Hop til indhold

Scores 2020


Recommended Posts

4 minutter siden, skrev Pastorius:

Fantastisk - og skulderen føles fin?

 

Tak 🙂  Ja det føles super, den er stadig øm og brokker sig lidt, men de sidste 2 runder er spillet uden smertestillende. Langt bedre bevægelighed og ingen nervøsitet for fuld sving med driver. Starter på arbejde mandag og da det består af mange tunge løft, kommer den sidste genoptræning på plads 🙂 

  • Like 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Efter 3 huller var der intet i sol og måne der tydede på at jeg i dag blot skulle bruge 84 slag og score 36 point. For jeg startede ud med en trible og to doubler og i alt 2 point. 

 

Men derfra begyndte jeg at spille solidt og på de sidste 6 huller på forni spillede jeg til mit handicap så jeg rundede i 46 slag og 14 point. 

 

På bagni blev spillet bare godt og uden fejl. 1 birdie, 5 par og 3 boogies. 2 over par tror jeg er den bedste bagni jeg nogensinde har præsteret. 38 slag og 22 point. 

 

36 point fra hcp 13,0 rykker mit WHS handicap til 13,4. De 5 sidst spillede runder tæller alle i top 8 og jeg kan nu spille 7 runder helt frit før den næste tællende runde falder ud af systemet. Jeg skal til gengæld præstere 35 point eller mere for at forbedre WHS handicappet. 

Redigeret af Bojoerge
Link til kommentar
Del på andre sites

Så blev 3 dage i Himmerland overstået .. og sikke med tæsk man fik i sin første oplevelse af det anlæg :baby:

 

Fredagens prøverunde og lørdagsrunden blev spillet på New Course i stormvejr, søndag på Old Course hvor den første halve times tid var i styrtregn. Ecco Tour var også i turnering, men de sørgede for at løbe igennem, så vi kunne komme til :D 

 

Fredag blev årets suverænt værste golf, men så fik man da set banen

én par, 5 tripler .. brutto 105, 15 point

Brænder et fornuftigt birdieput fra 3 meter bag pinden på 2. plateau på Himmerland Hill. Jeg ender på 1. plateau og må indkassere et 3-put

https://shotzoom.com/rounds/27967976971#

 

Lørdag med 93 brutto og 26 point var da en fremgang, om ikke andet. 5 par og en enkelt birdie efter et eagleput på hul 13... det hul kunne jeg godt være tilfreds med.

Virkelig Irriterende 3 put på 17 efter en ellers rimelig fornuftig dag med putteren

Brænder igen birdieput på 16 fra ca. samme placering .. holder dog bolden ved hullet denne gang :D 

https://shotzoom.com/rounds/90577036571#

 

Søndag på Old Course var mere hyggelig, selv om den startede meget våd

Brutto 86 og 30 point, putteren var god ved mig

Det hang ret godt sammen på for-9 bortset fra hul 1 og 9, med helt unødvendige penalties

https://shotzoom.com/rounds/53077986011#

 

 

Oplevelsen?
New Course er med ret fin layout, men så er der lige hul 9 hvor både 1. og 2. slaget skal ligge ret rigtigt for ikke at ende ude af fairwayens venstre side og par 6 hul 11 er også lidt sært. Jeg kunne godt nok ikke på hverken 1. eller 2. runde slå et ordentligt 2. slag, men hvorfor det ikke bare er et langt par-5 hul forstår jeg ikke. En af de unge drenge slog driver-7jern over greenen, det var altså et potentiel albatros-put hvis han havde ramt green :o

 

Old Course er rigtig rigtig fin, indtil man rammer hul 14 som i både drive og 2. slag er totalt blindt, gennem et 90 graders dogleg. Virkelig et gyseligt hul hvor man lige skal forcere en bakke af den anden verden for at komme op til sit drive og fuldstændig uden luft i lungerne forsøge at gætte hvad man så skal.

På hul 16 står man igen med et blindt drive og et ENORMT drop i 2. slaget ned til en green man heller ikke kan se.

