Hop til indhold

Scores 2021


Recommended Posts

Fedt og god start på året :D - Forsøgte selv at oprette, men kan ikke tilgå nogen grupper eller oprette :D

Var selv afsted, men vejret var så dårligt, at det kun blev til 4 huller, før sigtbarheden ramte <50m. Og da @Rosenberg har fået rettet op på min driver, så måtte tage til takke med våde og mudrede fairways, hvor jeg i dag faktisk ønskede den gik som i gamle dage :D 

4 bogeys blev det til. Ikke just en god start, men dog acceptabelt ifht fairway stand. Vi kan dog ikke spille fuld runde, da vi mere eller mindre siden november har spillet med 9-13 lukket pga vand.

 

99917A4E-3CF7-40D6-BA70-0F863D062ECD.jpeg

5F6C8B3A-39F3-4AA2-8029-C422F346CE37.jpeg

Redigeret af Nicolai
  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

53 minutter siden, skrev Nicolai:

 Forsøgte selv at oprette, men kan ikke tilgå nogen grupper eller oprette

 

 


Det drillede også mig. Efter at have valgt underforum, gik siden over til at vise noget om antal medlemmer og lign. Det lykkedes dog til sidst.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, skrev Kaizer:


Det drillede også mig. Efter at have valgt underforum, gik siden over til at vise noget om antal medlemmer og lign. Det lykkedes dog til sidst.

Det bliver sikkert nok fixet, når de nye ejere får styr på tingene - Kan stadig ikke tilgå grupper osv. :)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

En sidste runde inden hverdagen starter igen.

 

Startid 9:15, men banen var lukket pga. frost da jeg kom derud 8:35. Jeg havde på nettet set at den var lukket, men håbede på den ville åbne omkring kl. 9. Det gjorde den før nytår, hvor vi også kom ud til en lukket bane. Jeg overhørte pro’en sige til 2-bolden før os at han forventede åbning kl. 11! Så længe havde vi ikke lyst til at vente. Greenkeeperen kom lidt senere da han også skulle spille. Der blev først åbnet lidt efter 10, og der havde der hobet sig en 15-20 spillere op. 2-bolden før os startede på hul 4, så jeg og to medspillere kunne komme først ud - godt frosne af at stå (for) stille i lang tid. 
 

Bortset fra 2 x db. bogey på 2 og 3 gik det fint. Bolden blev holdt fint i spil. Puttede ikke så godt som i går, men kom rundt med  17 point/44 slag.

 

Bag 9 fin. Den vanlige db. bogey på hul 13, men ellers ikke de store problemer. 19 point/44 slag. 
 

Igen en runde uden driver. 5 wood i stedet for. Kom for det meste fint fra tee. Dog havde jeg enkelte gange problemer med slag fra fairway med 5 wood. Toppede den, og rul er der ikke meget af. Ok jernslag. Puttede som sagt ikke så godt i dag. Det er svært at finde hastigheden, når nogle greens har tydelig vand på græsset, og andre er langt mere tørre.

 

Jeg håber at spillet fortsætter i samme retning, og at jeg får spillet 5 køllen mere ind. Så bliver det er godt år.

Redigeret af Kaizer
Edit.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 måneder senere...

3. tællende runde blev spillet i dag. 
 

Ualmindelig ustabil spil fra min side. Stregede hul 2 pga. katastrofalt dårlig greenside bunker spil. Bolden lå op af kanten og skulle have 3 slag før den kom ud. De først 2 gange kom den akkurat ud, for så at trille i igen.

Stregede også hul 6.

 

Hul 11 giver en sjælden birdie (chip in). Hul 12 slår jeg tee’en længere end bolden som er trillet ud til kanten af tee stedet. Endnu et dårligt slag og jeg er ikke på fairway endnu. Der skulle 4 slag til før jeg kom forbi min makkers 1. slag.... 8 slag - 0 point. Hul 13 (som jeg ikke er gode venner med) var virkelig tæt på en eagle. Missede birdie puttet, men fik dog en par. Det var virkelig hit or miss på de huller. 
 

