Hop til indhold

Nye golfsko - hvilke?


Bojoerge

Recommended Posts

Jeg skal til at købe nye golfsko og har brug for lidt råd. 

 

Jeg har 4 krav til mine nye sko... 

1) Med spikes. Det er helt ufravigeligt

2) Forholdsvis lette

3) Med god stødabsorbering.

4) Behøver ikke koste en formue

 

Mit forrige par golfsko var et par Skechers Go Golf Blade. Dem var jeg glade for. De overholdte alle mine betingelser. Desværre er de undgået af sortimentet. 

 

Mit nuværende par er Skechers Go Golf Pro 2 og dem har jeg ikke været nær så glade for. De føles tungere og med dårligere stødabsorbering. Jeg bliver træt i fødder og lægge når jeg spiller i den og det er derfor de er på vej på pension. 

 

Jeg har kigget på Skechers Go Golf Torque, men har ikke haft dem i hånden. Hvis nogle har/har haft sådan et par så hører jeg gerne mere om dem. Der ville være nærmest perfekt hvis de kunne sammenlignes med de 2 andre par jeg har skrevet om. 

 

Og ellers er jeg åben for andre forslag, der overholder mine 4 betingelser 😄

Redigeret af Bojoerge
Link til kommentar
Del på andre sites

Skechers Go Golf Torque er ihvertfald MEGET lette. Men, ellers er det svært at sige, hvordan de passer dig. Hvad der passer den enes fødder passer ikke nødvendigvis en andens.

 

Men, de kan slet ikke sammenlignes med Go Golf Pro 2, som ganske rigtigt er meget tunge.

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, skrev TLP:

Skechers Go Golf Torque er ihvertfald MEGET lette. Men, ellers er det svært at sige, hvordan de passer dig. Hvad der passer den enes fødder passer ikke nødvendigvis en andens.

 

Men, de kan slet ikke sammenlignes med Go Golf Pro 2, som ganske rigtigt er meget tunge.

Kan Torque på nogen måde sammenlignes med Blade? Du har jo haft begge modeller i sortimentet... 

Redigeret af Bojoerge
Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, skrev Bojoerge:

Kan Torque på nogen måde sammenlignes med Blade? Du har jo haft begge modeller i sortimentet... 

 

Jeg har stadigvæk et par Blade selv. Men ikke Torque at spille med. Blade var en lidt højere rangeret model, men det betyder jo ikke nødvendigvis, at de var/er bedre. De er noget tættere på hinanden fremfor Go Golf Pro 2. Torque er et par my lettere end Blade, så vidt jeg husker.

Redigeret af TLP
Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, skrev TLP:

 

Jeg har stadigvæk et par Blade selv. Men ikke Torque at spille med. Blade var en lidt højere rangeret model, men det betyder jo ikke nødvendigvis, at de var/er bedre. De er noget tættere på hinanden fremfor Go Golf Pro 2. Torque er et par my lettere end Blade, så vidt jeg husker.

Tak for hurtige svar. Jeg er generelt glad for Skechers så der er røget en ordre din vej. 👍

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Lige en lille update på mine Skechers Go Golf Torque. 

 

Jeg har spillet ca 15 runder golf med dem og jeg er meget tilfreds. De er lette og med så til pas meget stødabsorbering at jeg ikke bliver træt i foden af at have dem på. Jeg synes også jeg bliver mindre træt i mine lægge. 

 

Jeg har to mulige kritikpunkter:

 

indersålen er parpirtynd og giver ikke noget ekstra til skoen. Efter en runde røg den ud til fordel for en sål fra Scholl. Jeg ved fra mine arbejdssko (en løbesko fra Skechers) at de kan lave meget bedre såle, men det er nok der de har sparet. 

 

Skoen er lidt spids ud imod tæerne så hvis jeg havde købt skoen lige til mit normale mål så havde jeg nok haft problemer. Jeg kan godt lide god plads så jeg købte med vilje for stor og så var det ikke et problem.

 

Alt i alt en fin golfsko som jeg godt kan anbefale, men du skal nok ofre en ny sål og købe med plads til tæerne... 

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden