Dynen1 Posted January 13, 2019 Report Posted January 13, 2019 Hej VMG, Vil høre jeres mening. Jeg har de senere år spillet en del træningsrunder solo og de har altid været med flaget i, dvs jeg ikke gad tage det op. Jeg synes umiddelbart jeg nemmere kan læse putts med flaget i. Tænker på fald nær hul, som at holde en putter op ala Westwood. Hvad tænker I ? Quote
AkselBirke Posted January 13, 2019 Report Posted January 13, 2019 Jeg kunne godt finde på at putte med flaget i på længere puts. Synes det er lidt nemmere at bedømme afstand, med flaget i på de længere puts. Ved ikke om det bare er indbildning Quote
Årgang63 Posted January 13, 2019 Report Posted January 13, 2019 Jeg finder det nemmere at putte med flaget i, giver et mere defineret mål, nemlig pinden, frem for det mere upræcise hul. Blandt de 10 - 15 stykker, som jeg normalt spiller med, er vi uden problemer, gået over til at putte med pinden i. Der er selvfølgelig undtagelser, så som skæv pind i blæst og andet og enkelte fortrækker pinden ud, på helt korte putts, men helt generelt, putter vi alle med pind i. Det er også hurtigere og nemmere, ingen skal vente på pinden bliver taget. Om det reelt giver nogen forandring på scorekortet, ved jeg ikke, tror det er meget marginalt. Quote
Watan Posted January 14, 2019 Report Posted January 14, 2019 Jeg påtænker mig at beholde flaget i. Mest pga. dovenhed. Tror ikke det har den store betydning for en nybegynder. Quote
Hr. Andersen Posted January 14, 2019 Report Posted January 14, 2019 Jeg kan godt se at flaget skal stå i når jeg er langt fra hullet. Men omkring 4 m. og ind uden flag. Men måske ved megen blæst og skævt hul, måske flag. Stemningen på 4 bolden har vel også indflydelse, især hvis vi skal spare tid. Quote
Dynen1 Posted January 14, 2019 Author Report Posted January 14, 2019 15 timer siden, skrev Årgang63: Jeg finder det nemmere at putte med flaget i, giver et mere defineret mål, nemlig pinden, frem for det mere upræcise hul. Blandt de 10 - 15 stykker, som jeg normalt spiller med, er vi uden problemer, gået over til at putte med pinden i. Der er selvfølgelig undtagelser, så som skæv pind i blæst og andet og enkelte fortrækker pinden ud, på helt korte putts, men helt generelt, putter vi alle med pind i. Det er også hurtigere og nemmere, ingen skal vente på pinden bliver taget. Om det reelt giver nogen forandring på scorekortet, ved jeg ikke, tror det er meget marginalt. Enig 🙂 Quote
Kitter Posted January 14, 2019 Report Posted January 14, 2019 Prøv at læse de sidste tre afsnit i dette indlæg https://www.golf.com/news/2018/11/01/bryson-dechambeau-putting-pin-2019-rules/ Og mon ikke der kommer statistik fra USA inden så længe, som kan dokumentere om det er godt eller skidt at lade flaget stå! DeChambeau har også antydet at producenterne af flagstænger måske vil ændre på hårdhedsgraden i hvert fald på de nederste 5 cm over hulkanten - jo blødere jo større er chancen for at bolden går i.... For os almindelige dødelige - tja det er næppe dér at min runde går helt agurk! Quote
Smut Posted January 14, 2019 Report Posted January 14, 2019 (edited) Flaget i. Altid. Jeg har spillet spillet utallige træningsrunder i årenes løb hvor flaget har stået i. Det er klart mere effektivt. Man vender sig hurtigt til det. Også på de korte putt. Edited January 14, 2019 by Smut Quote
Dynen1 Posted January 14, 2019 Author Report Posted January 14, 2019 1 time siden, skrev Smut: Flaget i. Altid. Jeg har spillet spillet utallige træningsrunder i årenes løb hvor flaget har stået i. Det er klart mere effektivt. Man vender sig hurtigt til det. Også på de korte putt. Samme tanker herfra. Quote
Årgang63 Posted January 14, 2019 Report Posted January 14, 2019 3 timer siden, skrev Kitter: DeChambeau har også antydet at producenterne af flagstænger måske vil ændre på hårdhedsgraden i hvert fald på de nederste 5 cm over hulkanten - jo blødere jo større er chancen for at bolden går i.... Det er der såmænd ingen grund til, kun at antyde, der findes allerede producenter som sælger flagstænger, hvor de lover 3% flere holede putts. Quote