32 point ialt.

 

Den absolut længste runde meget længe. Vi gik bag en del folk; nærmest var 2 fire bolde. Vi var færdige efter 4 timer og 19 minutter. Vanvid! Vi har den seneste tid haft tid på vores scorekort, så man kan følge med i om man følger “tidsplanen” for hvert enkelt hul. Desværre angiver den en spilletid på 4 timer og 12 minutter. Jeg ved ikke hvad det er for nogle geronto golfspillere de har taget hensyn til. Jeg/vi har aldrig været ude for at bruge så lang tid på en runde, med mindre der var tale om en turnering, hvor der godt kan pakke sig folk som om nogle huller. 
 

I det hele taget har vi været ret “heldige” med langsomt spil de sidste par uger. Forrige weekend gik vi (2 spillere) bag en 4 bold. Efter de var færdige hul 1 kunne vi begynde at lave indspil, chips og putte. På vej mod hul 2 kunne vi se de ikke havde slået ud endnu. Vi kiggede undrende ned mod green’en, men der var ingen mennesker at se. 3 af spillerne i bolden slog max. 130 meter, og den sidste nåede vel ud på 150-160 meter. Hvorfor man ikke slår ud når der er 270 meter til green, forstår jeg ikke. Og sådan var det hele vejen: Der skulle være mindst 200 meter frem til de forangående, selvom de aldrig var i nærheden af at nå ud på den afstand. På hul 9 gik to af spillerne mod klubhuset, men der skulle jo lige sludres lidt foran green, inden de kunne skilles. 
De to tilbageværende havde sig så den frækhed at bede om at blive lukket igennem den bold de indhentede senere. De var altså ikke ubekendte med begrebet “at lukke igennem”.  Desuden var der de sædvanlige problemer med have spillet hullet færdigt, for så at slentre laaaangsomt af green - ofte i den forkerte retning fordi man ikke har stillet vognen mod det næste teested.
 

Ugen efter var den gal igen. Vi (samme 2) gik bag en 4-bold. Vi ventede længe på alle huller. På hul 5 troede vi lykken var gjort, da vi så en pege mod os, mens han talte til en anden. Vi kunne næsten tyde at han sagde “skal vi lukke dem igennem?”.

men ak, ikke i denne omgang. De fortsætte i stedet mod høj rough og et område med træer for at forsøge at lokalisere deres bold(e). Da vi spillede hul 7, henvendte en af dem til os. “Spiller I fra 53, for så kan I godt blive lukket igennem”. Vi var en smule paf. Jeg har aldrig hørt at det skulle have relevans hvilket teested vi spillede fra. Det var da godt vi spillede fra 53, og ikke 59 som de gjorde, for ellers var vi nok ikke blevet lukket igennem. 

Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, skrev Kaizer:

Ualmindelig ustabil spil fra min side. Stregede hul 2 pga. katastrofalt dårlig greenside bunker spil. Bolden lå op af kanten og skulle have 3 slag før den kom ud. De først 2 gange kom den akkurat ud, for så at trille i igen.

Stregede også hul 6.

Velkommen til min verden - Jeg spiller til hcp den ene runde, for så at lave 20-25 den næste og sådan har det været de sidste 6-7 runder, så måske er det alligevel en slags stabilitet? :P

Det eneste stabile i denne sæson er, at jeg har fået flere fairway træfs og længder på, med hjælp fra @Rosenberg og en fysioterapeut, så mon ikke når jeg får styr på de andre ting, som @osholmogså har hjulpet med, så rammer jeg forhåbentligt et mere stabilt niveau :D


 

 

13 timer siden, skrev Kaizer:

Vi var færdige efter 4 timer og 19 minutter. Vanvid! Vi har den seneste tid haft tid på vores scorekort, så man kan følge med i om man følger “tidsplanen” for hvert enkelt hul. Desværre angiver den en spilletid på 4 timer og 12 minutter. Jeg ved ikke hvad det er for nogle geronto golfspillere de har taget hensyn til.

Det samme har vi fået, Vores er dog "afkortet" 3t48min, men vi spiller stadig fra blå, fordi greenkeeperne kom for sent igang med projekt teesteder og vi har da flere gange  været en time foran planen, når vi kommer til turn, men af en eller anden årsag, så begynder det hele at gå meget langsommere fra hul 11. Ganske vidst stiger kuperingen også, men ikke så meget, at den på 3-4 huller igen ligger på tidsplanen, så kan godt frygte, at den bliver sat op, når vi rykker tilbage, men så er jeg bare igen der, hvor man bør inddele teesteder efter hcp, for at skabe et bedre flow. Jeg har det faktisk fint med at spille derfra, selvom jeg ligger i 12.7.

Det kan jo så godt give nogle udfordringer, hvis man ikke spiller i samme hcp som sin makker, men hvis det kan give et bedre flow på banerne, for i min optik, så er alt over 3t45min alt for langsomt, når man ikke spiller på andet end hyggeniveau.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, skrev Nicolai:

Velkommen til min verden - Jeg spiller til hcp den ene runde, for så at lave 20-25 den næste og sådan har det været de sidste 6-7 runder, så måske er det alligevel en slags stabilitet? :P

Det eneste stabile i denne sæson er, at jeg har fået flere fairway træfs og længder på, med hjælp fra @Rosenberg og en fysioterapeut, så mon ikke når jeg får styr på de andre ting, som @osholmogså har hjulpet med, så rammer jeg forhåbentligt et mere stabilt niveau :D


 

 

Det samme har vi fået, Vores er dog "afkortet" 3t48min, men vi spiller stadig fra blå, fordi greenkeeperne kom for sent igang med projekt teesteder og vi har da flere gange  været en time foran planen, når vi kommer til turn, men af en eller anden årsag, så begynder det hele at gå meget langsommere fra hul 11. Ganske vidst stiger kuperingen også, men ikke så meget, at den på 3-4 huller igen ligger på tidsplanen, så kan godt frygte, at den bliver sat op, når vi rykker tilbage, men så er jeg bare igen der, hvor man bør inddele teesteder efter hcp, for at skabe et bedre flow. Jeg har det faktisk fint med at spille derfra, selvom jeg ligger i 12.7.

Det kan jo så godt give nogle udfordringer, hvis man ikke spiller i samme hcp som sin makker, men hvis det kan give et bedre flow på banerne, for i min optik, så er alt over 3t45min alt for langsomt, når man ikke spiller på andet end hyggeniveau.


Det er ikke fordi jeg er utilfreds med scoren. 32 point med 3 stregede huller og generelt svingende spilkvalitet er godkendt. Bare lidt rystende at svinge så meget fra hul til hul.

 

Vi har haft anbefalinger til valg af tee efter handicap i nogle år. De fleste følger det. Kvinderne spiller altid fra forreste tee, men der er altid nogle herrer der vælger de bagerste klodser, selv om de måske burde have valgt et andet teested. 

 

Det ændrer dog ikke på at der er nogle der er ekstremt langsomme på banen. Går langsommere end de magter. Hygger lidt for meget. Slendrer af green som var de de eneste på banen. Jeg undrer mig fortsat over nødvendigheden i at 3 spillere skal kigge på en spiller slår til bolden. Det gentager sig så ved alle spillere og ved alle slag. For mange er ready golf også et ukendt fænomen. Det spilder også unødigt tid at en spiller gerne vil have flaget taget op, og de 3 andre gerne vil have det i. Som jeg så i går, så blev flaget taget op, sat i igen, taget op osv. Det kunne nemt løses ved at man bliver enige om, om det skal op eller ej. Jeg foretrækker selv at have flaget i, men spiller jeg med nogle der gerne vil have det op, er det fint med mig. Man behøver heller ikke holde sig stringent til reglen om at den der er længst væk, putter først. Putt når du er klar. 
 

Vores banekontrol er sparet væk, og det var da heller ikke meget man så til dem før. Men de gange man mødte dem, var de gode til at kommer med venlige henstillinger til folk om at stramme lidt op, lukke igennem og lign.
 

Der er selvfølgelig forskel på folks hastighed. Jeg, og mine faste makkere spiller generelt hurtigt. Jeg ved nogenlunde hvad jeg skal slå med inden jeg kommer til bolden. Der er sjældent brug for at tænke meget over det; tage et jern op, fortryde det og tage et andet, for at ende med første valg alligevel. En 2-bold tager os typisk 3 timer. Mindre, hvis vi ikke skal vente. 3-bold tager 3 timer 15 min. For nyligt spillede jeg med to herrer mellem 70 og 81 år gammel. Vi var færdige efter 3 timer, så det kan gå hurtigt. 

Jeg har ikke samme oplevelse af udfordringer hvis man spiller med folk der ikke har samme hcp. Ham jeg spiller meget med ligger i 6, og slår bedre og længere en jeg i hcp. 18. Det er dog ikke noget der giver et øget tidsforbrug. Jeg bruger flere slag end ham, men kan sagtens slå mens han bevæger sig til sin bold. Til gengæld, giver det ham problemer når han slår skævt, og samtidig har længde på. 

 

Folk må hjertens gerne bruge hele dagen på 18 huller, men det er ikke alle der har samme interesse eller tid til det. Jeg mener man har pligt til at orientere sig bagud, i stedet for bare at fokusere fremad. 

Redigeret af Kaizer
Edit.
Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, skrev Kaizer:

Det er ikke fordi jeg er utilfreds med scoren. 32 point med 3 stregede huller og generelt svingende spilkvalitet er godkendt. Bare lidt rystende at svinge så meget fra hul til hul.

Heller ikke jeg, som fik det samme i går, men jeg kan godt gå fra at have lavet birdie til at lave en snemand på hullet efter, det er alligevel et FOR stort niveauforskel og det sker desværre ret ofte, at jeg laver den slags unoder og så er der altså lang vej til breaking the 80's igen, som jeg ikke har gjort siden 2016, selvom jeg selv synes jeg er er en markant bedre spiller end dengang, men det er jeg jo så ikke :D

Men hvor går det så galt henne? Til regelundervisningen? Jeg er af den gamle skole, hvor man gik der i 3 måneder og vi kom hvertfald ikke på stor bane, før vi havde gennemført slagprøven og kunne slå mindst 100m hver gang - Jeg går ofte bag nogle, som slår det halve og ærligt sagt, så har man ikke noget at gøre på stor bane, hvis det er tilfældet, for så går det simpelthen FOR langsomt, kombineret med de ting du selv nævner, for dem ser jeg også en del af.

Fair nok, at man gerne vil hygge, men det kan altså godt gøres i et lidt højere tempo og slå når man er klar, rive for hinanden, hvis man alligevel går i samme side osv osv. Det er ikke mange ting der skal til, før der er meget tid sparet. Uden at det skal føles som en turbo runde med stress og jag.

Mht at spille gul f.eks, i min optik giver det bare ikke mening at en med hcp 54 spiller derfra, hvis man kun slår 50-100m fra tee, uanset køllevalg, så skal man altså længere frem og spille.  Jeg er kæmpe fortaler for at man spiller på tværs af hcp, men det er jo netop derfor vi har tildelte slag og det behøver man ikke spille samme tee for at kunne få stor glæde af.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, skrev Nicolai:

Heller ikke jeg, som fik det samme i går, men jeg kan godt gå fra at have lavet birdie til at lave en snemand på hullet efter, det er alligevel et FOR stort niveauforskel og det sker desværre ret ofte, at jeg laver den slags unoder og så er der altså lang vej til breaking the 80's igen, som jeg ikke har gjort siden 2016, selvom jeg selv synes jeg er er en markant bedre spiller end dengang, men det er jeg jo så ikke :D

Men hvor går det så galt henne? Til regelundervisningen? Jeg er af den gamle skole, hvor man gik der i 3 måneder og vi kom hvertfald ikke på stor bane, før vi havde gennemført slagprøven og kunne slå mindst 100m hver gang - Jeg går ofte bag nogle, som slår det halve og ærligt sagt, så har man ikke noget at gøre på stor bane, hvis det er tilfældet, for så går det simpelthen FOR langsomt, kombineret med de ting du selv nævner, for dem ser jeg også en del af.

Fair nok, at man gerne vil hygge, men det kan altså godt gøres i et lidt højere tempo og slå når man er klar, rive for hinanden, hvis man alligevel går i samme side osv osv. Det er ikke mange ting der skal til, før der er meget tid sparet. Uden at det skal føles som en turbo runde med stress og jag.

Mht at spille gul f.eks, i min optik giver det bare ikke mening at en med hcp 54 spiller derfra, hvis man kun slår 50-100m fra tee, uanset køllevalg, så skal man altså længere frem og spille.  Jeg er kæmpe fortaler for at man spiller på tværs af hcp, men det er jo netop derfor vi har tildelte slag og det behøver man ikke spille samme tee for at kunne få stor glæde af.

 


Enig i at man kunne hjælpe sig selv og andre ved at vælge det rette teested. På samme måde som en nybegynder bør vælge et af de forreste, er der en del øvede herrer der kunne nyde godt af at holde sig fra de bagerste klodser. Når man ser de ofte ikke når ud på fairway, er der lang vej igen. Jeg forsøger selv at vælge et teested hvor jeg har en rimelig mulighed for at få GIR. Der er en del huller fra de bagerste klodser hvor det er ganske umuligt for mig, og det skaber bare frustrationer. 
 

Der er ikke turborunder vi selv har gang i. Vi går i et rask tempo, og slår så snart vi er klar. Vi får derimod stress af alt den ventetid.
 

Slagprøve tror jeg aldrig kommer på tale i min klub. Tror aldrig de har haft det. Man kunne jo risikere at nogle blev afvist, og så går man glip af den indtægt. Det er der ikke økonomi til. 
 

Det er ikke entydigt at det er dem der slår kort der er de mest langsomme. Jeg har tit gået bag vores elitespillere, og de slår langt. Er den til gengæld også skæv ryger den tit i knæhøj ukrudt og det tager tid. Og når de skal læse deres putts er det fra alle retninger. De mange midaldrende kvinder der ligger i 20-32 slår måske ikke så langt, men de slår lige nok til at de sjældent kommer i problemer. Problemet må ligge et andet sted for dem. De bevæger sig nok for langsomt, og har ringe begreb om ready golf. 
 

Vi skal jo allesammen være der og det er ikke fordi klubben er overlæsset med medlemmer. Vi er kun 550, men det er åbenbart nok til at skabe problemer.  Bestyrelsen siger de har fokus på ready golf, lukke igennem og lign., og vil gøre en skærpet indsats desangående senere på året. Spillede med en fra begynderudvalget for nyligt, og han sagde at de gjorde en del ud af at forklare nye medlemmer om at holde tempo, lukke igennem, tage hensyn osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, skrev Kaizer:

Vi får derimod stress af alt den ventetid.

Præcis!

 

 

1 time siden, skrev Kaizer:

Slagprøve tror jeg aldrig kommer på tale i min klub. Tror aldrig de har haft det. Man kunne jo risikere at nogle blev afvist, og så går man glip af den indtægt. Det er der ikke økonomi til. 

Det blev der også i min tid i Ikast, men så måtte man jo bare ned og træne lidt mere, spille lidt mere på par3/9hulsbanen. Men du har ret, men det er jo kun for deres egen skyld, for de bliver også stressede af ikke slå langt. Vi har et 110m par3 hul, der var en i går, der brugte 5 slag, for at nå derhen, de var flinke til at lukke igennem, men 5 slag, er bare for meget.

Igen er jeg enig, langt og skævt er lige med mere ledetid, langt og langt, men det var da årsagen til at jeg skiftede klub, fordi roughen ikke blev klippet, så det var til at finde en bold derude.

Men er det så igen ved begynderundervisningen, der åbenbart kan klares på en weekend/uge efterhånden, at man springer let og elegant over det med Ready golf?

Vi var 2000 i den gamle, som bestod af 2 baner med 45 huller. Kender faktisk ikke tallet i den nye, men hurtige, er det helt sikkert ikke!

Link til kommentar
Del på andre sites

Interessant at der skydes på nybegynderne. Det er slet ikke min erfaring, at de udgør det største problem - tværtimod er de som oftest klar over deres egne begrænsninger.

Nej, de store syndere i min erfaring er de pensionerede nokkefår, som har al tid i verden og derfor er bedøvende ligeglade med alle andre. "Hvorfor har I dog så travlt?", og "I skal F*ndme ikke bestemme over mig". Sure gamle mænd!

Næste udfordringer damer, som ikke kigger sig tilbage - derfor ser de ikke herrerne som står klar på herretee....Og så skal de i øvrigt gå og snadre i fælles flok frem til hver enkelt spillers bold.

Elitespillerne har det særlige problem, at de er nødt til at vente lang tid for at slå fra tee - har selv spillet et par gange med en gut, som flytter den 270 meter fra tee. Det var faktisk en øjenåbner - så skal bolden foran altså have slået både andet og ofte tredjeslaget og på korte par 4 huller være på green, før han kan slå ud. Så opstår der altså kø.

Og så er der der også nogen af dem som foretager en større geo-kortlægning af greens inden de putter. Som regel vindes det meste af tiden dog ind ved at de faktisk putter tæt på hullet til en tap-in...

 

Nej de pensionerede nokkefår!!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, skrev Kitter:

Interessant at der skydes på nybegynderne. Det er slet ikke min erfaring, at de udgør det største problem - tværtimod er de som oftest klar over deres egne begrænsninger.

Nej, de store syndere i min erfaring er de pensionerede nokkefår, som har al tid i verden og derfor er bedøvende ligeglade med alle andre. "Hvorfor har I dog så travlt?", og "I skal F*ndme ikke bestemme over mig". Sure gamle mænd!

Næste udfordringer damer, som ikke kigger sig tilbage - derfor ser de ikke herrerne som står klar på herretee....Og så skal de i øvrigt gå og snadre i fælles flok frem til hver enkelt spillers bold.

Elitespillerne har det særlige problem, at de er nødt til at vente lang tid for at slå fra tee - har selv spillet et par gange med en gut, som flytter den 270 meter fra tee. Det var faktisk en øjenåbner - så skal bolden foran altså have slået både andet og ofte tredjeslaget og på korte par 4 huller være på green, før han kan slå ud. Så opstår der altså kø.

Og så er der der også nogen af dem som foretager en større geo-kortlægning af greens inden de putter. Som regel vindes det meste af tiden dog ind ved at de faktisk putter tæt på hullet til en tap-in...

 

Nej de pensionerede nokkefår!!

 


Langsomt spil er (som du antyder) i alle lag. Det drejer sig først og fremmest på at være opmærksom på at holde et fornuftigt spiltempo, og så betyder banen altså meget. Hvis en bane har mange steder hvor det kan være svært at finde sin bold og komme videre, så tager det altså langt tid en lørdag, hvor der er fyldt op med 4-bolde.

Blandt dem jeg spiller med (overvejende <hcp10) er det overvejende problem at de få langsomme folk der er, ikke går frem til deres bold når de kan, man alle venter til der er slået, inden de går frem, måler afstand, overvejer og finder jern. Vi er 24 der spiller sammen og som regel prøver at være meget opmærksomme på at holde spiltempoet oppe. De fleste gange går det på omkring 4:15 i 4-bolde, men det skal bare gå galt for én spiller der har en dårlig dag, og bliver ved med at slå den skævt, for at boldene bagved os, kommer til at vente - og det sker ind imellem.

Nå ja, og det sædvanlige regnestykke. En 4-bold der bruger i snit 85 slag, kan spar en halv times tid på en runde, ved at være 5 sekunder mindre om hvert slag.

Redigeret af Pastorius
Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, skrev Kitter:

interessant at der skydes på nybegynderne.

Fordi jeg personligt ser RIGTIG mange fejl, bla hvordan man stiller sin bag ifht til næste hul, at man ikke skriver scorekort PÅ green, at man ikke får slået, når man er klar osv osv, alt det må være noget man lærer til regelundervisningen og kan man ikke flytte bolden mere end 22m i snit, så har man igen en udfordring og så lige en tilføjelse, det ér gamle nokkefår der er begyndere, men det er ikke for at skyde skylden på begynderne som sådan, men at mange ting bliver sprunget over, fordi man bare skal have så mange ud på banen, så der kan komme penge i kasserne, men ellers er jeg faktisk enig med dig omkring de pensionister, som også har en mærkelig vane med at skulle handle, når vi andre har fri.

Jeg er ikke ude i at man skal skynde sig, barbere 45min af en runde, ved at løbe rundt, men mange af ovennævnte ting har jeg bare set blive "glemt" ufatteligt mange gange, som koster tid, så er igen tilbage ved regelundervisningen, som måske bliver gennemgået FOR hurtigt og der er for lette krav til spilleren, inden de frigives.

Link til kommentar
Del på andre sites

15 minutter siden, skrev Nicolai:

Fordi jeg personligt ser RIGTIG mange fejl, bla hvordan man stiller sin bag ifht til næste hul, at man ikke skriver scorekort PÅ green, at man ikke får slået, når man er klar osv osv, alt det må være noget man lærer til regelundervisningen og kan man ikke flytte bolden mere end 22m i snit, så har man igen en udfordring og så lige en tilføjelse, det ér gamle nokkefår der er begyndere, men det er ikke for at skyde skylden på begynderne som sådan, men at mange ting bliver sprunget over, fordi man bare skal have så mange ud på banen, så der kan komme penge i kasserne, men ellers er jeg faktisk enig med dig omkring de pensionister, som også har en mærkelig vane med at skulle handle, når vi andre har fri.

Jeg er ikke ude i at man skal skynde sig, barbere 45min af en runde, ved at løbe rundt, men mange af ovennævnte ting har jeg bare set blive "glemt" ufatteligt mange gange, som koster tid, så er igen tilbage ved regelundervisningen, som måske bliver gennemgået FOR hurtigt og der er for lette krav til spilleren, inden de frigives.


Det er de samme ting jeg oplever, og det er ikke kun fra nybegynderne. Det er også de “gamle” medlemmer, men de må have glemt hvordan man bør gøre. Alle de ting du nævner tager tid, og det løber op i rigtig lang tid.
 

Da jeg selv var med i begynderudvalget, blev der gjort meget ud af at forklare alle de ting som mange andre tager for givet. I starten af nybegyndernes forløb spillede vi med, men efterhånden gik vi bare med rundt, så der var god tid til at forklare reglerne i praksis, kutyme, god opførsel osv. 
 

Jeg er heller ikke interesseret i at løbe rundt, med med alm. omtanke og sund fornuft kan der barberes meget tid af. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden