Jump to content

Recommended Posts

Posted

Så - det hér kommer uværgeligt til at provokere nogle. Dét beklager jeg på forhånd, I behøver ikke melde ind..

DGU har i sin alvidenhed, omend ingenlunde funderet i lægevidenskaben, valgt at anbefale at landets golfklubber lukker for spil på banerne. Dette på trods af, Sundhedsstyrelsen samtidig opfordrer alle til at komme ud, i særdeleshed i solen som er virus-dræber nr.1 - et faktum der rent faktisk er baseret på et videnskabeligt grundlag.

Dén del har såvel DGU - og i forlængelse, den lokale klub - valgt at se bort fra. 

Så, er der nogen der ved, om det kan lade sig gøre at spille golf på ganske pragmatisk vis - udendørs og relativt forladt for smittefarer - i Nordsjælland de næste 14 dage?

Posted

Det provokerer ikke mig.

Spil er endnu tilladt hos os. Driving range er endnu ikke åben, så det er ikke aktuelt. 

Hvis man kan tage en tur ud for at købe ind, hvor man er sammen med fremmede mennesker, og hvor man måske selv forsøger at holde afstand mens andre ikke nødvendigvis gengælder det, burde man kunne spille lidt golf, hvor muligheden for at holde god afstand er langt større.

Den lokale åbningsturnering d. 13/4 er dog blevet aflyst, men der er vi også tit 60-90 spillere.

Posted

Når man nu fraråder forsamlinger på mere end 10 fx børn på en legeplads, så vill de 25+ mennesker på vores driving range i går eftermiddags klart være en overtrædelse af forbuddet og være medvirkende til øget risiko for smitte. Den del af lukningen giver en masse mening.

Posted
1 time siden, skrev Kitter:

Når man nu fraråder forsamlinger på mere end 10 fx børn på en legeplads, så vill de 25+ mennesker på vores driving range i går eftermiddags klart være en overtrædelse af forbuddet og være medvirkende til øget risiko for smitte. Den del af lukningen giver en masse mening.

Enig.

Hvad så med at gå en 3-bold? De eneste steder man mødes er på tee sted og på green, og der kan man let undgå hinanden.

Posted
10 minutter siden, skrev igangigen:

Flere klubber har nu lukket for al spil - på baggrund af anbefalingen fra DGU. 

Odsherred, Roskilde, Hedeland, Greve, Køge, Brøndby m.fl. har lukket også for alm. spil på banen

Hvis jeg kunne spille, ville jeg gøre alt for at det blev ualmindeligt.

Posted

Har netop modtaget mail fra klubben, at Ishøj følger anbefalingen fra DGU, og mon ikke alle gør det samme?

Der er ingen som ved hvad denne virus gør, se bare på, hvor uenige eksperterne er mht. forholdsregler mv. så den sikre metode er at gøre "noget", så kan ingen pege fingre bagefter, hvis man bare har ladet stå til.

I worst case scenario kan det betyde hele sæsonen!

Posted
15 minutter siden, skrev igangigen:

Men så bør man da også forbyde en gåtur i skoven eller en cykeltur...

Måske, måske ikke, men golfklubberne har, sådan som jeg ser det, ikke anden mulighed for at følge DGU, da det er øverste organ for de klubber som er under dem.

Om det så er overkill eller ej, kan vi forhåbentligt se tilbage på i nærmeste fremtid.....

Posted
19 minutter siden, skrev LP:

Måske, måske ikke, men golfklubberne har, sådan som jeg ser det, ikke anden mulighed for at følge DGU, da det er øverste organ for de klubber som er under dem.

Det er en anbefaling. Ikke et krav, så de kan næppe komme efter klubber der ikke følger det.

Vores er også lukket nu. Typisk for klubbens informationsniveau fremgår det ikke af hjemmesiden. Der står den er lukket pga. vand. Det har den været før i år, så intet nyt i det. Kigger man på golfbox, er tiderne spærret pga. Coronavirus. 

Jeg forventer mange på par 3 banen. Flere end den kan bære, hvis man ikke skal gå for tæt. 

Posted
18 minutter siden, skrev Kaizer:

Jeg forventer mange på par 3 banen. Flere end den kan bære, hvis man ikke skal gå for tæt. 

Hvis man har fulgt anbefalingen fra DGU, så er par 3 banen også lukket. Det kan kan godt være at jeres par 3 bane ikke figurerer i Golfbox, men lukket bør den være iht anbefalingen. Det drejer sig om alle faciliteter inkl. træningsområde og golfbaner. Par 3 banen er også en golfbane....

Posted

Det er ok at lukke klubhuse og undlade turneringer m.m., men det virker overkilled, at man ikke må gå en tobold med konen, som man har snavet i hele formiddagen alligevel. Når DGU anbefaler en lukning, er det vist mest politisk korrekthed.

Jeg er da spændt på, om Dansk Sejlunion også vil fraråde Hr. Jensen en tur i sin optimistjolle, og om orienteringsforbundet forbyder medlemmerne at løbe en tur i skoven.

Posted
2 minutter siden, skrev Nicolai:

Hvorfor er det det rigtige?

Nu er det ikke rettet mod dig, men DGU og klubberne, at de har taget denne helt håbløse beslutning om at lukke ned, at jeg skrev sådan, men jeg kan bare ikke se, hvad formålet er.

1. Der er større afstand mellem rangemåtter, end anbefalet afstand.
  2. Der er større afstand under hele golfrunden og på green/teested end anbefalet.
  3. Det er anbefalet at få frisk luft.
  4. Samlingerne er færre end de 10, som er maksimalt anbefalet.
  5. Ingen rører hinandens udstyr/bolde, så der er ingen kontakt den vej.

Jeg kunne fortsætte listen og kan vitterlig ikke se nogen som helst fornuft i den her lukning. For der var i forvejen lavet flere tiltag, som gjorde smitterisikoen endnu mindre end den var i forvejen.

Det skal nok ses som et udtryk for at man hellere vil gøre lidt for meget end for lidt. #StayAtHome

Det positive er at banerne får en pause fra vintergolf her op til sæsonåbningen. Samtidigt får banepersonalet får tid og plads til at gøre det hele klart

Posted
4 minutter siden, skrev snejbjerg:

Det skal nok ses som et udtryk for at man hellere vil gøre lidt for meget end for lidt. #StayAtHome

Det positive er at banerne får en pause fra vintergolf her op til sæsonåbningen. Samtidigt får banepersonalet får tid og plads til at gøre det hele klart

Hvor gør det en forskel at man ikke må tage ud og træne så? Jeg har ualmindeligt svært ved at se, nogen logik i det her, andet end man bare følger strømmen, for at se bedst mulig ud.
Hvis ham klovnen der ikke kan finde ud af holde 1-2m afstand til makkeren, fordi der er flere samlet, så vil man alligevel aldrig kunne nå ind til ham.

Sæsonåbning? Jeg tvivler på at den er nærtstående.

Jeg beklager, hvis jeg virker irriteret og har Nej hatten på, men så er det fordi jeg faktisk overhovedet ikke har set et eneste fornuftigt og brugbar grund til at holde lukket. Når der var taget så mange gode forholdsregler frem, som i mine øjne er mere sikre end at tage ned og handle.
Har sågar set, at en skrev at årsagen var at det var for at holde folk væk fra greenkeeperne, da folk gerne ville snakke med dem...

Posted
9 minutter siden, skrev Nicolai:

Hvor gør det en forskel at man ikke må tage ud og træne så? Jeg har ualmindeligt svært ved at se, nogen logik i det her, andet end man bare følger strømmen, for at se bedst mulig ud.
Hvis ham klovnen der ikke kan finde ud af holde 1-2m afstand til makkeren, fordi der er flere samlet, så vil man alligevel aldrig kunne nå ind til ham.

Sæsonåbning? Jeg tvivler på at den er nærtstående.

Jeg beklager, hvis jeg virker irriteret og har Nej hatten på, men så er det fordi jeg faktisk overhovedet ikke har set et eneste fornuftigt og brugbar grund til at holde lukket. Når der var taget så mange gode forholdsregler frem, som i mine øjne er mere sikre end at tage ned og handle.
Har sågar set, at en skrev at årsagen var at det var for at holde folk væk fra greenkeeperne, da folk gerne ville snakke med dem...

Jeg skal ikke kloge mig på deres beslutning, men beskeden var jo at hvis man var i tvivl så luk. DGU var sikkert i tvivl.

Ja, sæsonåbningen kommer sikkert til at vente - og sikkert mere end 14 dage.  Og det kan da også sagtens komme dertil at vi får udgangsforbud.

Posted

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvad det er DGU er i tvivl om, de ting de nævner i deres begrundelse er vitterlig ikke noget praktisk problem.

Desværre kan vi være helt sikre på at de ikke på eget initiativ ændrer noget, det vil kun være klubberne selv der kan gøre det.

Posted
21 minutter siden, skrev snejbjerg:

Jeg skal ikke kloge mig på deres beslutning, men beskeden var jo at hvis man var i tvivl så luk. DGU var sikkert i tvivl.

Ja, sæsonåbningen kommer sikkert til at vente - og sikkert mere end 14 dage.  Og det kan da også sagtens komme dertil at vi får udgangsforbud.

Og der skal også tages forholdsregler og 100% skal det her tages seriøst, Synes det virker lidt panik agtigt.

Nu må vi se, hvad der sker :)