claust Posted April 23, 2019 Report Posted April 23, 2019 Spillede i Juelsminde her i weekenden. På hul 1 ender min bold lige over en fairwaybunker - den ligger i græsset men hviler nærmest kun i græsset, som er det eneste der forhindrer den i at rende tilbage og ned i bunkeren. Bolden ligger der i et par minutter indtil vi kommer op til den, og da jeg nærmer mig den, ca. 2 meter derfra, ruller bolden ned i bunkeren. Hvad er korrekt at gøre - spille den som den ligger (nu i bunkeren), eller genplacere ? Valgte det første da jeg var i tvivl... Quote
Kitter Posted April 23, 2019 Report Posted April 23, 2019 12 minutter siden, skrev claust: Spillede i Juelsminde her i weekenden. På hul 1 ender min bold lige over en fairwaybunker - den ligger i græsset men hviler nærmest kun i græsset, som er det eneste der forhindrer den i at rende tilbage og ned i bunkeren. Bolden ligger der i et par minutter indtil vi kommer op til den, og da jeg nærmer mig den, ca. 2 meter derfra, ruller bolden ned i bunkeren. Hvad er korrekt at gøre - spille den som den ligger (nu i bunkeren), eller genplacere ? Valgte det første da jeg var i tvivl... Du gjorde det rigtige. Når bolden flyttes af naturkræfter (vind, vand eller uden nogen ydre påvirkning), så gælder regel 9.3. Bolden spiles som den ligger på det ny sted. Dog undtaget hvis den på green været markeret, løftet og genplaceret. Hvis en efter at være genplaceret flyttes af naturkræfter skal den genplaceres på det oprindelige sted. 1 1 Quote
Finau22 Posted April 24, 2019 Report Posted April 24, 2019 På PGAs facebookside har de netop i dag lagt denne video ud hvor Chris Stroud oplever hvad jeg tænker er det samme som I oplevede: https://www.facebook.com/PGATour/videos/419938088796329/ Forklaringen til sidst fra dommeren understøtter rimelig klart, at det du gjorde (og som den regel Kitter også refererer til) var korrekt. 1 Quote
Recommended Posts