Pastorius Posted March 21, 2019 Report Posted March 21, 2019 Jeg skal lave en turnering for 20 golfspillere over 19 runder, hvor alle skal mødes 1 gang. Det er til at finde ud af - der findes masser af Round Robin-schedulers online. Men, vi går i 4-bolde sammen, og derfor kunne jeg godt tænke mig at det bliver så varieret som muligt så man ikke går med de samme hver gang, og så bliver det sværere. Jeg kan ikke komme det meget nærmere end det her: Roder jeg lidt med at flytte manuelt, opstår der bare nye ubalancer. Er der nogen der har et godt bud på hvordan man bedst løser opgaven. Quote
Terat Posted March 21, 2019 Report Posted March 21, 2019 (edited) Hej Pastorius Jeg tror det nærmeste du kommer er dette. P = spiller R = runde G= gruppenummer. Edited March 21, 2019 by Terat 1 Quote
Pastorius Posted March 21, 2019 Author Report Posted March 21, 2019 (edited) 1 time siden, skrev Terat: Hej Pastorius Jeg tror det nærmeste du kommer er dette. P = spiller R = runde G= gruppenummer. Ja, men det er vel "bare" delt op i grupper af fire? Jeg skal også sikre mig at alle har mødt hinanden i en duel (1 mod 1). Edited March 21, 2019 by Pastorius Quote
Terat Posted March 21, 2019 Report Posted March 21, 2019 Hmm ja okay, så duer min ikke, har lige tjekket. Men det skrev du ikke noget om Jeg vil tænke lidt over det, se om jeg kan finde en måde at gøre det på. Quote
Terat Posted March 21, 2019 Report Posted March 21, 2019 (edited) Jeg tror ikke det kan lade sig gøre. Kan i hvert fald ikke finde den røde tråd. Edited March 21, 2019 by Terat Quote
Pastorius Posted March 21, 2019 Author Report Posted March 21, 2019 30 minutter siden, skrev Terat: Jeg tror ikke det kan lade sig gøre. Kan i hvert fald ikke finde den røde tråd. Du skal have tak for forsøget. Jeg har heller ikke lige kunnet finde en god måde at gøre det på. ...men det kan jo ikke passe! arghhh! Quote
Terat Posted March 21, 2019 Report Posted March 21, 2019 Tror jeg har fundet noget som er brugbart. Det er en engelsk hjemmeside, som kan genere den. Kan findes på https://www.devenezia.com/downloads/round-robin/rounds.php Der skal du vælge "whist" i toppen og derefter antal spiller. Quote
Pastorius Posted March 21, 2019 Author Report Posted March 21, 2019 1 time siden, skrev Terat: Tror jeg har fundet noget som er brugbart. Det er en engelsk hjemmeside, som kan genere den. Kan findes på https://www.devenezia.com/downloads/round-robin/rounds.php Der skal du vælge "whist" i toppen og derefter antal spiller. Det ser spændende ud - jeg kigger på det. Quote
Pastorius Posted March 22, 2019 Author Report Posted March 22, 2019 (edited) 2 timer siden, skrev Terat: Tror jeg har fundet noget som er brugbart. Det er en engelsk hjemmeside, som kan genere den. Kan findes på https://www.devenezia.com/downloads/round-robin/rounds.php Der skal du vælge "whist" i toppen og derefter antal spiller. Det er helt perfekt - alle møder alle, alle spiller med hinanden netop 3 gange. Jeg giver en runde golf i Sorø, hvis du engang skulle komme på disse kanter! Edited March 22, 2019 by Pastorius Quote
Terat Posted March 22, 2019 Report Posted March 22, 2019 5 timer siden, skrev Pastorius: Det er helt perfekt - alle møder alle, alle spiller med hinanden netop 3 gange. Jeg giver en runde golf i Sorø, hvis du engang skulle komme på disse kanter! Det er bare i orden. Jeg bliver stædig med sådan noget, så bliver som regel ved indtil jeg finder en løsning. 🙂 Mange tak for tilbuddet, det skal jeg prøve at huske, dog er det meget sjældent jeg kommer til Sjælland. Quote
Kitter Posted March 22, 2019 Report Posted March 22, 2019 9 timer siden, skrev Terat: Tror jeg har fundet noget som er brugbart. Det er en engelsk hjemmeside, som kan genere den. Kan findes på https://www.devenezia.com/downloads/round-robin/rounds.php Der skal du vælge "whist" i toppen og derefter antal spiller. Genialt fundet - den kan bruges i rigtig mange sammenhænge!!! Link at gemme! Quote
