Hop til indhold

Scores 2021


Recommended Posts

2 timer siden, skrev UlrikH:



Fik slet ikke set dit link! Der står det hele jo så fint :)

Kan godt se, jeg måske skal overveje at smide driveren engang imellem og tage et andet valg. 

Jeg ser om jeg ikke kan nå det, og om bolden ikke er fyldt. Jeg kan jo ikke booke mig ind før jeg er medlem af H. klubben. Det bliver nok først næste sæson. 

Tak for svar. 

 

Det kommer selvfølgelig an på længder og ambition på hullet om 2-4 point :) 

 

Hvis vi lige ser bort fra stiv modvind og forudsat jeg ikke kvajer mig på tee, så kan jeg snildt nå GIR på 2, 3, 5, 13 og 14 med jern fra tee, og med wedges/9-jern i indspillet og 3 wood fra tee er egentlig nok til at komme rundt på banen for mig, hvis jeg vil acceptere et langt jern på de lange af hullerne 

 

Beluttede dog sidste år at jeg bliver NØDT til at spille den driver så meget som muligt, så chancen er større for at den fungerer, når der faktisk er brug for den, de få gange jeg kan få forvildet mig tilbage på back-tee eller hvis jeg er på fremmede baner med god plads.

 

Spillede for eksempel Great Northern for et par uger siden i en company day der kvalificerer til en semifinale på Himmerland:

Round Detail - Shotzoom

Havde ikke en alt for god runde og slutter på hul 18 (par 5) og lykkedes med at brage driveren langt frem langs vandet og kan slå et 165-170 meter jernslag til ø-greenen, hvor jeg med et eagle-put slutter med en tap-in birdie .... havde jeg spillet kortere fra tee og skullet lægge op kort af vandet, ville birdien være mere teoretisk. Jeg kom videre til semifinalen som sidste mand - havde jeg ikke fået den afsluttende birdie, var den misset. De 2 andre birdies og mulighederne på 13-15 var også resultatet af at være lidt aggressiv fra tee :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

Den 20.5.2021 kl. 10:32 , skrev Engslev:

Hvis du kan nå det, så kan vi bede sekretariatet om booke dig på bolden.

Man skal have mulighed for at  teste om herreklubben er noget for en 😉


Måske næste gang! Jeg har fået afvide jeg åbenbart ikke kan tirsdag. (Havde glemt en aftale og det blev i den grad påtalt ;)) 

23 timer siden, skrev Christian SSGM:

 

Det kommer selvfølgelig an på længder og ambition på hullet om 2-4 point :) 

 

Hvis vi lige ser bort fra stiv modvind og forudsat jeg ikke kvajer mig på tee, så kan jeg snildt nå GIR på 2, 3, 5, 13 og 14 med jern fra tee, og med wedges/9-jern i indspillet og 3 wood fra tee er egentlig nok til at komme rundt på banen for mig, hvis jeg vil acceptere et langt jern på de lange af hullerne 

 

Beluttede dog sidste år at jeg bliver NØDT til at spille den driver så meget som muligt, så chancen er større for at den fungerer, når der faktisk er brug for den, de få gange jeg kan få forvildet mig tilbage på back-tee eller hvis jeg er på fremmede baner med god plads.

 

Spillede for eksempel Great Northern for et par uger siden i en company day der kvalificerer til en semifinale på Himmerland:

Round Detail - Shotzoom

Havde ikke en alt for god runde og slutter på hul 18 (par 5) og lykkedes med at brage driveren langt frem langs vandet og kan slå et 165-170 meter jernslag til ø-greenen, hvor jeg med et eagle-put slutter med en tap-in birdie .... havde jeg spillet kortere fra tee og skullet lægge op kort af vandet, ville birdien være mere teoretisk. Jeg kom videre til semifinalen som sidste mand - havde jeg ikke fået den afsluttende birdie, var den misset. De 2 andre birdies og mulighederne på 13-15 var også resultatet af at være lidt aggressiv fra tee :) 


Årh! Den gad jeg så godt prøve den bane! Jeg bliver bare for nærig når jeg ser prisen på greenfee! Og så skal jeg altså finde mit gamlespil frem først, for at få den fulde glæde ud af det. :)

Var ude igår, der var ret meget vind, og den stod så man havde voldsomt medvind på hul 2 og så modvind på hul 3. Så jeg tog faktisk hybriden på hul 2, og det gik fint. Så jeg skal begynde at overvejer alternativer istedet for driver på flere huller. 

  • Like 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Godt resultat, der kunne være blevet lidt bedre, på herredagen igår 

Brutto 82, netto -2.

27 puts og en enkelt birdie 

Round Detail - Shotzoom

 

Scrambler ret fornuftigt og føler mine <100m indspil sidder lige i øjet. Får spillet mig i roughen rundt omkring og den var meget meget saftig i går, så det kastede lidt fejl af sig. 

 

opture:

lang birdie på en pisse svær pind på hul 12

chip-in par på hul 15, selv om jeg toppede mit drive 75 meter 😕  

 

nedture:

Slår et par virkeligt ringe teeslag på 5/13/15, skylder nok en damebajer 

De 2 treputs efter håbløse birdieputs var helt unødvendige

Lidt uheldig, og unødvendig tur i vandet på hul 13 .. indspil fra rough fanger spidsen af en gren og bliver slået ned

Redigeret af Christian SSGM
  • Like 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Supplerende nedtur jeg lige kom i tanke om

.. slår det længste drive jeg har slået på hul 4 uden rul fra en tør fairway og har kun en pitch ind i medvinden. Får så trukket bolden venstre for green til et lorteleje i bunkeren knapt pin-high, hvor jeg først kommer ud i 2. forsøg :( 

Link til kommentar
Del på andre sites

52 minutter siden, skrev hped:

image.png.4d4a95d834b6e581b148d9173d72a7e2.png

Hmm 6 runder spillet... 

Kunne være jeg skulle nøjes med at spille hver 2. runde... haha. 

Skal lige siges ikke fra samme teested. Rækkefølgen er

Rød - Gul - Blå - Sort - Rød - Hvid...

 

Ja, det svinger en smule... Pæn forskel på 5. og 6. runde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er rigtig dårlig til at indmælde mine scores, men i denne uge fik jeg taget mig sammen til at indmelde en score

 

Vil gerne have et handicap jeg kan spille til (30-36 point) på 8/10 runder, og mit handicap (er bare et tal) og bliver mindre og mindre vigtigt for mig (i mit golf spil) 

 

Fokuserer mere på at tænke positivt og holde bolden i spil og fører statistik over antal slag på mine runder for at se om det går frem/tilbage eller noget jeg skal arbejde med i min træning  

 

Havde en underlig oplevelse af beregning af nyt hcp efter en runde i 40 point: 

  • Gl. hcp: 31
  • Gik en runde i 101 slag (40 point som er hcp 29 som jeg forstår det 72+29=101)
  • Nyt hcp: 25,7? Havde forventet hcp ca 30 ((29+31)/2 = 30)

Nogen som kan hjælpe med at forklare beregningen af mit nye hcp 25,7?

 

image.png.32ba5c255b0bffacfd156077edcd9a64.png

 

Enjoy golf🏌️‍♀️🏌️‍♂️🇩🇰😃

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, skrev Enjoy Golf:

Er rigtig dårlig til at indmælde mine scores, men i denne uge fik jeg taget mig sammen til at indmelde en score

 

Vil gerne have et handicap jeg kan spille til (30-36 point) på 8/10 runder, og mit handicap (er bare et tal) og bliver mindre og mindre vigtigt for mig (i mit golf spil) 

 

Fokuserer mere på at tænke positivt og holde bolden i spil og fører statistik over antal slag på mine runder for at se om det går frem/tilbage eller noget jeg skal arbejde med i min træning  

 

Havde en underlig oplevelse af beregning af nyt hcp efter en runde i 40 point: 

  • Gl. hcp: 31
  • Gik en runde i 101 slag (40 point som er hcp 29 som jeg forstår det 72+29=101)
  • Nyt hcp: 25,7? Havde forventet hcp ca 30 ((29+31)/2 = 30)

Nogen som kan hjælpe med at forklare beregningen af mit nye hcp 25,7?

 

image.png.32ba5c255b0bffacfd156077edcd9a64.png

 

Enjoy golf🏌️‍♀️🏌️‍♂️🇩🇰😃

 

 

 


Din 8. bedste runde (nu 9. bedste runde) har formentlig været skidt men stadig talt med blandt dine 8 bedste på sidste 20 ;) 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

skylder et par runder siden sidst :) Efter ellers at have haft 4 rigtig fornuftige runder på herredagen, gik det helt ad helvede til denne og forrige tirsdag med runder i hhv. brutto 93 og 99 hvor jeg kun kunne ramme fairway ca. hver 5. gang 

 

Onsdag-fredag sidste uge var på golftur på Hjarbæk Fjord Golfcenter - det kan kraftigt anbefales! Super faciliteter i lejligheder, restaurant, shop og en rigtig dejlig bane med enkelte blinde slag. Greens var ikke særligt hurtige, men med fint rul. Det blev måske liiiige lovligt vådt under aftensmaden og bagefter dog :D   

 

Jeg fik kun noteret 1. af de 4 runder i golfshot, men det var sådan en dag hvor putteren var super varm og jeg ikke var mere skæv end jeg kunne redde hullet hjem alligevel. 13 par, 2 bogeys, en double og en triple .. brutto 80, netto -3 og 39 point. Round Detail - Shotzoom

 

Onsdag-torsdag denne uge var det så tid til finalerunde på Himmerland i company day regi .. præmien var deltagelse i årets tur til Madrid og 10 deltagere skulle med. Kunne desværre ikke samle runder/huller, så når drivet fungerede, så kunne jeg ikke chippe/putte eller omvendt, eller også faldt jeg sammen på for mange huller. F.eks. laver jeg 20 point på for-9 i går, men kun 10 point på bag-9 og ca. omvendt i forgårs. 

Round Detail - Shotzoom dag 1

Round Detail - Shotzoom dag 2

 

Summa Summarum misser jeg den 10. plads til rejsen med 3 point  :(  kommer ikke helt tomhændet hjem, efter en tættest-på konkurrence der kastede et par GF billetter af sig.  

 

Når det så er sagt, så var det satme en hyggelig tur hvor der ikke blev sparet på noget fra arrangørens side og til at toppe dagen af i går, blev der lavet et HIO på hul 16 præmieret med et rejsegavekort på 25000kr :) 

  • Like 2
Link til kommentar
Del på andre sites

34 minutter siden, skrev UlrikH:

En fantastisk runde igår. 
 

starter lidt sløjt med nogle dårlige slag på hul 1 og 2 og tænker straks, når det bliver sådan en runde igen. Men får alligevel revet en bogey og en dobbelt bogey hjem, som gør jeg går til handicap efter de 2 første huller pga. nogle gode op og i. 
 

Jeg rammer fairway langt mere end jeg har gjort før, hvilket bare gør tingene meget nemmere. Mine slag fra 120 meter og ned, rammer dog ikke helt som jeg gerne vil, og flere 3 puts gør desværre at det ikke bliver en kanon runde, men jeg går under handicap frem til hul 9, hvor jeg er en under mit handicap. 
 

Så sker der altså noget på de næste 4 huller. 9,10,11 og 12, hvor jeg laver 4(!) par i streg. Det gjorde godt, følelsen af at spillet fra 2018 hvor jeg spillede sidst, lå i kroppen og i hovedet. 
 

De sidste 6 huller slutter lidt forskelligt med en streg og nogle dårlige slag, hul 18 som jeg har haft enormt svært ved, ligger jeg på green i 3, og 3 putter desværre, trods jeg lp 3 meter fra flaget. Enormt skuffende,  men scoren slutter på 93 slag og 42 point. 
 

Der er håb! 
 

 


Nice! 
 

Flot par serie, specielt hul 11 syntes jeg er virkelig svært 🙂

 

lyder til du vil få meget ud af noget putte-træning, evt om du har den rigtige putter til dig. Jeg fungerer feks ikke med tunge putterhoveder, til gengæld har jeg det så svært ved lange puts hvor der virkelig skal slås igennem 

 

efter jeg fandt en putter der vægtede/balancerede godt i hånden gik jeg næsten en hel sæson og puttede mens jeg kiggede på hullet under puttet, hjalp meget på pace. 
 

Derudover har jeg gået mange gange rundt på puttegreen og puttet en-hånds med skiftende hånd. 

Link til kommentar
Del på andre sites

31 minutter siden, skrev Christian SSGM:


Nice! 
 

Flot par serie, specielt hul 11 syntes jeg er virkelig svært 🙂

 

lyder til du vil få meget ud af noget putte-træning, evt om du har den rigtige putter til dig. Jeg fungerer feks ikke med tunge putterhoveder, til gengæld har jeg det så svært ved lange puts hvor der virkelig skal slås igennem 

 

efter jeg fandt en putter der vægtede/balancerede godt i hånden gik jeg næsten en hel sæson og puttede mens jeg kiggede på hullet under puttet, hjalp meget på pace. 
 

Derudover har jeg gået mange gange rundt på puttegreen og puttet en-hånds med skiftende hånd. 

Jeg synes også hul 11 er svært. Men har fundet noget de sidste par gange på det hul, med et 5 jern ud, og en wedge ind. Og igår sad den der bare. 
 

Havde bare en kold da med den igår. Sidst jeg var ude, reddet jeg en del med putteren. Har ændret hvordan jeg holder på putteren. Jeg er begyndt at gøre som Claus viser på en video på Golf.dk, hvor jeg får min højrehånd ud af spil, da jeg tit fik drejet min putter i slaget, det har virket vildt godt, bare ikke igår 😂

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden