Jump to content

Det nye handicapsystem

Recommended Posts

Debatten om man vil aflevere tællende runder, tror jeg hurtigt bliver afløst af glæden ved det nye system, som har mange flere muligheder. 

For mit vedkommende bliver golf lige pludselig et helt anderledes. Har de sidste 15 år været under 4,5 og har ikke haft mulighed for at være en del af det almindelige handicap system... I den gruppe hvor jeg spiller mest, er alle enige om at aflevere alle runder, der bliver spillet. Det er bare meget sjovere at ha et handicap , som passer til ens niveau og ikke et niveau, man har haft tidligere eller opnået kun på de gode runder. 

mht aflevering af 9 huls runder, må man kigge på reglerne. Spiller man en aften med konen kun 9 huller, skal disse også afleveres, da det også giver et billede af ens form. Kan ikke se problemet i det. Har heller ikke hørt det i klubben, at andre har snakket negativt om det. 

Vi går en dejlig sæson i møde, så det bare komme afsted og få registreret så mange runder som overhovedet muligt. 

• Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er reet simpelt at beregne, vi kan bare ikke gøre det selv, fordi vi ikke har den datamængde til rådighed der kræves. Der kigges kun på hvor gode scores er, ikke hvad årsagen til at de evt. s

Scoren skal heller ikke være tællende i år, så på den måde er det rigtigt det golfbox siger.    Det burde til gengæld være sådan, at de scores du har markeret som EDS vil tælle med i forhold

Det drypper af og til ud med, hvordan det nye handicapsystem kommer til at fungere. På whs.com kan man følge med i nyhederne.    Det har længe været kendt, at der vil være en øvre grænse for

Posted Images

12 timer siden, skrev AN:

Nicolai, tjek slope og course rating i GolfBox med klubbens hcp. tabeller. Der må være en forskel her.

CR 68,6 - SR 122, Par72 begge steder, så hvad der er galt ved jeg ikke. Var 0.3 fra sph 9 på det tidspunkt. Klubben kan ikke give noget svar, men må tjekke igen efter dagens runde, hvor jeg har samme sph på 10 iflg tabellen, dog hcp 12.5 nu.

Lige nu, skrev Nicolai:

CR 68,6 - SR 122, Par72 begge steder, så hvad der er galt ved jeg ikke. Var 0.3 fra sph 9 på det tidspunkt. Klubben kan ikke give noget svar, men må tjekke igen efter dagens runde, hvor jeg har samme sph på 10 iflg tabellen, dog hcp 12.5 nu.

Edit: Vi spiller Blå, hvis nogen lige skulle tjekke konverteringen og derfor undres.

9 timer siden, skrev Nicolai:

Edit: Vi spiller Blå, hvis nogen lige skulle tjekke konverteringen og derfor undres.

Hej Nicolai. Dit hcp. ganges med slope 122 og divideres med 113. Herefter trækker du forskellen i CR og banens par fra. For mit vedkommende ville det være 15,7*122/113 = 16,950, oprundes til 17,0 - 3,4 = 13,6, oprundet til SPH 14

Der er en fejl i scorekortet, som jeg fandt på hjemmesiden. Nederst er der byttet om på herre- og dame slope og CR🧐

B194670C-8629-47A3-A3E4-6931FE22B959.png

• Like 1
Den 30.3.2021 kl. 18:09 , skrev AN:

Hej Nicolai. Dit hcp. ganges med slope 122 og divideres med 113. Herefter trækker du forskellen i CR og banens par fra. For mit vedkommende ville det være 15,7*122/113 = 16,950, oprundes til 17,0 - 3,4 = 13,6, oprundet til SPH 14

Der er en fejl i scorekortet, som jeg fandt på hjemmesiden. Nederst er der byttet om på herre- og dame slope og CR🧐

B194670C-8629-47A3-A3E4-6931FE22B959.png

Det er mystisk, for det scorekort jeg sidder med, står det korrekt, men din beregning, giver mig 8.5 og dermed 9sph, men nu er jeg igen tilbage til sph 10, med stortset samme hcp.

Så er noget spændt på, hvad fredagens runde byder på, når jeg så igen er nede i 12. :D

Jeg skal bruge lidt hjælp. Jeg er tilbagevendt golfspiller og har ikke spillet i 3 år. Da jeg sluttede var mit hcp 12.1 min nye klub har sat mig til 15. Har spillet 2 runder nu. 18 huller hvor jeg gik til 28.3 og idag 9 huller, hvor det var til 26.8. Jeg ved jeg kan se imorgen, hvad den beregner mit nye hcp til. Men måske der en der kan hjælpe mig med formlen? Kan ikke forstår hvad mit justering bliver. 

Cr. 71.2 slope 131. En der kan hjælpe en dum til regnestykket? 

https://www.danskgolfunion.dk/manualer/handicapsystemet/2021/da/topic/handicapsystemets-formler

vil det sige jeg skal tage udgangspunkt i 26.8 - 2.0 og mit handicap vil stige til 24.8? Det en ret kraftigstigning. Men jo retvisende, eftersom jeg bare ikke er bedre her til at starte med? 😊

ps. Ja 3 års dvale gør tydeligvis en del ved ens spil 🤷‍♂️🤦‍♂️😂

Edited by UlrikH

Mine først 2 tællende runde er blevet spillet.

Det var ikke det bedste spil jeg havde med, men fik da 31 og 33 point. Det ændrede ikke noget ved mit handicap. 

Mine bedste 8 scores ud af de sidste 20 er 2x34, 2x35, 3x36 og 1x39, så det er vel derfor.