Smut Posted March 22, 2019 Report Posted March 22, 2019 8 timer siden, skrev Pastorius: Det er helt perfekt - alle møder alle, alle spiller med hinanden netop 3 gange. Jeg giver en runde golf i Sorø, hvis du engang skulle komme på disse kanter! Det er vildt det her - hvis det kan lade sig gøre at afvikle alle de kampe! Tænker bare på hvor svært vi har ved at få folk til at mødes i forbindelse med vores hulspils matcher i Herreklubben. Quote
Popular Post Pastorius Posted March 22, 2019 Author Popular Post Report Posted March 22, 2019 22 minutter siden, skrev Smut: Det er vildt det her - hvis det kan lade sig gøre at afvikle alle de kampe! Tænker bare på hvor svært vi har ved at få folk til at mødes i forbindelse med vores hulspils matcher i Herreklubben. Der er afbud, men vi kommer igennem det meste - Vi spiller en løbende turnering, hvor der uddeles Grand Prix-point efter hver runde (35 - 32 - .... eller double up ved vores 4 majors og to afsluttende runder). Efter de første 15 runder, trækkes de 5 dårligste fra (dvs. der er mulighed for et par afbud, uden at være helt væk). Sideløbende gives der bonuspoint for ramte greens, tættest på flaget, længste drive/ramt fairway, nettoscore i par eller under. Alle bonuspoint fra sæsonen lægges sammen og der uddeles også et sæt GP-point for dem. Så har vi en løbende duelturnering for at at give lidt gas i bolden. Der spilles om tre point der også tæller med. Endelig har vi en shootout, hvor vi dyster i short game og på par 3-banen. 6-7 dicipliner der også giver lidt GP point. Altsammen sluttes af med en weekend på en god bane, med en dobbeltrunde og dobbelte point, så man aldrig helt opgiver håbet for at blande sig i toppen. ...men altså spilleplanen er stram. 19. runder fra sidst i marts til sidst i august, med friweekender i divisionsterminerne. 4 1 Quote
ploehmann Posted April 1, 2019 Report Posted April 1, 2019 Den 22.3.2019 kl. 10:07 , skrev Pastorius: Der er afbud, men vi kommer igennem det meste - Vi spiller en løbende turnering, hvor der uddeles Grand Prix-point efter hver runde (35 - 32 - .... eller double up ved vores 4 majors og to afsluttende runder). Efter de første 15 runder, trækkes de 5 dårligste fra (dvs. der er mulighed for et par afbud, uden at være helt væk). Sideløbende gives der bonuspoint for ramte greens, tættest på flaget, længste drive/ramt fairway, nettoscore i par eller under. Alle bonuspoint fra sæsonen lægges sammen og der uddeles også et sæt GP-point for dem. Så har vi en løbende duelturnering for at at give lidt gas i bolden. Der spilles om tre point der også tæller med. Endelig har vi en shootout, hvor vi dyster i short game og på par 3-banen. 6-7 dicipliner der også giver lidt GP point. Altsammen sluttes af med en weekend på en god bane, med en dobbeltrunde og dobbelte point, så man aldrig helt opgiver håbet for at blande sig i toppen. ...men altså spilleplanen er stram. 19. runder fra sidst i marts til sidst i august, med friweekender i divisionsterminerne. Det er imponerende gennemtænkt! Jeg kan især godt lide elementet med duel-delen og at I laver en short game shootout. Så det ikke bare bliver slavisk slagspil. 1 Quote
Pastorius Posted April 1, 2019 Author Report Posted April 1, 2019 1 time siden, skrev ploehmann: Det er imponerende gennemtænkt! Jeg kan især godt lide elementet med duel-delen og at I laver en short game shootout. Så det ikke bare bliver slavisk slagspil. Det er en smule besværligt at holde styr på det hele. Det kommer til at se således ud - alt bliver automagisk opdateret når resultat bliver opdateret, det kostede lige lidt tid at få på plads, men så kan jeg sidde og taste resultater ind efter runden på tlf, og så er det hele opdateret. https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vSI4zP6JOEE7DYFxuNJLmnjPB4xor3c4Wmf1t2IsWxokM8l5__RcLRKNdRyH479fB-iNUM3SeNRZ7Sq/pubhtml# Alle runder lægges ind i Gamebook Golf, så der er live-opdatering under runden, og man kan se hvordan de andre klarer sig. 1 Quote
Recommended Posts