Årgang63 Posted April 18, 2020 Report Posted April 18, 2020 52 minutter siden, skrev Nicolai: Sådan har jeg ikke lige set på det, men kunne da være det skulle prøves. Normalt tager jeg et ekstra jern, så jeg slapper mere af og den del fungerer faktisk meget godt - fra distancen. Haha.. Problemet er jo at mine chips bliver duffet, så det er sgu svært at slå den for langt og gør jeg det, så er det fordi jeg flækkede den Ja men der er jo en grund til at du duffer dem, så slap af i skuldre og arme, lidt længere sving, sæt hænderne lidt, jævnt tempo og lad kroppen dreje lidt med mod pinden. Om du bruger en 9'er, PW, 50 eller 56° gør ikke den store forskel, et duff er et duff. Det er et forsøg værd 🙂 Quote
Nicolai Posted April 18, 2020 Report Posted April 18, 2020 20 minutter siden, skrev Årgang63: Ja men der er jo en grund til at du duffer dem, så slap af i skuldre og arme, lidt længere sving, sæt hænderne lidt, jævnt tempo og lad kroppen dreje lidt med mod pinden. Om du bruger en 9'er, PW, 50 eller 56° gør ikke den store forskel, et duff er et duff. Det er et forsøg værd 🙂 Jeg tror mit problem ligger mellem ørene, for når jeg træner det, så går det godt, ikke perfekt, men tæt nok til at jeg kan hole puttet, omend med lidt pres, men på banen duffer jeg 8/10 og de sidste 2 kommer slet ikke tæt nok på. Men alle tips tages til efterretning, for på et eller andet tidspunkt, så finder jeg noget der virker. Det er ikke sådan at jeg stiller mig på og tænker meget, jeg ser hvordan bolden ligger og tager en beslutning derfra, det er 100% lie'et der afgør, hvad jern jeg vælger. Quote
Pastorius Posted April 18, 2020 Report Posted April 18, 2020 2 timer siden, skrev Kitter: Jeg har en teori om at man i bare arrigskab glemmer at glatte fodsporene ud når man har flækket bunkerslaget tværs over green ned i hazarden på den modsatte side!🤪 Ellers har jeg svært ved at forstå det... 😬 1 time siden, skrev nAlen: Samme her, men folk er vitterligt røvligeglade med alle andre end sig selv her Jeg er (bevidst) naiv nok til at tro - i lighed med Kitter - at det må være ubetænksomhed, sikkert kombineret med fokus på hurtigt spil, så nogle folk måske føler sig pressede til at komme hurtigt videre. Men lige omkring nedslagsmærker, bunkers og at lægge turf på plads skal der altså være tid. Quote
nAlen Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 9 timer siden, skrev Pastorius: Jeg er (bevidst) naiv nok til at tro - i lighed med Kitter - at det må være ubetænksomhed, sikkert kombineret med fokus på hurtigt spil, så nogle folk måske føler sig pressede til at komme hurtigt videre. Men lige omkring nedslagsmærker, bunkers og at lægge turf på plads skal der altså være tid. Med 10 minutter mellem hver bold og 36 huller her på området køber jeg simpelthen ikke argumentet at fokus på hurtigt spil er grunden til at folk ikke lige får revet med foden i de her tider - Det er ren dovenskab Fuldstændig på linje med at 85% af weekendgolfernes holdning til nedslagsmærker er "jamen det er kun de gode der laver sådan nogen så jeg skal ikke bruge en pitchfork" (I hvertfald min opfattelse af hjemmeklubbens mindset). Jeg slår ud igen om 5 kvarter - Skal nok lige nappe et billede af første bunker jeg møder 2 Quote
Smut Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 (edited) 9 timer siden, skrev Nicolai: Mig, når jeg chipper på banen.. Ikke underligt at han shanker den. Han roterer jo slet ikke kroppen igennem. Men bruger udelukkende arme og flipper i bunden. Bound to go wrong... 😱 Edited April 19, 2020 by Smut Quote
Nicolai Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 30 minutter siden, skrev Smut: Ikke underligt at han shanker den. Han roterer jo slet ikke kroppen igennem. Men bruger udelukkende arme og flipper i bunden. Bound to go wrong... 😱 Nej, den er ikke god og nemlig dømt til at gå galt Quote
Kitter Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 Han skulle have læst denne... https://www.saxo.com/dk/dave-pelzs-short-game-bible_dave-pelz_hardback_9780767903448?gclid=EAIaIQobChMIp6aShYz06AIVCKaaCh1O_wjREAQYAiABEgLAxvD_BwE Den er faktisk ret god at få forstand af... Quote
Nicolai Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 25 minutter siden, skrev Kitter: Han skulle have læst denne... https://www.saxo.com/dk/dave-pelzs-short-game-bible_dave-pelz_hardback_9780767903448?gclid=EAIaIQobChMIp6aShYz06AIVCKaaCh1O_wjREAQYAiABEgLAxvD_BwE Den er faktisk ret god at få forstand af... Kunne være den skulle stå sammen med min "Every shot must have a purpose", som egentlig er en ganske fin bog med mange gode ting. Bla. foreslås der at man kun chipper med 1 bold og afslutter den med et put, for ude på banen, tager man jo heller ikke bare en ny. Jeg bruger princippet, bare med 3 bolde og 3 forskellige mål, hvis det tillades ellers slår jeg til samme mål. Quote
nAlen Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 Corona runde igen.. Rundt i 72 (+1) 5 birdies, 4 bogeys og en double... Spillet er på rette kurs, nu mangler jeg bare banen følger trop 😊 Som lovet et par billeder af en "corona revet" bunker ala Hjørring 🙄🙄 1 Quote
Christian SSGM Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 Shit mand. Vores bliver dog revet om morgenen jævnligt. Det der må være nogle dage gammelt 😯 Vil så sige, at i tør og lidt løst sand, så kan man ikke glatte efter sig udover selvfølgelig “turf hullet” og stancen. Sporene er svære at jævne, uden man bare laver nyt spor Quote
nAlen Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 Det der er "standarden" her i de her tider, det er 3 forskellige bunkers på 3 forskellige huller.. Greenkeeperne har nok en rive igennem i starten af ugen, og så ender det så bare i det der som tiden går.. Er fuldstændig med på at man ikke kan gøre det 100% uden en rive, men det der er altså bare folk der ikke gider prøve overhovedet Quote
Nicolai Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 Det var godt nok et sørgeligt syn, hvilket jeg personligt havde sendt videre til klubben så der kunne strammes op. Ser jo ud som om, der aldrig har været en rive. Quote
Dynen1 Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 (edited) Vi får umiddelbart også revet hver morgen. Det er i hvertfald helt ok i CGC. Det ser sgu ikke godt ud og kan bedre forstå jeres " piveri " 😅🤣👍 Edited April 19, 2020 by Dynen1 Quote
Kitter Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 1 time siden, skrev nAlen: Corona runde igen.. Rundt i 72 (+1) 5 birdies, 4 bogeys og en double... Spillet er på rette kurs, nu mangler jeg bare banen følger trop 😊 Som lovet et par billeder af en "corona revet" bunker ala Hjørring 🙄🙄 Var det ikke dér NASA trænede før månelandingen... Quote
nAlen Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 38 minutter siden, skrev Nicolai: Det var godt nok et sørgeligt syn, hvilket jeg personligt havde sendt videre til klubben så der kunne strammes op. Ser jo ud som om, der aldrig har været en rive. Gik tilfældigvis en fra bestyrelsen i bolden bag mig i dag så går ud fra det ikke er nødvendigt at rapporte ind, dog har jeg gjort det alligevel - Problemet er bare at jeg har på fornemmelsen at jeg får mere ud af bare at gå ind og slå i en dyne en times tid Og det er altså ikke fordi jeg har valgt de 3 værste kasser på 18 huller - Jeg gad bare ikke rigtig tage flere huller efter hul 1, 2 & 3 Quote
Nicolai Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 50 minutter siden, skrev nAlen: Problemet er bare at jeg har på fornemmelsen at jeg får mere ud af bare at gå ind og slå i en dyne en times tid I know the feeling - anden dag i træk uden poletter til boldmaskinen. Gider efterhånden ikke indrapportere flere mangler hos os. Quote
Smut Posted April 19, 2020 Report Posted April 19, 2020 9 timer siden, skrev Nicolai: Kunne være den skulle stå sammen med min "Every shot must have a purpose", som egentlig er en ganske fin bog med mange gode ting. Bla. foreslås der at man kun chipper med 1 bold og afslutter den med et put, for ude på banen, tager man jo heller ikke bare en ny. Jeg bruger princippet, bare med 3 bolde og 3 forskellige mål, hvis det tillades ellers slår jeg til samme mål. Har du lyttet til Chasing Scratch (podcast). Handler om to familiefædre med job og bogey hcp som går efter schratch på et år. Uden at investere i en formue i forsøget. Hvis du kører meget i bil er den god at have over anlægget. Quote
Kitter Posted April 20, 2020 Report Posted April 20, 2020 18 timer siden, skrev nAlen: Corona runde igen.. Rundt i 72 (+1) 5 birdies, 4 bogeys og en double... Spillet er på rette kurs, nu mangler jeg bare banen følger trop 😊 Som lovet et par billeder af en "corona revet" bunker ala Hjørring 🙄🙄 Til baggen: https://www.silvan.dk/freund-boerne-rive-8?id=2780-9699165 Quote
nAlen Posted April 20, 2020 Report Posted April 20, 2020 8 timer siden, skrev Kitter: Til baggen: https://www.silvan.dk/freund-boerne-rive-8?id=2780-9699165 Så din løsning er at jeg bruger 50.000 på river til alle medlemmer ? Tror bare jeg nøjes med at brokke mig så 1 Quote
Recommended Posts