Jump to content

Recommended Posts

9 timer siden, skrev Pastorius:

Der er jeg nok mest til @Årgang63's synspunkt. Jeg vil hellere spille med nogen der er grimme end dumme :)

...nå ja, og så er der en årsag til at jeg skriver om alt andet end mine scores i denne tråd.

Dette er Ikke et spørgsmål om at være grim eller dum, men om påklædning. Man kan godt være opmærksom på sin påklædning, fremtoning og adfærd, selv om man er grim og/eller dum.

• Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Årsbedste i tirsdags, vi spillede makkergolf, (bedste stableford på hullet), og fik slået mig rundt i en 79'er (37 point) med en birdie på kortet. Jeg var udfordret fra tee. Men havde god putning og c

Måske skulle I overveje lidt terapi https://www.instagram.com/tv/CPHZMLkNAyk/

Så blev året skudt igang med en runde kl. 9. Dejligt vejr, stort set vindstille og ingen regn.   Bolden blev holdt fint i spil, uden at det væltede ind med pars. For 9: 19 point/42 slag.

Posted Images

Jeg har set andre klubber, hvor der er max hcp. i boldene. Normalt går det mig ikke på, men når de så ikke lukker igennem, så bliver far lidt skuffet 😄.

Og vedr. dresscode. så spiller jeg altid selv golfbukser eller golfshorts, polo... Men det går mig ikke på om andre vælger at spille i cowboybukser og almindelige bluser... Det gør ikke noget at sporten tiltrækker lidt flere mennesker. Jeg syntes dog ikke hullet tøj hører til på en bane

6 timer siden, skrev Kitter:

Dette er Ikke et spørgsmål om at være grim eller dum, men om påklædning. Man kan godt være opmærksom på sin påklædning, fremtoning og adfærd, selv om man er grim og/eller dum.

Den formulering var mest sagt i sjov, hvad der derimod ikke er for sjov er at jeg netop synes det er utroligt snobbet at dømme folk på deres fremtoning, også selvom man synes de bare kunne gøre en smule mere ud af det. 

Jeg havde en kvindelig chef på et tidspunkt, der faldt meget udenfor den gængse fremtoning som IT-chef i finansverdenen. Jeg har set en ret lang række af velklædte, fremadstormende mandlige chefer fortryde at de undervurderede hende.

Edited by Pastorius
38 minutter siden, skrev Pastorius:

Den formulering var mest sagt i sjov, hvad der derimod ikke er for sjov er at jeg netop synes det er utroligt snobbet at dømme folk på deres fremtoning, også selvom man synes de bare kunne gøre en smule mere ud af det. 

Jeg havde en kvindelig chef på et tidspunkt, der faldt meget udenfor den gængse fremtoning som IT-chef i finansverdenen. Jeg har set en ret lang række af velklædte, fremadstormende mandlige chefer fortryde at de undervurderede hende.

Jeg diskuterer ikke at vurdere eller dømme folks kvalifikationer på baggrund af deres påklædning. Grimt påklædte folk kan være meget kompetente og succesfulde. Steve Jobs bar cowboybukser og t-shirt - og det gik ham jo meget godt forretningsmæssigt (og dog var han jo et stort røvhul, hvis man skal tro biografien om ham)

Jeg taler om helt basal æstetik - altså om ting ser pæne ud.

- renvasket bil vs snavset bil, nymalet dør versus skrammet dør, ryddeligt værelse versus rodet, slået græsplæne vs havekaos, opvask på køkkenbordet versus rent service etc.

Altså om der er nogen der har gjort sig umage for at tingene ser lidt pæne ud.

For personer drejer dette sig om såvel personlig hygiejne som påklædning.

I den sammenhæng gør det simpelthen verden pænere med pænt tøj. Så at sjuske med sin påklædning er det samme som at sjuske med vedligeholdelsen af sit hus og have eller lade være med at gøre rent eller rydde op. I min bog er det ikke snobberi at min kone synes at der bør være ryddet op i køkkenet så der er pænt.....

Der er meget i dette land som ligner lort, men man kan jo give sit eget lille bidrag til at her bliver lidt pænere, herunder med sin påklædning.

Når det så er sagt, så er viser stort set al forskning inden for dette område, at langt de fleste (enten bevidst eller ubevidst) netop bedømmer andre mennesker blandt andet på deres udseende. Men det er en helt anden snak, som jeg ikke finder er en del af denne diskussion.

Jeg bemærker sjældent hvad folk har på af tøj - jeg ville være et elendigt vidne i en politisag. Jeg ser dog at enkelte har jeans på, men det generer mig ikke. 
Jeg ville aldrig selv bære det, og jeg har ikke haft jeans i over 30 år. 

Ang. polo shirts har jeg aldrig rigtig forstået det. I starten spillede jeg selv i t-shirt, men da jeg skulle besøge Lübker så jeg der var krav om polo shirt, så jeg måtte købe en. På daværende tidspunkt betragtede jeg den som en beklædningsgenstand fra helvede.

Nu har jeg skabet fuld af polo shirts, og bærer dem på og udenfor banen. 

Jeg var også ude i det fine vejr 

Rundt i 82 slag, en 3 putt DB, 10 bogies, 5 pars og 2 birdies. Efter 3 over på for-ni, var der håb om mere, men det er svært at være rigtig sur 🙂

• Like 1

Var ude igår i det dejlige vejr. Mine 2 normale makkere, kunne ikke. Så jeg tog en tur alene. 

Er som tidligere skrevet startet op efter en pause på 3 år, og jeg havde da i tankerne, at golf er lidt ligesom at lærer at cykle. Det er det bare ikke. Der er mange ting der er gået tabt, til stor frustration. 

Starter for 9, ganske fint. Mine jernslag sidder bedre end de har gjort efter min opstart og min drives er ok. Et par slices men ellers fint på fairway. Jeg triller derud af med lidt bogies og DB bogies. 
Slutter med 16 point på for 9 uden en streg, hvilket er første gang efter min opstart. Helt klart godkendt. Mine indspil fra 100 meter og ind, sejler totalt. Kan simpelthen ikke få det til at fungere, ellers min stærkeste side for 3 år siden. 

Starter bag 9 med et par og en bogie og så jeg oppe på mit HCP. 
Desværre starter jeg 11. hul med et ualmindeligt dårligt teeslag og formår ikke at redde det, dermed 7 og 0 point. 

Ellers går bag 9 rigtig godt, det bedste jeg har formået på de 3 gange jeg har fået spillet bag 9, da jeg har haft ture kun på for 9. 

Desværre på de sidste 2 huller, står jeg med solen i øjnene og da jeg alene, mister jeg totalt bolden på begge huller og aner ikke hvor de er landet. Det koster 2 streger og kun 11 point på bag 9. 

I alt 27 point. 

Der er meget arbejde foran mig. Men alt i alt en okay tur. Vejret var jo godt og selskabet var fantastisk, hvis jeg selv skulle sige det ;)

• Like 1
  • Haha 1
Posted (edited)

Endnu en dejlig runde i godt selskab.

Jeg kommer lidt skidt fra start med 6/1, men er hurtigt tilbage på sporet med et wedge slag fra 110 meter der lagde sig til rette en halv meter bag flaget = birdie. Resten af for 9 var noget mere ustabil.

18 point/43 slag.

Bag 9 starter rigtig godt. Holer 10 meters putt til birdie på hul 10. Hul 12 slår jeg drivet alt for højt. Desværre skal bolden over vand, og det når den ikke. Heldigvis, dels pga. lav vandstand og store kalksten på bunden, hopper bolden op igen. Fjoller desværre lidt for meget rundt, så ender med 6/2. Streger desværre hul 16. Endnu en birdie på hul 18. 

18 point/45 slag.

Jeg har aldrig fået 3 birdies før. Nu mangler jeg bare at holde bolden bedre i spil hele vejen rundt, så ser det lyst ud.

Drives ok. Havde nogle der var kiksede; bl. a. hul 8, hvor jeg åbenbart havde tee’et for højt op og nærmest kun ramte tee’en. Ok jernslag/indspil. Gode chips. Varm putter. 

Alle 5 runder siden 2. april tællende og har været mellem 31 og 36 point. Jeg er klar til årets første turnering på søndag.

Edited by Kaizer
Edit
  • Upvote 1

Turneringsdag, med 90 deltager; 30 i min B-gruppe.

Grundet Corona var det ikke gunstart. Alle startede på hul 1, startende efter handicap. Så kunne A komme ind først, få præmier og forlade terrassen inden B kom ind. Osv.

Temmelig meget vind, og det bliver værre som tiden går. 
Starter lidt ustabilt, men der kommer da lidt point ind.

For 9: 19 point/42 slag.

Umiddelbart godkendt, men 2 af de andre spillere i bolden var gode i dag, og lå relativt nemt med 21 og 20 point. Ikke den store chance for avancere. 

Bag 9 starter virkelig godt med 2 x par og en birdie. 13, 14 er absolut godkendt med 2x2 point. Så 33 point efter hul 14. 

Problemerne starter på 15. Slicer drivet ud i mellem træer. Jeg havde ikke mod på at flette bolden mellem 8-9 træer for at komme i nærheden eller ud på fairway, så jeg vælge at chippe lidt i den forkerte retning. Desværre med lidt for meget gas, så bolden røg i bunker. Selvfølgelig tæt på bunkerkanten, for det skal jo ikke være for let. Kommer ud, men mangler fortsat 135 meter. Endnu et dårlig slag senere er jeg endnu ikke på green. Chip og 2 x putt, og en 7/0 på kortet. 
Hul 16, højt tee sted, ingen læ, stærk vind fra venstre. Sigter godt op mod vinden, men ender alligevel i skoven til højre. Den er dog ikke langt inde. Kommer først på i 3., og ender med 5/2.
Hul 18 topper jeg teeslaget, og kommer kun lige ud på fairway. Mangler 200 meter. Har en mindre hjerneblødning og vælger 5 wood igen, selv om jeg aldrig har slået 200 meter med den. Det havde været bedre med wedge, wedge, eller lign. men hvad skal man gøre...Får selvfølgelig møvet bolden ind i flere træer, uden mulighed for at gå på green. Får den hen 5 meter før forkant, og ser en spiller putte den ind fra samme afstand som jeg ligger i.  Det gør jeg yderst sjældent, men det så let ud. Den kom da på, men så heller ikke meget mere. Mangler 3 meter og mit sidste slag går ikke i hul, så 6/0.

Bag 9: 18 point/45 slag. (Havde jeg da bare fået lidt point på 15 og 18....).

Drives ok, jernslag, indspil, chips ok. Varm putter. Niveau for dårlige beslutninger: Middel. Plads til fremskridt.

De 37 var nok til en 2. plads. Vinderen fik 38.

Det var da en fin runde. Håber jeg får en lignende snart.

Har desværre ikke spillet eller trænet (=0) så meget i år, og sidste år var jeg næsten helt ude pga en skade.
Spillede i week-enden. For-9 gav formidable 3 point... Ved ikke helt hvordan jeg fik alle de 3 point, for der var ikke et eneste godt slag ;)
Bag-9 var så en del bedre, og fandt til tider mine slag. Tror medicinen er lige at drible ud på træningsområdet et par timer eller 100...

• Like 1
Posted (edited)

Runde i dag.

Jeg skulle have været ude onsdag, men drengen blev syg så jeg måtte blive hjemme ved ham.

Det sædvanlige spil, som jeg har valgt at kalde stabilt ustabil golf. Kvaliteten svinger en del, men der kommer point ind. I dag var det største problem at jeg vist aldrig har ramt så mange greens for så at rulle af bagkanten igen. Højdepunktet på for 9 var absolut birdieputt på hul 9. Jeg når den nærmest aldrig i 2 slag, men et godt slag med driveren og et med 5-køllen efterlod 1,5 meter. Missede puttet, men var glad for en par. 

For 9: 17 point/44 slag.

Bag 9 starter med en træls bd. bogey. Heldigvis fulgte 3 x par. Resten af runden var fin.

20 point/43 slag.

37/87.

Drives lidt til den sløje side. Ok jern slag. Indspil haltede lidt. Varm putter. Niveau for dårlige beslutninger: Lav.

Klar til turnering på søndag. Bare jeg kommer i top 10 går jeg videre til 2. og sidste runde i august.

Edited by Kaizer
Edit.

Efter en længere periode med udfordringer med mine jern, så har jeg valgt at købe nye. Dem har jeg nu arbejdet med en lille måneds tid, og det begynder at give resultater. 

Torsdag i Mens Section kulminerede det hele med en runde i 80 slag/45 points (svarende til hcp-score 7,1).

Den er efterfulgt af to runder i 34 og 36 lørdag og søndag. 

Lektie til mig selv: Når man har en fornemmelse af, at jernene ikke længere passer til en (I dette tilfælde jern med grafitskaft, hvor jeg havde fornemmelsen af en tiendedel sekunds lag efter forventet træf) og man shanker rundt selvom man træner, så er det en god ide at gå til træner og blive fittet til sine jern. Nu med Callaway Mavrik med stålskaft - og langt mere retningsstabilt spil... og vigtigst: Ingen shanks i ugevis.

• Like 2
Posted (edited)

Efter søndagens turnering der blev lidt af en fiasko for mit vedkommende, med halv dårligt spil og ganske kold putter, der udmøntede sig i 30 point, glædede jeg mig til at komme på græs igen. 

Det blev først i dag, grundet vejret.

Starter med det sædvanlige ustabile spil, men var aldrig i store problemer. For 9 bød bl. a. på 3 besøg i greeenside bunkers, hvor jeg brugte 4 slag. Måtte også erklære en bold uspillelig og tage et drop. 

17 point/44 slag

Bag 9 starter fint, men det er først efter hul 12 der sker noget. 13-14 gav begge par, og jeg mindes ikke at have fået 6 point (på samme runde) på de to huller før. Derefter fulgte endnu 2 x par. 

22 point/41 slag.

Bedste bag 9 jeg mindes at have haft. Årets bedste runde.

Driver og jernslag ok. Chips gode. Putter varm. 

Jeg bliver til stadighed overrasket over hvor god en start på året jeg har fået. Jeg mindes hvordan jeg for 2-3 år siden havde 16-18 runder hvor 12 var opskrivninger og resten var i neutralzonen. I år er det helt anderledes. 

Edited by Kaizer
Edit
  • Like 2

Sløjt spillet runde i dag.

Ud over div. problemer med spillet mindes jeg ikke have have taget regnbukser på og af så mange gange før. Allerede efter 3 min. spil lige før 2. slaget haglede og regnede det voldsomt. De kom af igen ved 3. tee. 
Sådan fortsatte det 4 gange under runden.

For 9: 14 point/46 slag.

Bag 9 starter fint med 5x2 point og en 3’er. Herefter går det skidt og på trods af at være få GIR på 16, præsterer jeg at 4-putte. Hul 17 bliver streget, og et enkelt point på 18.

16 point/48 slag.

Drives ok. Det samme var jern og indspil. Kold putter. Modsat i går, hvor jeg konsekvent lagde bolden indenfor en halv meter, selv på putts over 10-12 meter, havde jeg idag ikke samme følelse. 

• 2 weeks later...

længe siden jeg har været herinde, og er ikke blevet vældigt meget bedre siden :D  

Mit spil har kredset omkring brutto 90 i år og det er lidt frustrerende når jeg syntes spillet er til de lave 80'ere. Der har så til gengæld heller ikke været én runde uden regn eller blæst, så jeg hænger min hat på dét faktum

Seneste tirsdag var der dog et eller andet der spillede. På for-9 rammer jeg ikke én GIR, kvajer mig på ét hul med en triple-bogey og der var nok en enkelt af de 5 bogeys på de første 9 som kunne være gjort bedre - til gengæld var der i hvert fald også en knap så fortjent par, så det går nok op og +8 brutto var fortjent.

På bag-9 til gengæld går jeg i par fra 10-16 med 5 GIR og 2 ind-og-i, så spillet sad rigtig godt. På 17 kvajer jeg mig så igen med i hvert fald ét slag for meget. Hul 18 en fortjent bogey efter et skævt skævt drive.

Går brutto +3 på bag-9  med de 2 afslutningshuller og brutto 83 totalt. Med det nye hcp er jeg cyklet hårdt op i hcp efter tabet af et par rigtige gode runde, så det rækker til netto -1 .. jeg er godt tilfreds :)

• Like 1
  • Upvote 1