 

Hotel, shop og restauranter er i en klasse for sig og servicen er absolut i top, fedt fedt fedt. :) .. spaen er ikke den største, men det var da rart lige at blive lunet igennem.

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Par 3 hullerne på new Course er efter min mening i top klasse, ellers syntes jeg det er meget småt med gode golf huller. Det giver kun mening at hul 11 er et par seks hul hvis det bliver spillet fra tee 60 og bagud, men mest af alt virker det som en gimmick. 

 

Old course er jeg på ingen måde pjattet med 🙂. Har dog ikke spillet den efter de har fået omlagt nogle af hullerne.

 

Det der i min verden gør det værd at spille new course, er  at greens og fairways er så lækre, samt at alle faciliteter generelt bare er gode derude 🙂

Link til kommentar
Del på andre sites

33 minutter siden, skrev lemmedaskeren:

Par 3 hullerne på new Course er efter min mening i top klasse, ellers syntes jeg det er meget småt med gode golf huller. Det giver kun mening at hul 11 er et par seks hul hvis det bliver spillet fra tee 60 og bagud, men mest af alt virker det som en gimmick. 

 

Old course er jeg på ingen måde pjattet med 🙂. Har dog ikke spillet den efter de har fået omlagt nogle af hullerne.

 

Det der i min verden gør det værd at spille new course, er  at greens og fairways er så lækre, samt at alle faciliteter generelt bare er gode derude 🙂


Enig, standen er fantastisk, banen er middelmådig, og rigtig træls hvis man har en skæv dag (= lost balls).
Jeg synes der er or mange korte par 3-huller, men ellers er de fine.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, skrev lemmedaskeren:

Par 3 hullerne på new Course er efter min mening i top klasse, ellers syntes jeg det er meget småt med gode golf huller. Det giver kun mening at hul 11 er et par seks hul hvis det bliver spillet fra tee 60 og bagud, men mest af alt virker det som en gimmick. 

 

Old course er jeg på ingen måde pjattet med 🙂. Har dog ikke spillet den efter de har fået omlagt nogle af hullerne.

 

Det der i min verden gør det værd at spille new course, er  at greens og fairways er så lækre, samt at alle faciliteter generelt bare er gode derude 🙂

 

Ja det har du egentlig nok ret i, greens løfter oplevelsen helt gevaldigt på new course, jeg syntes dog stadig der er fine huller imellem også udover par 3 hullerne. Det gør ikke oplevelsen super at jeg spiller lort, men hvor mange andre baner kun behøves spillet én gang, ville jeg nu ikke have noget imod at prøve denne nogle flere gange

 

Old Course kunne jeg rigtig godt lide, hvis vi lige ser bort fra de par huller til sidst som er HELT håbløst tegnet. Et af de huller jeg lod mærke til er lagt om, er par-3 hullet 8 der er trukket tilbage og søen ligger nu hele vejen front og venstre om greenen med flere plateuer - super fint hul. Jeg tror det målte 128 til pinden nær bagkanten - i golfshot står det som et 178 meter hul, så der er sket lidt. 

 

2 timer siden, skrev Pastorius:


Enig, standen er fantastisk, banen er middelmådig, og rigtig træls hvis man har en skæv dag (= lost balls).
Jeg synes der er or mange korte par 3-huller, men ellers er de fine.

 

Det tør siges, jeg smed vel en kasse bolde væk :D Ja par-3 hullerne er korte, men spillede meget forskelligt i vinden, så man skulle alligevel tænke sig noget om. På en stille dag nok ikke så meget at tænke over på dem, nej. 

 

Selvfølgelig løfter arrangementet jeg var med til oplevelsen ganske betragteligt, med lækre frokoster og middage i 3 dage, live-underholdning til after-party og baneservice ikke bare med servicevognen, men også med frisklavede thaiboxe ude på turnen

 

(men ville da hellere have været i Madrid som denne finale plejer at spilles i ... fucking corona) 

Link til kommentar
Del på andre sites

23 timer siden, skrev Pastorius:


Enig, standen er fantastisk, banen er middelmådig, og rigtig træls hvis man har en skæv dag (= lost balls).
Jeg synes der er or mange korte par 3-huller, men ellers er de fine.

Vil næsten sige det er en lille gave at kalde layoutet middelmådigt :)

Der er altså ikke ret mange rosende ord at sige om det herfra. Der er fine lyspunkter i par3 hullerne, og der er da også andre fine huller rundt omkring, men for mig hopper kæden bare 100% af på eksempelvis hul 6, 9 og 14 - Hul 9 i så stor en grad at jeg faktisk tvivler på jeg nogensinde har spillet et dårligere hul :( 

 

Hul 11 er bare en gimmick, sjov for nogen - lidt trækken på smilebåndet for andre :)  

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, skrev nAlen:

Vil næsten sige det er en lille gave at kalde layoutet middelmådigt :)

Der er altså ikke ret mange rosende ord at sige om det herfra. Der er fine lyspunkter i par3 hullerne, og der er da også andre fine huller rundt omkring, men for mig hopper kæden bare 100% af på eksempelvis hul 6, 9 og 14 - Hul 9 i så stor en grad at jeg faktisk tvivler på jeg nogensinde har spillet et dårligere hul :( 

 

Hul 11 er bare en gimmick, sjov for nogen - lidt trækken på smilebåndet for andre :)  

 

Hul 9 er skidt, man kunne måske acceptere layoutet i drivet, hvis der var en fornuftig zone til 2. slaget, men reelt er der vel kun et lille nogenlunde plant plateau på 10x10 meter som man ikke kan se uanset hvor godt man har drivet bolden. Jeg prøvede at spille det konservativt med et layup til et 110-120 meter 4. slag fremfor at forsøge at ramme green. Det 4. slag blev så fanget i vinden og endte venstre om green :( 

 

Hvad fejler hul 6? Syntes det er ganske interessant med vand i højre og foran fairway. Det er kun de længste der kan slå over vandet, så man står med et langt 2. slag dog, men hullet har også sværeste nøgle, så det giver vel god mening :)

 

Hul 14 fejler vel heller ikke noget? Fra bunden af fairway inden strafområdet er et nogenlunde menneskeligt indspil og jeg havde da trods alt et 3 wood i vinden for at komme derned ... og banens 2. sværeste hul må vel gerne udfordre :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, skrev Christian SSGM:

 

Hul 9 er skidt, man kunne måske acceptere layoutet i drivet, hvis der var en fornuftig zone til 2. slaget, men reelt er der vel kun et lille nogenlunde plant plateau på 10x10 meter som man ikke kan se uanset hvor godt man har drivet bolden. Jeg prøvede at spille det konservativt med et layup til et 110-120 meter 4. slag fremfor at forsøge at ramme green. Det 4. slag blev så fanget i vinden og endte venstre om green :( 

 

Hvad fejler hul 6? Syntes det er ganske interessant med vand i højre og foran fairway. Det er kun de længste der kan slå over vandet, så man står med et langt 2. slag dog, men hullet har også sværeste nøgle, så det giver vel god mening :)

 

Hul 14 fejler vel heller ikke noget? Fra bunden af fairway inden strafområdet er et nogenlunde menneskeligt indspil og jeg havde da trods alt et 3 wood i vinden for at komme derned ... og banens 2. sværeste hul må vel gerne udfordre :) 

Kan høre vi spiller og oplever de huller lidt forskelligt, og sandsynligvis også fra forskellige teesteder 😊😊

 

Hul 6 kan jeg til nøds acceptere som bare værende et svært hul, dem kan jeg såmænd sagtens acceptere... Jeg vil ikke afvise jeg har været i dårligt humør de sidste 3-4 gange jeg har spillet det 😊

 

Hul 9 skal bare pløjes op og det bil jeg stå ved til den dag jeg dør... Større tivolihul skal man sgu lede længe efter 😳

 

Hul 14 

Et 385m hul hvor du max kan slå et 3 jern ud, som giver dig endnu et 3 jern ind.... På alle mulige måder nej tak 😊

Det er ikke for sjov at de ved hver en mulig turnerings lejlighed rykker teestedet absolut længst muligt frem således at det ikke spilles så tåbeligt som vi andre er tvunget til 😊😊

 

Jeg er måske lidt glasset halvt tomt angående den bane, men jeg har bare aldrig set det fede i den desværre 😊

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, skrev nAlen:

Kan høre vi spiller og oplever de huller lidt forskelligt, og sandsynligvis også fra forskellige teesteder 😊😊

 

Hul 6 kan jeg til nøds acceptere som bare værende et svært hul, dem kan jeg såmænd sagtens acceptere... Jeg vil ikke afvise jeg har været i dårligt humør de sidste 3-4 gange jeg har spillet det 😊

 

Hul 9 skal bare pløjes op og det bil jeg stå ved til den dag jeg dør... Større tivolihul skal man sgu lede længe efter 😳

 

Hul 14 

Et 385m hul hvor du max kan slå et 3 jern ud, som giver dig endnu et 3 jern ind.... På alle mulige måder nej tak 😊

Det er ikke for sjov at de ved hver en mulig turnerings lejlighed rykker teestedet absolut længst muligt frem således at det ikke spilles så tåbeligt som vi andre er tvunget til 😊😊

 

Jeg er måske lidt glasset halvt tomt angående den bane, men jeg har bare aldrig set det fede i den desværre 😊


vi er enige om hul 9 - skrækkeligt 

 

hul 14. Vi havde en pind i forkant, så et 3-jern var der ikke ind til den forholdsvis lange green, måske derfor jeg ikke husker det så langt :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

Endelig, endelig, endelig (bliver jeg skrevet ned).

 

Det var hvad jeg i løbet af dagens runde tænkte jeg skulle skrive.

 

Jeg var lidt træt efter at have sovet for lidt; stået op kl. 03:00 og var på arbejde kl. 04:00. Jeg skulle slå ud 09:30, så jeg kunne lige nå 4,5 times arbejde. 
 

Det begynder da også skidt med at jeg smider bolden i en greenside bunker i 2. slaget for derefter at give lidt for meget gas og ende af green på den anden side. Starter derfor med 6/1.

Herfra bliver det bedre. En 5/2 og så 3 x par. Der sniger sig en db. bogey mere ind på hul 6 men får da et enkelt point. Så 2 x par og endnu en db. bogey - fair nok med en ny bold fra tee. Vi fandt den første og den kunne spilles, men sådan er det jo. 42 slag/19 point.

 

Bag 9 starter ok med en 5/2 og en relativ sjælden par på mit nemesis hul. Slår fint ud på hul 12, par 5 og et halvkikset 2. slag efterlader mig med små 100 meter ind. Tænker konservativt men ender alligevel i greenside bunker og flækker den ud i høj græs på den anden side af green. Får ikke godt nok fat i bolden i det lange og våde græs så et chip og to putts giver mig 8/0. Kommer fint igen med 6/2 og 5/2. Endnu en bogey og en par, og slutter desværre af med 2 x 1 point. 47 slag/ 16 point.

 

89 slag/35 point, så altså ikke i denne omgang. 
 

Drives og jernslag ok. Chips mangler lidt men havde da et par gode lange af slagsen. Putteren var lunken, men greens var priklede og med topdressing på, så det var vanskeligt at vurdere hastigheden. 

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Dagens runde i 87 slag og 33 point. Lidt for mange fejl til at det blev rigtig godt. 

 

3 puts på 3., 9. og 14. hul.

 

På 15. hul slog jeg drivet i roughen og forsøgte at sætte en hybrid på en bold der lå op ad bakke og over fødderne. Den slog jeg 20 meter frem. Næste slag slog jeg i jorden og ud i roughen igen. Pitchet slog jeg over green. Chip og 2 puts for en streg.

 

På 18. lavede jeg DB efter en tur i vandet. 

 

Dagens højdepunkt var en birdie på 16. hul

 

Det er den 6. runde i træk i neutral zone eller bedre. Runden tæller pt ikke på WHS. Den er den 9..bedste runde. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad det er med mig og golf runder i træt tilstand, og efter for lidt søvn...

 

Denne gang vågnede jeg halv 3, forsøgte at falde i søvn men stod op og var på arbejde 10 i 4. På banen lidt i 12.

 

Lidt startbesvær, men fik da spillet til at hænge sammen. For 9 i 41 slag/20 point. (Min makker gik i 34, -1!!!).

 

Bag 9 var vanen tro mere famlende. Fik min første, og eneste streg på hul 10. Fik igen lidt mere styr på det, men aldrig helt godt. 47 slag/16 point.

 

Tæt på, men ikke helt nok. Måske spil i træt tilstand er vejen frem, selv om det ikke altid er lige rart. 

 

Sløje drives, jernslag under standard. Man kan mærke banen har taget vand til sig, så rammer jeg ikke rent er det noget møg. Chips nogenlunde. Putteren var overraskende varm. 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Frisk og udhvilet mødte jeg op til endnu 18 huller.

 

I dag kunne jeg ikke spille golf. 

 

For 9 49 slag/13 point.

 

Bag 9 52 slag/12 point.

 

Stort set intet lykkedes. Selv ikke mine putts var gode. Kunne slet ikke finde længden, og missede bl. a. 2 putts fra 30-40 cm. Det er ikke godt nok.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sent i seng, tidligt op er åbenbart opskriften på en god runde.....sagde ingen nogensinde..

Men afsted og ud på min 3. runde i min nye hjemmeklub Hammel. Koldt som bare faen og rangeboldene lavede payback ved dårlige træf og dem var der mange af.

Forni snyder lidt, for de fleste bogeys kom på hulkanter og alt for dårlige teeslag, hvor jeg gav mig selv nogle dårlige indgangsvinkler til flaget og endte derfor med nogle lange puts.
Værst var hul 4, hvor jeg laver en skyer i teeslaget, for så at toppe mit andetslag. Lige der var jeg rigtig træt af golf, men formår at holde hovedet koldt og spiller egentlig rigtig fint golf hele vejen rundt, selvom det kæmper lidt fra tee flere steder.

Bagni er tilgengæld noget af det mest stabile jeg længe har spillet, hvor jeg vitterlig kun straffes fordi jeg har nogle downhill lejes, hvor der skal kompenseres for det, men får ikke taget nok jern fra, som ender med et par skidte indspil, men den på hul 18 var bedst, da jeg ender i en bunkerkant, hvor bolden falder i et hul, som jeg ikke mener er fra et dyr. Jeg flopper den så 2-3m frem til fringekanten og efterlader et put/chip på 6-7m, som jeg ender med at hole.

81 slag/40 point. 31puts, som burde have været reduceret med 2-3 stykker.

Årets bedste runde so far og en forbedring på hele 9 slag fra min anden runde og 14 slag fra en første.

121244088_798350600912161_8277384774744568066_n.thumb.jpg.6d7d9ce03b992774e0be94a8b02c526d.jpg

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Der er snart ikke noget nyt i hvordan jeg spiller golf. De sidste 7 runder har været mellem 84 - 87 slag og i dag blev det så til en 86'er og 34 point. 

 

Og lidt ligesom de fleste andre runder så spiller jeg rigtigt fornuftigt/og/godt  på 14 - 16 huller og så dummer jeg mig på resten. 

 

På 12. hul slog jeg 2. slag i jorden og så ud i roughen og lost ball. 8 streg.

 

På 13. og 14. brugte jeg 3 puts fra forklædet til en kort pind. 

 

På 18. slog jeg 2. slag i jorden. 3. slag ind i træerne. 5. slag i jorden. 8 streg. 

 

Der var også to birdies på 5. og 16. hul. 

 

Runden tæller til WHS, men forbedrer ikke mit handicap på 13,4. Runden gør at jeg ikke kan stige i WHS handicap de næste 7 tællende runder 

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden