Jump to content

Vintertræning med putteren.

Recommended Posts

5 minutter siden, skrev Nicolai:

Jeg hæfter mig også i at der er slidmærker, altså må han jo gøre det konsekvent, men interessant video :)

Det er jo fedt med en aha oplevelse, måske det setup den gamle no-name putter passer bedre til dig pga den står rigtig.

Jeg har konsekvent gjort noget forkert 😄

Ja det var lidt en aha oplevelse med den gamle putter af det berømte mærke TS Pro 😄. Den er ikke perfekt. Vil gerne have den står lidt mere stejlt og så føles den lidt tung i hovedet. 

Alt det finder vi forhåbentlig en løsning på tirsdag aften hvor jeg har booket en fitting@Rosenberg 

• Like 1

Jeg synes, at det med putteren er rigtig meget feel. Ofte har jeg prøveputtet lidt med golfkammeraters puttere inden en runde, men jeg har aldrig fundet noget, der lige har fanget mig, så jeg har i mange år puttet med en ældre two-ball putter, som jeg har været meget glad for. Jeg har altid puttet "bedre end mit hcp."(det er det med at komme ind på green, som er mit problem :-)), så der har ikke været grund til at lave noget om. 

Da putteren for et par år siden gik løs i samlingen, ville jeg købe en ny tilsvarende, men jeg nåede det ikke, før jeg skulle spille en turnering. Så fandt jeg i stedet en gammel putter i skuret, som jeg en gang havde fået sammen med et brugt jernsæt, som jeg købte privat. Jeg havde aldrig prøvet at putte med den, så det var lidt en nødløsning.

Den er af et helt ukendt mærke, som jeg ikke har kunnet slå op på nettet, og den er uhyggelig gammel og grim, men jeg kom til at putte endnu bedre med den, end jeg gjorde med den gamle.

Både min gamle putter og denne står helt square, så der er ikke nogen forskel i selve stroket, men min nuværende putter er meget kort i skaftet, hvilket betyder, at jeg har fået øjnene helt ind over bolden, når jeg putter, så jeg tror, at min sigtelinje er blevet bedre. Jeg ligner en gammel pukkelrygget kone, når jeg putter (i al fald hvis jeg tager et tørklæde på), men det virker, og så er jeg ligeglad med den kunstneriske værdi.

Du skal naturligvis blive fittet, hvilket vi alle bør, men det er også vigtigt at prøve lidt forskelligt af, da lige netop putteren er meget "feel".

• Like 1

Førhen var jeg god til at 2 putte. Jeg havde kontrol nok på længere puts til at slå hen til 0,5 - 1 meter og så slå den i derfra. 

Både evnen til at slå den tilstrækkelig tæt på og til altid at hole fra kort afstand eroderede i løbet af sidste sæson og det kom ikke igen i år. 

Jeg har brugt mere tid på puttegreen som en del af min opvarmning, men det har nok ikke været systematisk nok. Det har i hvert tilfælde ikke hjulpet... 

fedt med fitting :)

Med hensyn til længdekontrol har jeg haft stor succes med at kigge på hullet når jeg putter og det meste af sæsonen 2019 kiggede jeg kun på bolden når hullet var inde for mit perifere syn. Det kan godt være jeg kunne have truet hullerne mere, men meget sjældent havde jeg svære 2. put. 

Jeg gør det ikke mere i spil, medmindre jeg har et meget langt put, men jeg går gerne nogle minutter på puttinggreen og putter med øje på hullet, for at få en føling med hastigheden, bilder jeg mig selv ind :)  En anden putteøvelse er en-hånds putting med skiftende hænder, hvor min venstre er god for længde og højre for retning 

5 timer siden, skrev Christian SSGM:

fedt med fitting :)

Med hensyn til længdekontrol har jeg haft stor succes med at kigge på hullet når jeg putter og det meste af sæsonen 2019 kiggede jeg kun på bolden når hullet var inde for mit perifere syn. Det kan godt være jeg kunne have truet hullerne mere, men meget sjældent havde jeg svære 2. put. 

Jeg gør det ikke mere i spil, medmindre jeg har et meget langt put, men jeg går gerne nogle minutter på puttinggreen og putter med øje på hullet, for at få en føling med hastigheden, bilder jeg mig selv ind :)  En anden putteøvelse er en-hånds putting med skiftende hænder, hvor min venstre er god for længde og højre for retning 

Kigge på hullet mens man putter, lyder umiddelbart helt tosset, men jeg har samme positive erfaring. Og så kan man tage lidt kegler hos gutterne. De synes man eg skør, indtil de ser hvor ofte man holer! 

Jeg er dog tilbage på at kigge på bolden, men jeg afvikler med det samme. Kig på hullet, kig på bolden, hullet igen, og så snart øjnene er tilbage på bolden, så starter mit tilbagesving. På den måde føler jeg at jeg stadig "kigger" på hullet... Virker godt for mig. 

Og enhåndsputning kan også klart anbefales - for mig styrer højre hånden dog både længde og retning. Venstre fungerer hat... 

• Like 1
1 time siden, skrev Kitter:

for mig styrer højre hånden dog både længde og retning. Venstre fungerer hat... 

For mig er det omvendt. Jeg har haft venstre hånd nederst siden sidste år og det har været godt for mig. Jeg har bedre styr på længden, og det er venstre hånd der styrer det meste. Jeg føler mine skuldre er mere lige og jeg bruger venstre hånd til nærmest at trække putteren mod bolden. Højre hånd tilfører blot lidt stabilitet.