Kristian Hother Rahmberg Posted May 10, 2020 Report Posted May 10, 2020 Hej, jeg er ny her inde og ny i at spille golf. Jeg har et problem når jeg skal slå til bolden, jeg rammer altid bolden i “toppen” og det sker pga jeg rejser/retter mig i tilbage svinget. nogle der har nogle fif eller andet til at komme dette til livs? Mange tak Quote
Nicolai Posted May 10, 2020 Report Posted May 10, 2020 Velkommen til Ja, lad være med at rejse dig op Ej, spøg til side. Rick Shiels på Youtube har mange gode fifs til at strike bolden bedre og lige den der har han også et godt tip til. https://www.youtube.com/watch?v=CJ2sTvbDG00 https://www.youtube.com/watch?v=iKmb-Bt2ZsU Quote
Smut Posted May 12, 2020 Report Posted May 12, 2020 (edited) Den 11.5.2020 kl. 02:30 , skrev Kristian Hother Rahmberg: Hej, jeg er ny her inde og ny i at spille golf. Jeg har et problem når jeg skal slå til bolden, jeg rammer altid bolden i “toppen” og det sker pga jeg rejser/retter mig i tilbage svinget. nogle der har nogle fif eller andet til at komme dette til livs? Mange tak Det er ofte en misforståelse du referer til der. Grunden til at du topper bolden kan være en helt anden. En begynder har typisk laveste punkt i svinget bag bold og køllehovedet rammer derfor over boldens ækvator. Det gælder om at flytte centeret af dit sving længere frem mod bolden og derved slå mere ned. Det kan gøres på flere forskellige måder. Mit råd vil være at investere penge og tid ved en Pro der kan lære dig at slå mere effektivt til bolden. Edited May 12, 2020 by Smut Quote
Kitter Posted May 12, 2020 Report Posted May 12, 2020 (edited) 6 minutter siden, skrev Smut: Mit råd vil være at investere penge og tid ved en Pro der kan lære dig at slå mere effektivt til bolden. Jeg kunne ikke være mere enig. Den absolut største fejltagelse i min golf "karriere" er at jeg ikke fra begyndelsen brugte tid og penge på en Pro, så de grundlæggende ting kom på plads fra starten. Når først man har lært noget forkert er det 100 gange sværere at lave om. Og det skal ikke være een lektion, men minimum et 10-turs klippekort, hvor formålet er at få det basale på plads - det vil nemlig også tage hånd om dit problem med low point i svinget. Brug pengene på Proen -det er for dyrt at lade være på den lange bane.... Edited May 12, 2020 by Kitter Quote
nAlen Posted May 12, 2020 Report Posted May 12, 2020 Den 10.5.2020 kl. 16:30 , skrev Kristian Hother Rahmberg: Hej, jeg er ny her inde og ny i at spille golf. Jeg har et problem når jeg skal slå til bolden, jeg rammer altid bolden i “toppen” og det sker pga jeg rejser/retter mig i tilbage svinget. nogle der har nogle fif eller andet til at komme dette til livs? Mange tak Hurtigste quickfix - Kig på bolden når du slår til den Snotten i måtten som man siger heroppe nordpå Quote
Christian SSGM Posted May 13, 2020 Report Posted May 13, 2020 9 timer siden, skrev nAlen: Hurtigste quickfix - Kig på bolden når du slår til den Snotten i måtten som man siger heroppe nordpå Men husk at lade hovedet komme med i rotationen efter impact - det er ikke sundt for nakken at holde hovedet fikseret på måtten tip modtaget af tidligere landsholdstræner, som mener “snotten i måtten” bliver taget alt for bogstaveligt 2 Quote
nAlen Posted May 13, 2020 Report Posted May 13, 2020 11 timer siden, skrev Christian SSGM: Men husk at lade hovedet komme med i rotationen efter impact - det er ikke sundt for nakken at holde hovedet fikseret på måtten tip modtaget af tidligere landsholdstræner, som mener “snotten i måtten” bliver taget alt for bogstaveligt På nybegynder stadie vil jeg mene at det ikke kan tages bogstaveligt nok.. Alt for mange har alt for travlt med at skulle op og se hvor bolden ender Men det er bare hvad jeg ser, er hverken træner eller pro Quote
Recommended Posts