Jump to content

Recommended Posts

Posted
21 timer siden, skrev Smut:

Har du lyttet til Chasing Scratch (podcast). Handler om to familiefædre med job og bogey hcp som går efter schratch på et år. Uden at investere i en formue i forsøget.

Hvis du kører meget i bil er den god at have over anlægget.

Hvor har jeg hørt det før? Synes hvertfald det virker bekendt, men det er vel noget tid siden? Den skal hvertfald lige have en kig, da jeg kører 40min 2 gange om dagen, så der er tid til at lytte :)

21 minutter siden, skrev nAlen:

Så din løsning er at jeg bruger 50.000 på river til alle medlemmer ? 

Tror bare jeg nøjes med at brokke mig så :D :D :D 

Synes du skal købe 3, stille dem ved klubhuset og skrive.

"Til dig, som ikke kan finde ud af at rette sandet efter dig, så du kan gå rundt og se dum ud" :D

Posted

jamen er der ikke en personlig riveman(M/K) tilrådighed ved hver bunker der bare står og venter på at få lov til at rive.. Så ville beskæftigelsen da ryge gevaldigt i vejret 😁

• Haha 2
Posted
45 minutter siden, skrev Årgang63:

Jeg ved da ikke hvad der er for nogle fattigrøvs klubber, i er medlemmer af....

Sådan her ser der ud hos os bunker.thumb.jpg.fff0602c10cfe1af52c32e9a2ccec0da.jpg

Kunne nemt have været taget på Schloss Lüedersburg anlægget - Det har fanme mange greenkeepere på. 3 klippere var på på samme tid, da vi var der sidst. 8-10 mand om at beplante et område :)

• 2 weeks later...
Posted (edited)
2 timer siden, skrev Bojoerge:

Det lyder til at DGU lytter på golffolket i forhold til lempelse fra fodspor mv i bunkeren. 

Det kræver dog at klubben lavet en lokal regel

https://www.danskgolfunion.dk/artikel/covid-19-relateret-vejledning-og-anbefalinger-til-golf-og-handicapreglerne

Da vi henvendte os omhandlende det samme i forrige uge kunne det under ingen omstændigheder lade sig gøre....

Men man har vel et standpunkt til man tager et nyt :) 

NB! DGU anerkender ikke lokalregler for spil med lejeforbedring i bunkere, som grundlag for at spille tællende runder.

Ovenstående linie er sidste linie i deres opslag

Betyder det så at de ikke kan være tællende alligevel ????

Edited by nAlen
Posted
1 time siden, skrev nAlen:

Da vi henvendte os omhandlende det samme i forrige uge kunne det under ingen omstændigheder lade sig gøre....

Men man har vel et standpunkt til man tager et nyt :) 

NB! DGU anerkender ikke lokalregler for spil med lejeforbedring i bunkere, som grundlag for at spille tællende runder.

Ovenstående linie er sidste linie i deres opslag

Betyder det så at de ikke kan være tællende alligevel ????

Lejeforbedring kontra drop

Posted
9 minutter siden, skrev Christian SSGM:

Ja, du må kun tage lempelse for fodspor  og spor efter slag. Du må ikke tage lempelse fordi du har en dårlig stance, ligger i et spejlæg mv. Og så skal du droppe fri. Hvis du dropper til et leje i et spejlæg, så er det bare ærgerligt... 

Posted
22 timer siden, skrev Christian SSGM:

Ahh ja selvfølgelig, så giver det pludselig mening :)

22 timer siden, skrev Bojoerge:

Ja, du må kun tage lempelse for fodspor  og spor efter slag. Du må ikke tage lempelse fordi du har en dårlig stance, ligger i et spejlæg mv. Og så skal du droppe fri. Hvis du dropper til et leje i et spejlæg, så er det bare ærgerligt... 

Jeg tager et spejlæg over et fodspor any day ;) 

• Like 1
  • 4 months later...
Posted (edited)

Vi havde under disse specielle corona-forhold en intern regel om at lægge op fra eventuelle fodspor i bunkers. Vi var enige om, at det var "unormale forhold" ligesom tilfældigt vand. Det var ens for alle. 
og som en anden her nævner, gider jeg heller ikke rende rundt og spilde slag pga en virus, som ingen er skyld i. 

Edited by Janp