay all the taxes. 

Kind Regards

Simon Boddy

Snainton Golf Centre

01723 850014

Velkommen til Jesper :) 

Jeg har også handlet lidt hos både Gamola og Snainton, så det glæder jeg mig da til at høre nærmere om :)

Posted

Jeg har i dag fået samme mail fra Golfsupport, men dog ikke, hvor der præcis står, at de betaler skatterne, kun at den pris der står, er den pris jeg skal betale og intet andet.

Gad vide, hvordan det håndteres i praksis - Postnord/UPS osv er jo fløjtende ligeglade og det er Told & Skat også.

Posted
15 timer siden, skrev Nicolai:

Jeg har i dag fået samme mail fra Golfsupport, men dog ikke, hvor der præcis står, at de betaler skatterne, kun at den pris der står, er den pris jeg skal betale og intet andet.

Gad vide, hvordan det håndteres i praksis - Postnord/UPS osv er jo fløjtende ligeglade og det er Told & Skat også.

Fik også en mail fra Golfsupport i går. Syntes dog de gør det ret klart at du kun betaler den pris man ser på hjemmesiden...

" Here at Golfsupport we guarantee that the price you see on our website is what you will pay and includes all duties and taxes charged by your government. The only additional payment you may be requested to contribute is for shipping"

Men det lyder også næsten for godt til at være sandt når man tænker på nogle af de historier man hører efter Brexit trådte i kraft. 

Posted

Det hedder øjensynligt "Delivered Duty Paid" (DPP) og det ser egentlig ud til at være relativt standard - jeg er i hvert fald i færd med at købe noget møbel "derovre" der sælges under samme omstændigheder - alle importrelaterede udgifter (skat, told, moms) dækkes af sælger.

"DDP (Delivered Duty Paid)
Leveret fortoldet. Risikoovergangen sker, når godset stilles til Købers disposition i fortoldet stand på DDP-stedet. Klausulen adskiller sig derfor kun fra DDU ved at Sælger betaler told og eventuelt andre importafgifter, pålignet af importlandet." (https://www.selskabsadvokaterne.dk/ordbog/incoterms/)

Køb løs :D

Posted
Den 25.1.2021 kl. 15:03 , skrev Xfeldt:

Velkommen til Jesper :) 

Jeg har også handlet lidt hos både Gamola og Snainton, så det glæder jeg mig da til at høre nærmere om :)

Takker. 
Jeg opdagende dette Forum ved et tilfælde. Var rimelig aktiv på det gamle golfonline.dk inden det blev crap 😁

bliver dejligt igen at snakke om golf med andre golfspillere. 

4 timer siden, skrev pmco01:

Det hedder øjensynligt "Delivered Duty Paid" (DPP) og det ser egentlig ud til at være relativt standard - jeg er i hvert fald i færd med at købe noget møbel "derovre" der sælges under samme omstændigheder - alle importrelaterede udgifter (skat, told, moms) dækkes af sælger.

Leveret fortoldet. Risikoovergangen sker, når godset stilles til Købers disposition i fortoldet stand på DDP-stedet. Klausulen adskiller sig derfor kun fra DDU ved at Sælger betaler told og eventuelt andre importafgifter, pålignet af importlandet." (https://www.selskabsadvokaterne.dk/ordbog/incoterms/)

Fedt. Det er sku da mega lækkert. Troede det eventyr var slut engang for alle. 

Posted
Den 26.1.2021 kl. 08:42 , skrev Basse:

Fik også en mail fra Golfsupport i går. Syntes dog de gør det ret klart at du kun betaler den pris man ser på hjemmesiden...

" Here at Golfsupport we guarantee that the price you see on our website is what you will pay and includes all duties and taxes charged by your government. The only additional payment you may be requested to contribute is for shipping"

Men det lyder også næsten for godt til at være sandt når man tænker på nogle af de historier man hører efter Brexit trådte i kraft. 

Jow deet, men det kan alle jo skrive, men de bestemmer jo desværre ikke, hvad Told og skat vælger at gøre, når pakken lander her :)

Den 26.1.2021 kl. 13:19 , skrev pmco01:

Står det nogen steder specifikt på den hjemmeside du handlede fra? Det er mere at man har nogle beviser man kan hive frem, hvis nu der skulle opstå et eller andet :D

Posted
12 minutter siden, skrev Nicolai:

Jow deet, men det kan alle jo skrive, men de bestemmer jo desværre ikke, hvad Told og skat vælger at gøre, når pakken lander her :)

Står det nogen steder specifikt på den hjemmeside du handlede fra? Det er mere at man har nogle beviser man kan hive frem, hvis nu der skulle opstå et eller andet :D

@Nicolai

Mnjae...Snainton skriver således

"EU SHIPPING UPDATE: The relationship between the UK and the EU has changed but we haven't!! You pay the price on our website and we do the rest. We pay your duties and VAT in your country for you to make the delivery of your parcel as easy as it was before."

Men, vil man være helt sikker, så er det velsagtens blot at skrive til deres support og høre om de opererer med "dét der DDP?"? ...dét har jeg gjort hos min møbelforhandler, men de har ikke svaret endnu.

Havde jeg stået og manglet noget konkret i forhold til sæsonstarten, så havde det nok været min approach :)

Posted
4 timer siden, skrev pmco01:

@Nicolai

Mnjae...Snainton skriver således

"EU SHIPPING UPDATE: The relationship between the UK and the EU has changed but we haven't!! You pay the price on our website and we do the rest. We pay your duties and VAT in your country for you to make the delivery of your parcel as easy as it was before."

Men, vil man være helt sikker, så er det velsagtens blot at skrive til deres support og høre om de opererer med "dét der DDP?"? ...dét har jeg gjort hos min møbelforhandler, men de har ikke svaret endnu.

Havde jeg stået og manglet noget konkret i forhold til sæsonstarten, så havde det nok været min approach :)

De mails har jeg også fået fra "mine engelske webshops", men hvorvidt det holder i praksis ved jeg ikke helt, men læste på FB, at mange pakker står fast rundt i landet, fordi de ikke ved, hvordan de skal håndtere dem, da papirerne åbenbart er forkert sat sammen - Det er bare sjovt, når de nu har haft evigheder til at forberede sig på det.