Caddyshack Posted January 14, 2019 Report Posted January 14, 2019 (edited) Well, har ladet mig fortælle, at beskaffenheden af flagstangen, skulle have mulig indvirkning på boldens evt. retning, hvis man skulle gå hen og ramme den. Tænker her om den er af metal, carbon, plastik eller massiv, hul mv. Om der er noget om snakken ved jeg ikke. Har ikke prøvet 😀 Edited January 14, 2019 by Cuban Quote
Kitter Posted January 14, 2019 Report Posted January 14, 2019 Hvis man læser DeChambeaus input vil man også se at han ved US PGA vil tage pinden op - de anvender åbenbart en stang af stål i stedet for glasfiber “It depends on the firmness value of the flag. The C.O.R. or coefficient of restitution of the flagstick,” DeChambeau said after his opening round at the Shriners Hospitals for Children Open. “I won’t do it at U.S. Open because of metal flagsticks but most likely will everywhere else" https://www.pgatour.com/news/2018/11/01/bryson-dechambeau-flagstick-putting-rules-of-golf-sentry-tournament-of-champions.html Quote
Årgang63 Posted January 14, 2019 Report Posted January 14, 2019 Hvor jeg fik det med 3% fra ved jeg ikke 🙂 Men ellers er den god nok https://www.standardgolf.com/gis2019/putt-saver-tournament-flagstick/ Quote
Caddyshack Posted January 14, 2019 Report Posted January 14, 2019 Tak Kitter. I samme link nævnes... DeChambeau – who spends countless hours researching all aspects of the game in an effort to improve his performance – believes the advantage will be so distinct that the rule will either be changed back or flagsticks will be made out of different materials. Stof til efter tanke...😏 10 minutter siden, skrev Årgang63: Hvor jeg fik det med 3% fra ved jeg ikke 🙂 Men ellers er den god nok https://www.standardgolf.com/gis2019/putt-saver-tournament-flagstick/ 😋 hver eneste mm tæller... Quote
Smut Posted January 14, 2019 Report Posted January 14, 2019 1 time siden, skrev Kitter: Hvis man læser DeChambeaus input vil man også se at han ved US PGA vil tage pinden op - de anvender åbenbart en stang af stål i stedet for glasfiber “It depends on the firmness value of the flag. The C.O.R. or coefficient of restitution of the flagstick,” DeChambeau said after his opening round at the Shriners Hospitals for Children Open. “I won’t do it at U.S. Open because of metal flagsticks but most likely will everywhere else" https://www.pgatour.com/news/2018/11/01/bryson-dechambeau-flagstick-putting-rules-of-golf-sentry-tournament-of-champions.html OMG.... Quote
claust Posted January 14, 2019 Report Posted January 14, 2019 1 time siden, skrev Smut: OMG.... Hvad Smut sagde ⬆️ Tænk at der skal gå teknik i en flagstang, typisk golf. Nu kommer der snart flagstænger hvert år med 10% bedre ydelse i forhold til tidligere modeller 😂 Og fra Taylormade en ny model 3 gange om året ! 1 Quote
MrSwingKin Posted January 15, 2019 Report Posted January 15, 2019 I min verden er reglen med at putte med flagstangen i den mest ånsvage regelændring. Jeg tror aldrig jeg har spillet en golfrunde hvor tidsbesparelsen reelt ville overstige 30-60 sekunder samlet set over 18 huller. Måske med undtagelsen hvis man spiller alene. Det er dog ikke golf, men træning hvis du spørger mig. Og her kan man spille efter præcis de regler man selv beslutter. Normalt forholder det sig sådan, at den som er tættest på hullet går ind og tager pinden op inden man markerer sin bold. Imens gør spille makkerne sig klar. Er der en enkelt som er så langt væk, at pinden skal passes så er det igen spilleren som er tættest på hullet som passer pinden og tager den ud når bolden er sendt afsted. Det betyder i praksis, at det tager PRÆCIS ligeså lang tid at spille med flaget i hullet, og en uden for tur som passer den. Jeg er overbevist om, at dette i fremtiden bliver en tidsrøver fordi, at nu kan spillerne gud hjælpe mig selv bestemme om den skal være i, eller ude. Så kan vi står i en situation hvor spiller A vil have den i på sit 12 meter putt, tage den ud til spiller B som har et 7 meter putt, for at tage den i igen til C som har et 5 meter putt. Og så gør vi det hele om igen når returputtet skal puttes ud. Og mon ikke en masse statistiske nørder begynder at regne på hvad der bedst kan betale sig, og finder ud af, at ganske få putt ville være gået i hvis flaget havde været i hullet. Jeg tror bestemt at man holer marginalt flere putts med flaget i fordi, at putts som er alt for hårde stadig kan gå i. Men tager man 1 mio "gode" putt med rigtig retning og fart så er jeg overbevist om, at resultatet er præcis det samme. Så kun dårlige putts kan blive belønnet med flaget i. Vor herre til hest. Få nu bare det flag ud når man ligger på green. 2 Quote
Kitter Posted January 15, 2019 Report Posted January 15, 2019 Mon ikke håbet er at alle spillere vil vælge at putte med flaget i?? Tidspildet er ikke bare tiden til at få flaget ud, men lige så meget til at få det på plads igen - en del af mine spillemakkere har det slet ikke på radaren, at første mand, der putter ud, skal gøre klar til at sætte flaget på plads. De står bare og glor som idioter...! Ændringen bliver dog nok vanskeligt, da golfspillere jo som oftest er meget bundne af eksisterende måder at gøre tingene på. Forandringsvillighed er sjældent fremherskende i golfkredse. Hvis der kommer dokumentation for at det faktisk er en fordel at flaget bliver i hullet, så bliver ændringen jo nok lettere. Så mit bud er det modsatte - lad nu bare det flag blive i hullet hele tiden for alle spillere! Det er med sikkerhed den hurtigste løsning!. 1 Quote
Årgang63 Posted January 15, 2019 Report Posted January 15, 2019 4 timer siden, skrev MrSwingKin: I min verden er reglen med at putte med flagstangen i den mest ånsvage regelændring. Jeg tror aldrig jeg har spillet en golfrunde hvor tidsbesparelsen reelt ville overstige 30-60 sekunder samlet set over 18 huller. Måske med undtagelsen hvis man spiller alene. Det er dog ikke golf, men træning hvis du spørger mig. Og her kan man spille efter præcis de regler man selv beslutter. Normalt forholder det sig sådan, at den som er tættest på hullet går ind og tager pinden op inden man markerer sin bold. Imens gør spille makkerne sig klar. Er der en enkelt som er så langt væk, at pinden skal passes så er det igen spilleren som er tættest på hullet som passer pinden og tager den ud når bolden er sendt afsted. Det betyder i praksis, at det tager PRÆCIS ligeså lang tid at spille med flaget i hullet, og en uden for tur som passer den. Jeg er overbevist om, at dette i fremtiden bliver en tidsrøver fordi, at nu kan spillerne gud hjælpe mig selv bestemme om den skal være i, eller ude. Så kan vi står i en situation hvor spiller A vil have den i på sit 12 meter putt, tage den ud til spiller B som har et 7 meter putt, for at tage den i igen til C som har et 5 meter putt. Og så gør vi det hele om igen når returputtet skal puttes ud. Og mon ikke en masse statistiske nørder begynder at regne på hvad der bedst kan betale sig, og finder ud af, at ganske få putt ville være gået i hvis flaget havde været i hullet. Jeg tror bestemt at man holer marginalt flere putts med flaget i fordi, at putts som er alt for hårde stadig kan gå i. Men tager man 1 mio "gode" putt med rigtig retning og fart så er jeg overbevist om, at resultatet er præcis det samme. Så kun dårlige putts kan blive belønnet med flaget i. Vor herre til hest. Få nu bare det flag ud når man ligger på green. Inden ændringerne trådte i kraft, ville jeg være tilbøjelig til, at være enig i stort set alt du skriver, men virkeligheden ser anderledes ud, i ihvertfald hos os og den nye regel spare tid, langt mere end du tilskriver den og balladen med hvem vil have den i eller op, eksistere stort set ikke. I klubben møder jeg ikke nogen som brokker sig mere, tværdigmod. Mennesker i al almindelighed, er imod forandringer og i særdeleshed golfspillere 🙂 Fakta er dog at spillet har gennemgået tusindvis af forandringer, forandringer som vi i dag, anser for helt naturlige. Sådan vil det sikkert også gå med denne regel 😎 1 Quote
Dynen1 Posted January 15, 2019 Author Report Posted January 15, 2019 Tænker at når vi vender os til bare at have flaget i, så kommer der mindre trafik ved hullerne da flaget ikke skal passes og folk tramper rundt unødigt. Dette er dog blevet bedre med spikeløse sko. Dog lille effekt indrømmet 🙂 Quote
Recommended Posts