Dynen1 Posted July 5, 2020 Report Posted July 5, 2020 (edited) Hejsa, Skal på ferie nær Hjørring om et par uger. Tætteste baner ser ud til at være Hjørring, Hirtshals og Løkken. Hvad kan anbefales ? Eller skal jeg kører til Hvide klit ? Edited July 5, 2020 by Dynen1 Quote
aab4ever Posted July 5, 2020 Report Posted July 5, 2020 Kør til Hvide Klit. Det er den bedste bane i Nordjylland. Quote
Dynen1 Posted July 5, 2020 Author Report Posted July 5, 2020 Tænkte jeg godt.... Har spillet den for 15 år siden og husker den med største glæde 👍 tak for svar Quote
LHW Posted July 6, 2020 Report Posted July 6, 2020 (edited) Sæby er bedre end på mange år siges det, jeg synes i alle fald godt om den banen, men har haft den som "hjemme bane" i mange år, så er indhabil i det spørgsmål. Her er en drone video fra 2015 for de som ikke har set banen, vand (Sæby å) er i spil på mange hull. Edited July 6, 2020 by LHW Quote
aab4ever Posted July 6, 2020 Report Posted July 6, 2020 Hvide Klit er blevet bedre end for 15 år siden. Jeg spillede Sæby for 14 dage siden. Den stod faktisk ganske fint. Ellers er standen på min egen hjemmebane Sindal faktisk også ganske god pt. Quote
nAlen Posted July 6, 2020 Report Posted July 6, 2020 Den 5.7.2020 kl. 18:25 , skrev Dynen1: Hejsa, Skal på ferie nær Hjørring om et par uger. Tætteste baner ser ud til at være Hjørring, Hirtshals og Løkken. Hvad kan anbefales ? Eller skal jeg kører til Hvide klit ? Velkommen til det nordjyske (om et par uger) Af baner i umiddelbar nærhed af Hjørring er Hjørring den bedste. Alternativt kan nævnes Brønderslev, Blokhus og Sæby (tænker udelukkende standen) Og på toppen, af såvel Danmark som på standen er Hvide klit - Den er bare MARKANT bedre og absolut til at komme til for penge hvis du ikke booker en tid midt på dagen Hvilken type bane vil du helst spille ? Hjørring er propfyldt med bakker Blokhus er flad som en pandekage Hvide Klit er fyldt med træer Brønderlev er en fin mellemting Sæby er lidt en blandet fornøjelse, men ganske gode greens i forhold til hvad den plejer at byde på Quote
LHW Posted July 7, 2020 Report Posted July 7, 2020 14 hours ago, aab4ever said: Hvide Klit er blevet bedre end for 15 år siden. Jeg spillede Sæby for 14 dage siden. Den stod faktisk ganske fint. Ellers er standen på min egen hjemmebane Sindal faktisk også ganske god pt. Så nå har i som spiller i Sindal fundet ud at det er noget som heder Pitch fork og hvordan man benytter en sådan? :-)))) Har kun spillet der 2 gange, og begge gange var greens forfærdelig, vi spurgte os selv om der var forbud mod brug av Pitch fork....så galt var det, men det er forhåbentligvis historie. Quote
Dynen1 Posted July 8, 2020 Author Report Posted July 8, 2020 Den 6.7.2020 kl. 22:06 , skrev nAlen: Velkommen til det nordjyske (om et par uger) Af baner i umiddelbar nærhed af Hjørring er Hjørring den bedste. Alternativt kan nævnes Brønderslev, Blokhus og Sæby (tænker udelukkende standen) Og på toppen, af såvel Danmark som på standen er Hvide klit - Den er bare MARKANT bedre og absolut til at komme til for penge hvis du ikke booker en tid midt på dagen Hvilken type bane vil du helst spille ? Hjørring er propfyldt med bakker Blokhus er flad som en pandekage Hvide Klit er fyldt med træer Brønderlev er en fin mellemting Sæby er lidt en blandet fornøjelse, men ganske gode greens i forhold til hvad den plejer at byde på Tror jeg tager en tur til Hvide klit. Kan godt lide skovbaner, hvor hullerne er defineret og man ikke skal forholde sig til huller til højre og venstre. Hvide klit er et fint eksempel på det som jeg husker den. At standen er god er vigtig, når der nu er frit valg 👍tak for respons Quote
nAlen Posted July 8, 2020 Report Posted July 8, 2020 8 timer siden, skrev Dynen1: Tror jeg tager en tur til Hvide klit. Kan godt lide skovbaner, hvor hullerne er defineret og man ikke skal forholde sig til huller til højre og venstre. Hvide klit er et fint eksempel på det som jeg husker den. At standen er god er vigtig, når der nu er frit valg 👍tak for respons Det kommer du ikke til at fortryde, den er i super stand pt... Go tur 1 Quote
Dynen1 Posted July 15, 2020 Author Report Posted July 15, 2020 Den 6.7.2020 kl. 22:06 , skrev nAlen: Velkommen til det nordjyske (om et par uger) Af baner i umiddelbar nærhed af Hjørring er Hjørring den bedste. Alternativt kan nævnes Brønderslev, Blokhus og Sæby (tænker udelukkende standen) Og på toppen, af såvel Danmark som på standen er Hvide klit - Den er bare MARKANT bedre og absolut til at komme til for penge hvis du ikke booker en tid midt på dagen Hvilken type bane vil du helst spille ? Hjørring er propfyldt med bakker Blokhus er flad som en pandekage Hvide Klit er fyldt med træer Brønderlev er en fin mellemting Sæby er lidt en blandet fornøjelse, men ganske gode greens i forhold til hvad den plejer at byde på Hvis det bliver Hjørring i næste uge, kunne du måske vise mig din hjemmebane ? Quote
nAlen Posted July 15, 2020 Report Posted July 15, 2020 5 minutter siden, skrev Dynen1: Hvis det bliver Hjørring i næste uge, kunne du måske vise mig din hjemmebane ? Naturligvis Skal blot være en eftermiddagsrunde, da jeg ikke går på ferie før uge 31 Quote
Dynen1 Posted July 15, 2020 Author Report Posted July 15, 2020 7 minutter siden, skrev nAlen: Naturligvis Skal blot være en eftermiddagsrunde, da jeg ikke går på ferie før uge 31 Det kan nok fint lade sig gøre. Jeg lader høre fra mig. Vil være fint med lokal guide på en kuperet bane 👍 Quote
nAlen Posted July 15, 2020 Report Posted July 15, 2020 2 minutter siden, skrev Dynen1: Det kan nok fint lade sig gøre. Jeg lader høre fra mig. Vil være fint med lokal guide på en kuperet bane 👍 Ja den kan godt være lidt en mundfuld første gang man spiller den Du giver bare lyd, så kigger vi på det 1 Quote
Christian SSGM Posted July 17, 2020 Report Posted July 17, 2020 Vi har også lige været på de kanter og Hvide Klit er en rigtig fin bane med kuperede og rimeligt hurtige greens, det er sjovt 👍 Runden blev desværre rigtig langtrukken, ikke fordi den som sådan tog lang tid, men vi ventede HELE tiden på en 4-bold der sluttede efter 9 huller. Viste sig at være banens greenkeeper og jeg mistænker at de ikke havde booket runden Efter de var væk, indhentede vi dog meget hurtigt næste bold og var i kø igen Vi rundede i går Nordvestjysk Golfklub i Nationalpark Thy, med start på Bakkedal sløjfen som er et meget undervældende starthul - men så skal jeg ellers love for at det ene lækre hul afløstes af det næste. HOLD nu op en lækker bane! 🙂 Det kan kun være placeringen der gør man ikke hører mere godt om den, det fortjener den ellers har i øvrigt spillet som en sæk nødder de 2 runder og skal ud at shoppe bolde, men har nydt det alligevel 1 Quote
Dynen1 Posted July 18, 2020 Author Report Posted July 18, 2020 (edited) Den 15.7.2020 kl. 21:49 , skrev nAlen: Ja den kan godt være lidt en mundfuld første gang man spiller den Du giver bare lyd, så kigger vi på det Hvad siger du til man - ons ? Mit DGU er 145-2529. Lars Larsen CGC. Mobil 30137476. Du kan evt bare booke os,når det passer dig, så får jeg jo besked ? Edited July 18, 2020 by Dynen1 Quote
ErlingS Posted July 18, 2020 Report Posted July 18, 2020 19 timer siden, skrev Christian SSGM: Vi rundede i går Nordvestjysk Golfklub i Nationalpark Thy, med start på Bakkedal sløjfen som er et meget undervældende starthul - men så skal jeg ellers love for at det ene lækre hul afløstes af det næste. HOLD nu op en lækker bane! 🙂 Tak for roserne til banen. Jeg vil med glæde bringe dem videre 😊 Sjovt du nævner N1, eller Bakkedal 1, som et af de mere ordinære huller. Jeg er ret enig med dig. Hullet er for nyligt blevet forlænget med ca. 80 meter, og ændret fra par 4 til par 5. Hullet fremstår nu nogenlunde præcist som banearkitekt Philip Spogard har designet det. Men rammerne og at banen ligger i Nationalparken stiller naturligvis også en masse begrænsninger for hvad man kan lave om. De øvrige huller som også er blevet ændret til at følge Philips design, N4, N5, N6 og N7, synes jeg er helt anderledes interessante. Der er en del flere ændringer i planen, men her ovre i Vestjylland vil vi gerne have økonomien for projekterne på plads inden start 😊 Jeg tænker de(t) næste huller ændres i 2021 2 Quote
Dynen1 Posted July 22, 2020 Author Report Posted July 22, 2020 (edited) Tak til @nAlen for hygsom runde på hans hjemmebane i Hjørring i dag. God guide for sådan en københavner på tur 🙏👍 Edited July 22, 2020 by Dynen1 1 1 Quote
nAlen Posted July 24, 2020 Report Posted July 24, 2020 Tak for spillet... Altid en fornøjelse at tabe øllet til en hyggelig medspiller 😊 1 Quote
Recommended Posts