Hop til indhold

Vinterbaner og stand nær Aarhus


Recommended Posts

Ville høre om nogen har info på standen på baner nær Aarhus der spiller til sommergreens. 

 

Ved Volstrup er i fin stand, men vil gerne prøve en anden bane. 

 

Lubker er med måtte fra fairways, som jeg ikke er så vild med. Lyngbygaard er kun med bærebag, som min ryg ikke kan holde til. 

 

Nogen der har spillet Søhøjlandet / Ry eller Norddjurs for nyligt? 

Link til kommentar
Del på andre sites

Himmelbjerget spiller til sommergreens over hele banen.
Teestederne er flyttet ud til siden, undtagen hul 10 hvor det er flyttet omkring 220-30m frem.

 

Jeg har spillet den 1-2 gange om ugen hele vinteren, undtaget et par uger hvor den var lukket pga. vand.

Den er lukket lige nu, igen pga. vand, men åbner igen d. 6/2.

Der skal tees op fra klippede arealer.

 

Og så kan jeg også stemme for Norddjurs. Deres sandjord gør at banen næsten altid er spilbar.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige en opfølgning på lørdagens runde, hvor vi besluttede os for Søhøjlandet. 

 

Puttinggreen ved klubhuset var fænomenal for årstiden, desværre var greens på banen ikke helt i samme klasse. Men banen var spilbar, dog med midlertidige teesteder på alle huller. Så den spiller kortere end normalt. Men man fik lov at slå en masse slag fra fairways som var fine mange steder, lidt våde nogle andre.

 

Men at se en driver rent faktisk hoppe fremad i stedet for at dø hvor den lander var sjovt. Anbefalelsesværdigt hvis man kan leve med lidt langsomme bumpy greens. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Volstrup står skarpt taget årstiden i betragtning.

Mariager spiller fint, især i blæst 😁 Deres greens er ikke fantastiske, men det går.

Hobro står flot, ligeså deres greens.

 

Her spilles til sommergreens på alle banerne og de er ikke så generet at vand som andre i området.

Link til kommentar
Del på andre sites

Den 3.2.2020 kl. 10:28 , skrev Brunchz0r:

Lige en opfølgning på lørdagens runde, hvor vi besluttede os for Søhøjlandet. 

 

Puttinggreen ved klubhuset var fænomenal for årstiden, desværre var greens på banen ikke helt i samme klasse. Men banen var spilbar, dog med midlertidige teesteder på alle huller. Så den spiller kortere end normalt. Men man fik lov at slå en masse slag fra fairways som var fine mange steder, lidt våde nogle andre.

 

Men at se en driver rent faktisk hoppe fremad i stedet for at dø hvor den lander var sjovt. Anbefalelsesværdigt hvis man kan leve med lidt langsomme bumpy greens. 

Hvordan er Søhøjlandet generelt, sådan designmæssigt, træningsfaciliteter osv?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, skrev Nicolai:

Hvordan er Søhøjlandet generelt, sådan designmæssigt, træningsfaciliteter osv?

 

Fin bane, mange spændende huller. Banen er kuperet. Standen er fin, hverken i top eller bund. Trænings faciliteterne er okay. Lille range men fuldt ud brugbar, man slår lidt op af bakke, hvilket jeg ikke er vild med, men det er nok bare mig. Putte green, indspil og bunker område, igen småt, men brugbart. 

 

Generelt et fint sted, vi plejer at komme der et par gange om året, det borger vel lidt for kvaliteten 😎 ( vi var ikke afsted sidste år, så oplysningerne er ikke sprit nye )

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

30 minutter siden, skrev Årgang63:

 

Fin bane, mange spændende huller. Banen er kuperet. Standen er fin, hverken i top eller bund. Trænings faciliteterne er okay. Lille range men fuldt ud brugbar, man slår lidt op af bakke, hvilket jeg ikke er vild med, men det er nok bare mig. Putte green, indspil og bunker område, igen småt, men brugbart. 

 

Generelt et fint sted, vi plejer at komme der et par gange om året, det borger vel lidt for kvaliteten 😎 ( vi var ikke afsted sidste år, så oplysningerne er ikke sprit nye )

Så der forekommer blinde slag pga kuperingen?  Jeg er dog heller ikke fan af, at man slår opad bakke, da det gør det sværere at vurdere sine længder. 

Det er egengtlig ikke fordi jeg er på udkig efter ny klub, men den ligger i mit nærområde og tingene må jo godt være iorden, hvis man skal ud og prøve banen af :)

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, skrev Nicolai:

Så der forekommer blinde slag pga kuperingen?

 

Ja og nej 😎 Man står ikke og slår i blinde, men landingsområderne, kan være ude af syne pga niveau forskelle, hvis det giver mening. Jeg har aldrig tænkt på banen, som en med blinde slag.

 

Banen er afgjort en besøg værd.  

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, skrev Årgang63:

 

Ja og nej 😎 Man står ikke og slår i blinde, men landingsområderne, kan være ude af syne pga niveau forskelle, hvis det giver mening. Jeg har aldrig tænkt på banen, som en med blinde slag.

 

Banen er afgjort en besøg værd.  

Det giver mening ja - Bare man kan se pinden, så er det helt fint. Den må på to-play listen i år. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har spillet banen 4-5 gange og jeg synes det er en rigtig fin bane! Der er kun et par 5 hul jeg synes er lidt mærkeligt, men ellers rigtig mange gode huller! @Nicolai du kender vel længderne på dine slag :) du slår jeg ikke pludselig 15 meter længere og slet ikke med rangebolde :) Rangen er lidt small, men gange funktionel!

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, skrev osholm:

Jeg har spillet banen 4-5 gange og jeg synes det er en rigtig fin bane! Der er kun et par 5 hul jeg synes er lidt mærkeligt, men ellers rigtig mange gode huller! @Nicolai du kender vel længderne på dine slag :) du slår jeg ikke pludselig 15 meter længere og slet ikke med rangebolde :) Rangen er lidt small, men gange funktionel!

Joh det gør jeg da, men hvis det er lidt som Sønderborg, så føles det mærkeligt at slå "ind i en bakke" , for den er ret stejl af en range at være.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Hej, jeg hedder "Tina Petersen" Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, kontakt doktor Zuzu nu via hans e-mail: doctorzuzutemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818 og kontakt også læge Zuzu på Viber via +2347013499818

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden