Hop til indhold

Baner i Sverige


Finau22

Recommended Posts

Hej alle

 

Turen går snart mod Sverige af to omgange og i den forbindelse er vi ved at planlægge hvilket baner man skal spille. Vi køre fra København og foretrækker baner inden for en radius af to timer. Den ene eller begge af turene inkluderer 1-2 overnatninger. Vi tænker at de baner vi skal besøge har Greenfeepriser på maks. 500 kr. Mit spørgsmål til jer er derfor: Hvilket baner bør man vælge?

 

Vi kigger på  golfsverige.dk og finder inspiration. Vi har følgende baner på radaren men byd gerne ind hvis vi mangler flere. Nogle kan være udeladt da vi allerede har spillet dem

 

Båstad (begge baner)

Falstrerbo

Trelleborg

Elisefarm

Bokskogens

Ljunghusens

Woodlands

Vasatorp

 

Input til hvilket baner der er sjovest, har den bedste stand eller har den største wowfaktor modtages gerne

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

59 minutter siden, skrev Finau22:

Hej alle

 

Turen går snart mod Sverige af to omgange og i den forbindelse er vi ved at planlægge hvilket baner man skal spille. Vi køre fra København og foretrækker baner inden for en radius af to timer. Den ene eller begge af turene inkluderer 1-2 overnatninger. Vi tænker at de baner vi skal besøge har Greenfeepriser på maks. 500 kr. Mit spørgsmål til jer er derfor: Hvilket baner bør man vælge?

 

Vi kigger på  golfsverige.dk og finder inspiration. Vi har følgende baner på radaren men byd gerne ind hvis vi mangler flere. Nogle kan være udeladt da vi allerede har spillet dem

 

Båstad (begge baner)

Falstrerbo

Trelleborg

Elisefarm

Bokskogens

Ljunghusens

Woodlands

Vasatorp

 

Input til hvilket baner der er sjovest, har den bedste stand eller har den største wowfaktor modtages gerne

 

 

 

Gode valg.

 

Har i overvejet:

 

PGA of Sweden

Rya

Sjöbo

Perstorp

Barsebäck

 

Eller i har måske spillet dem.

 

I min verden, bør/skal man spille Vasatorp, Barsebäck og PGA. Alene pga det historiske. Europa og LET baner. Derudover god stand.

 

For mig er Sjöbo en gemt perle. Men det kommer selvfølgelig an på hvad man er til. Tror ikke man finder en mere undervurderet skovbane. Som sea-side bane er det klar Trelleborg. Men hvis det blæser, så tag til Sjöbo i stedet hvor der dr læ mellem de høje træer.

 

god tur.

 

Redigeret af Smut
Link til kommentar
Del på andre sites

Sjøbo har vi spillet flest gange af alle banerne i sverige (3 stk) og er sjov på sin helt egen måde. 

PGA National banerne spillede vi sidste år som en del af deres Lazy søndag tilbud og både ved banen i de mest fantastiske værelser.  Perstorp har vi også spillet.

Både Vasatorp og Barsebäck er lige i den dyre ende men Barsebäck skal klart prøves på et tidspunkt :) Rya vil jeg lige kigge nærmere på om den skulle være en mulighed i år.

Mange tak for input :)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, skrev Finau22:

Hej alle

 

Turen går snart mod Sverige af to omgange og i den forbindelse er vi ved at planlægge hvilket baner man skal spille. Vi køre fra København og foretrækker baner inden for en radius af to timer. Den ene eller begge af turene inkluderer 1-2 overnatninger. Vi tænker at de baner vi skal besøge har Greenfeepriser på maks. 500 kr. Mit spørgsmål til jer er derfor: Hvilket baner bør man vælge?

 

Vi kigger på  golfsverige.dk og finder inspiration. Vi har følgende baner på radaren men byd gerne ind hvis vi mangler flere. Nogle kan være udeladt da vi allerede har spillet dem

 

Båstad (begge baner)

Falstrerbo

Trelleborg

Elisefarm

Bokskogens

Ljunghusens

Woodlands

Vasatorp

 

Input til hvilket baner der er sjovest, har den bedste stand eller har den største wowfaktor modtages gerne

 

 

 

 

Jeg er helt vild med Vasatorp - specielt den nye (hedder vist tournament course). Woodlands og Bogskogen er også fine baner. Elisefarm er jeg ikke så vild med. Den har et linkspræget design, med bunkers overalt. Hvis man spiller den fra korrekt tee, så ligger der bunkers i stort set alle drives man skal tage stilling til, men hvis man spiller med et større spænd i hcp, og nogle ikke kan slå den helt op i bunkers fra tee, så er der stort set ingen udfordringer for dem, men de har stadig alle slagene.


Falstrerbo er også en fin bane, 


Vasatorp mener jeg er en klasse over de andre baner i har kig på her.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, skrev Finau22:

Hej alle

 

Turen går snart mod Sverige af to omgange og i den forbindelse er vi ved at planlægge hvilket baner man skal spille. Vi køre fra København og foretrækker baner inden for en radius af to timer. Den ene eller begge af turene inkluderer 1-2 overnatninger. Vi tænker at de baner vi skal besøge har Greenfeepriser på maks. 500 kr. Mit spørgsmål til jer er derfor: Hvilket baner bør man vælge?

 

Vi kigger på  golfsverige.dk og finder inspiration. Vi har følgende baner på radaren men byd gerne ind hvis vi mangler flere. Nogle kan være udeladt da vi allerede har spillet dem

 

Båstad (begge baner)

Falstrerbo

Trelleborg

Elisefarm

Bokskogens

Ljunghusens

Woodlands

Vasatorp

 

Input til hvilket baner der er sjovest, har den bedste stand eller har den største wowfaktor modtages gerne

 

 

 

Spillede Emmaboda for en del år siden. Nok lidt for langt på vej mod øst, men selve banen med skov og nogle fede huller med greens helt ud til en stor sø huskes stadig krystal klart. Vijay Singh var der i øvrigt som ass pro en sæson, da han skulle ud i verden. God jagt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 år senere...
35 minutter siden, skrev AndersØ:

Gammel tråd, beklager...

Men jeg har aldrig spillet i udlandet, så jeg er nysgerrig på, om der er noget særligt, man skal være opmærksom på.

Skal man have et "internationalt bevis" eller gøre noget særligt ifm. booking af tid?

 

mvh

Anders


Næ, skriv eller ring til den klub du gerne vil spille i og aftal nærmere. I Sverige beder de gerne om DGU nr og hcp og laver bookningen for jer. (Vær opmærksom på at hcp ikke bliver automatisk opdateret, hvis I har bestilt i god tid. Så man skal selv have tjek på spillehandicap. Hvis man vil reguleres skal hjemmeklubben (i DK) have scores efterfølgende.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, skrev Pastorius:


Næ, skriv eller ring til den klub du gerne vil spille i og aftal nærmere. I Sverige beder de gerne om DGU nr og hcp og laver bookningen for jer. (Vær opmærksom på at hcp ikke bliver automatisk opdateret, hvis I har bestilt i god tid. Så man skal selv have tjek på spillehandicap. Hvis man vil reguleres skal hjemmeklubben (i DK) have scores efterfølgende.


Man kan også logge ind i det svenske system via Golfbox og selv bestille tid online, ligesom vi gør herhjemme 🙂 det fungerer super fint synes jeg, senest da jeg spillede begge baner på Båstad, som i øvrigt kan varmt anbefales.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, skrev AndersØ:

Gammel tråd, beklager...

Men jeg har aldrig spillet i udlandet, så jeg er nysgerrig på, om der er noget særligt, man skal være opmærksom på.

Skal man have et "internationalt bevis" eller gøre noget særligt ifm. booking af tid?

 

mvh

Anders

Et kreditkort er alt hvad behøves for at få adgang. Har flere gange haft venner uden DGU medlemskab med rundt på svenske baner.

 

Ring eller skriv til dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden