Jump to content

Hvordan gik 2020?

Recommended Posts

Jeg har spillet den sidste tællende runde for i år så det er tid til at kigge tilbage

2020 var min 13. sæson som medlem af en golfklub.

I forhold til scores er det især mit bundniveau jeg har hævet. Selv når jeg ikke rigtigt føler at jeg spiller godt så kommer jeg hjem med bedre scores. 

Jeg har også løftet mit topniveau lidt. Fra midten af august og til starten af november spillede jeg bedre over en længere periode end jeg har gjort før. Jeg rykkede mit handicap til omkring 13,0 og spillede langt hen ad vejen til det handicap. 

I den periode havde jeg det endda sådan, at jeg efterlod mange bedre scores ude på banen. Jeg har aldrig været bedre fra tee til green. Driveren er blevet stabil og måske også længere, men det er især med jern og hybrider jeg har forbedret mig. Der er simpelthen flere GIR. 

Dog har der været mange runder hvor jeg har efterladt point på banen. Det er især putning og dårlige indspil der har kostet. Det har tit været på de sidste hullet hvor en potentiel nedskrivning i stedet er blevet en runde på 33 - 36 point. 

Hvis vi måler på det nye handicapresultat, så spillede jeg mit livs næstbedste golfrunde den 26. august. Fra 55 tee brugte jeg 82 slag, hvilket er den laveste slagspilsrunde jeg her spillet. 

Det var dog de 6 første huller jeg vil huske i meget lang tid. Efter 6 huller var jeg 4 under par og så havde jeg endda msset et put for eagle. 

På 7. hul flækkede jeg 3. slaget out bag green og scorede en 8'er og på resten af runden spillede jeg boogie golf, men  de 6 første huller var mit livs besøg i golfhimmelen. 

Årets bedste slag slog også på 7. hul. i slutningen af oktober hvor fra 165 meter slog bolden til ¾ meter fra pinden og holede puttet.

Antal tællende runder: 48

Start handicap: 14,1

Højeste handicap: 15,3

Laveste handicap: 12,9

Slut handicap: 13,5

WHS i 2021: 13,6

• Like 1

2020 kort fortalt: Annus horribilis.

Den lidt længere forklaring er det brækkede håndled og scaphoideum, der medio februar satte en kæp i hjulet på meget; deriblandt golfen. En lang pause fulgte, og jeg havde en forhåbning om at starte igen i midten af maj. 22. maj spillede jeg første gang med to hænder og det gik ok. 3-4 runder der ikke blev fuldført pga. smerter fulgte, og efter endnu 3-4 hele runder begyndte jeg at spille EDS. Første EDS var d. 29/7 og siden har alle runder været tællende. 

Det blev kun til 29 runder i år, men det var ventet. Faktisk er det nok ret overdrevet at kalde året for horribelt, da det er gået langt bedre end frygtet. Jeg var bange for at det skulle være et år uden golf, og det er jo ikke til at bære! Jeg har fortsat svært ved at svinge igennem. Det kniber med at få roteret håndled i tilbagesvinget. Desuden stadig lidt nervøsitet over at komme til at ramme for dybt; det mærkes tydeligt i håndleddet. Jeg begyndte at kalde 2020 for et overgangsår for jeg havde ikke de store forventninger til det.

Men ellers er det gået fint (dog mange frustrationer over spillet). Havde mange opskrivninger, 10 i neutralzonen og en nedskrivning - sidste EDS runde.

Tællende runder: 29

Start hcp.: 15,8

Højeste hcp.: 17,6

Laveste hcp.: 15,8

Slut hcp.: 16,7

WHS 2021: 17,7

Dårligste runde: 101 slag

Bedste runde: 85 slag
Score gennemsnit: 30,95

Edited by Kaizer
Edit
  • Like 1
  • 2 weeks later...

2020 .. sikke da et år hvor der i bestyrelsen er gået rigtig meget tid med klubadministration under corona med skiftende restriktioner og hele tiden at finde balancegangen. Af samme årsag startede turneringsaktiviteten også sent op, f.eks. i herreklubben hvor jeg får spillet det meste af min golf, 4 tællende runder blev det til forinden 2. juni 

Starter året i i 10,2 og har blot 3 nedskrivninger ... det er så også med de 2 første og foreløbigt eneste runder under brutto 80 og de 3 nedskrivninger lyder på i alt 2,8. 

SÅ 3 nedskrivninger, 5 neutrale og 16 opskrivninger. 6 af runderne er under 30 point og skal bare i glemmebogen. De 25 tællende runder i alt slutter mig så i 9,0 ... WHS flytter mig til 8,9 ser det ud til. Om hhv 2 og 5 runder forsvinder de 2 rigtig gode runder, så jeg håber på en stærk start til næste år. 

Årets gode oplevelser

- brød 80!

- lynarrangerede en lille hyggeturnering, efter en kro-weekend med samme gruppe blev aflyst pga corona 

- sommerferiens runde på Nordvestjysk Golfklub var en oplevelse, dejlig bane

- en company day på Great Northern og efterfølgende 3 dages finale i Himmerland var sjov (havde været sjovere i Madrid! fucking corona)

Hvad skal 2021 byde på? 

- skal fandeme ikke hakke rundt i 20'erne på så mange runder

- mere hyggegolf med vennerne

- træning i Teebox, nu der er købt årskort til det 

• Like 2

Var i Spanien den første uge af februar måned. Og der fik jeg spillet årets 5 runder golf. Værste golfår - rent antalsmæssigt - i mine 28 år som golfer.

Glæder mig til noget mere golf i 2021, hvor jeg kan få brugt mit golfudstyr, som blev refittet af @Rosenberg i efteråret 2019 👍🏌️

Startede 2020 i hcp 6.6 og slutter i 7.9. WHS 9.1 i 2021.....

Højdepunktet var runde i Hjørring med @nAlen : 77 slag og 40p.

Bedste hulspilsrunde: lavede 10 pars på 14 huller på Rungsteds dejlige anlæg og vandt 5/4 i regionsgolf.

Sæsonen sluttede tidligt 10/9 med 36p i Ishøj, da jeg kort efter blev ramt af sygdom. Er dog tilbage nu 💪

6 timer siden, skrev Dynen1:

Højdepunktet var runde i Hjørring med @nAlen : 77 slag og 40p.

Jeg har ry for at være en glimrende tourguide, så hvis nogen skal ned i hcp næste år skal i bare sige til :D 

Jeg kan da også lige benytte lejligheden til at summere sæsonen lidt op.

Den startede i 2.1 - sluttede i 1.5 men havde der været flere turneringsrunder at spille havde det sandsynligvis været lidt lavere. 

Små 20 runder under par har sæsonen budt på, hvilket er et rimeligt nøk op i forhold til sidste år, men vigtigst af alt (for mig) har bundniveauet været væsentligt hævet i forhold til tidligere sæsoner.

Sæsonens laveste runde: 65 (-6)

Sæsonens sjoveste stretch: -7 på 5 huller 

WHS fra næste sæson: +1.5

• Like 1