Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Så fandt ejerkredsen bag Royal Golf og City Golf, lige en ekstra indtægtskilde - Betaling for parkering, når du besøger anlægget :no: Så inden man smutter ud og spiller 9 eller 18 huller, så skal Easypark app'en lige have besked. 4 kr. i timen, eller tegn et årskort for 8690,-kr. Det gælder også ved besøg i Backtee-shoppen og driving range - trist udvikling, som sikkert ikke gavner restaurant og range. 

Om det skyldes at mange fra Ørestaden bruger P-Pladsen til deres private biler i længere perioder, ved jeg ikke, men jeg tror nu også ejerkredsen har kigget på at det koster +1.000,-kr/mdr for parkering mange steder i området, og tænkt deres. Alt andet lige, så skal P-afgiften lægges oven i et kontingent, og så er Royal Golf og City-golf lige røget op i en anden liga, når nye medlemmer kigger på medlemskab :ermm:

Edited by COP
Posted

Dumt, medmindre kontingentet inkluderer en eller anden form for gratis parkering for medlemmer, hvilket det ikke lyder til...

Det ville helt sikkert skræmme mig væk, ikke så meget pengene som principperne bag...

Posted

Et årskort for 8690,-??  4-5 timers golf, en time før og et par timer bagefter til en øl og frokost .. så har du til ca 270 parkeringer á 8 timer om året?
Det lyder da fuldstændig vildt ...

Posted

Det lyder da vanvittigt. Jeg ville protestere på den mest assertive måde jeg kan mønstre.

Hvis det er et problem at andre end klubbens medlemmer/folk med adgang bruger parkeringspladsen, kunne man så ikke udstyre dem et kort, mærke eller lign. til at ligge i bilens forrude ala parkeringsbillet eller handicapskilt?!

Posted (edited)

Jeg forstår nu godt Royal Golf et stykke hen ad vejen.

Hvis man kender lidt til parkeringsforholdene i Ørestaden, så er det den eneste rigtige løsning, når man ejer en i øvrigt glimrende centralt placeret parkeringsplads.

I planlægningen af Ørestaden begrænsede man antallet af gadeparkeringspladser.  Prisen for en licens til 24 timers parkering for en beboer er kr. 1.001 per måned eller 12k per år - og så er man ikke en gang sikker på, at der er en ledig plads. Velkommen til Københavns Kommunes bilfjendtlige venstresnoede borgerrepræsentation!

I tillæg byggede man P-huse, som betjenes af private firmaer. Dvs. at beboerne i lejlighederne simpelthen ikke har mulighed for at parkere på gaden, men er nødt til at bruge P-husene. Ovenstående priser gælder også for P-husene.

Et årskort til Royals P-plads for 8.690.- er således et supertilbud for beboerne i Ørestaden

Der er således rigtig meget logik i at tage betaling for P-pladserne ved Royal Golf, - som ellers vil blive fyldt op af gratister.

For klubbens medlemmer er det indlysende nok noget skidt.

Det vil ikke du at have det inkluderet i medlemskabet - så kan man som medlem "udleje" sin rettighed til en tredjepart. Selv om man måtte "forbyde" dette, så er der nok nogen, som ville finde en smutvej.

Da timeprisen er kr. 4 vil parkering til en golfrunde (4+2 timer) koste kr. 24. Ikke ligefrem en herregård, specielt ikke for parkering i København. Hvis man spiller to runder per uge i sæsonen (6 mdr) lægger det godt kr. 1.150 oven i kontingentet. .

Klubben kunne jo evt. reducere kontingentet med et beløb svarende til een 6 timers parkering per uge i sæsonen - det ville være ca. 575, som reduktionen skulle udgøre.

Så betaler medlemmerne ved parkering, men er kompenseret via kontingentet. Dvs at man ikke kan snyde med en evt. brik eller bizz til medlemmerne.

Edited by Kitter
slåfejl
Posted

Og køber man et årskort til parkering, så er man heller ikke sikret en P-plads. Royal Golf forbeholder sig nemlig retten til at bruge hele P-arealet, ved større arrangementer, som golfturneringer og arrangementer i Bella Center. Det være sig Ferie i Bella, Biludstillinger og andre messer og konferencer. Noget de altid har gjort, hvilket ingen har protesteret over, men tænkt at det var en god idé til gavn for anlægget.

Jeg synes det er en voldsom prisstigning der lægges oven i golfkontingentet - nogle få cykler eller kommer med offentlig transport, men de fleste ankommer i bil. Royal kunne have indført P-forbud/tidsbegrænset parkering i de mørke timer. Det er som oftest efter kl. 19 og indtil folk skal på arbejde, der er et ekstra stort behov for P-pladser.

Har der været problemer med at hverve medlemmer til golfbanerne i Ørestaden, så tvivler jeg på at det nu bliver nemmere :wacko:

Posted (edited)
35 minutter siden, skrev COP:

Og køber man et årskort til parkering, så er man heller ikke sikret en P-plads. Royal Golf forbeholder sig nemlig retten til at bruge hele P-arealet, ved større arrangementer, som golfturneringer og arrangementer i Bella Center. Det være sig Ferie i Bella, Biludstillinger og andre messer og konferencer. Noget de altid har gjort, hvilket ingen har protesteret over, men tænkt at det var en god idé til gavn for anlægget.

Jeg synes det er en voldsom prisstigning der lægges oven i golfkontingentet - nogle få cykler eller kommer med offentlig transport, men de fleste ankommer i bil. Royal kunne have indført P-forbud/tidsbegrænset parkering i de mørke timer. Det er som oftest efter kl. 19 og indtil folk skal på arbejde, der er et ekstra stort behov for P-pladser.

Har der været problemer med at hverve medlemmer til golfbanerne i Ørestaden, så tvivler jeg på at det nu bliver nemmere :wacko:

Parkering i Ørestad samt biltrafik er et helvede....

Jeg arbejder selv i Ørestaden og har en erhvervlicens til parkering.

Men hold nu op en pengemaskine. By og Havn sidder godt på den pengestrøm, det er godt luret af Hr. Kramer og Co....

Det har undret mig i de seneste 10 år, at det var gratis ved golfklubben. Tror måske at de har fået 10 års frit lejde.

Det er normalt at nyetableret erhverv i Ørestaden får et frit lejde. Normalen er dog 3 år.

Edited by Smut
Posted

Jeg synes det er et kæmpe selvmål... 

Hvorfor ikke koble det på DGU kortet, som medlemmerne kan køre igennem inden de kører ind på P-anlægget og så nøjes med at lade gæster og fremmede betale i stedet? De sidste det skal gå udover er da medlemmerne 🤦‍♂️

• Like 1
Posted (edited)
13 minutter siden, skrev Golfkid:

Jeg synes det er et kæmpe selvmål... 

Hvorfor ikke koble det på DGU kortet, som medlemmerne kan køre igennem inden de kører ind på P-anlægget og så nøjes med at lade gæster og fremmede betale i stedet? De sidste det skal gå udover er da medlemmerne 🤦‍♂️

Der er ikke en bom i Ørestad. Alt kører digitalt.

Men medlemmerne kan få regisreret deres nummerplade. Problemet er når man kører i konens bil eller en låne bil. Det koster 750,- jeg taler af erfaring...😠

Edited by Smut
Posted
18 minutter siden, skrev Smut:

Problemet er når man kører i konens bil eller en låne bil. Det koster 750,- jeg taler af erfaring...😠

Hey! Så er det jo konen der har fået bøden - problem løst 🤣

Posted
10 timer siden, skrev Smut:

Parkering i Ørestad samt biltrafik er et helvede....

Jeg arbejder selv i Ørestaden og har en erhvervlicens til parkering.

Men hold nu op en pengemaskine. By og Havn sidder godt på den pengestrøm, det er godt luret af Hr. Kramer og Co....

Det har undret mig i de seneste 10 år, at det var gratis ved golfklubben. Tror måske at de har fået 10 års frit lejde.

Det er normalt at nyetableret erhverv i Ørestaden får et frit lejde. Normalen er dog 3 år.

Jeg er ret overbevist om at Royal/City golf selv ejer deres p-anlæg, og netop derfor altid har stillet pladsen til "rådighed" ved store arrangementer i BC, dog mod betaling fra brugerne.

Jeg bor selv tæt på området, og må sige at jeg ikke forstår de "sure" miner over de "offentlige" parkeringstilbud i området. Det har været almindelig kendt fra starten af, at gadeparkering ville blive svært og at det ville koste mere end de fleste er forvent med at komme af med bilen i P-husene. Man kan så undre sig over, at der ikke bliver opført P-huse i samme takt som boliger. De kommer som regel først et par år efter et område er fuldt bebygget og alle lejligheder er solgt :no: 

1 time siden, skrev Bjørnen:

Og jeg som har købt en “ boldnøgle “ på 1500kr til rangen 🙄🤥

Hæ, du er ikke alene, men jeg trøster mig med at jeg ikke har et Platinium medlemskab til 25.450,-kr/årligt, som kun kan opsiges i juni måned, og modtager nyhedsbrevet i december om at der nu skal betales for parkering. Så ville jeg være mere end almindelig pissed :mad:

Posted

Du er ikke alene...

Som mangeårigt medlem af Citygolf ser jeg med stor undren på argumentationen bag parkeringsafgiften. Det er grundlaget for beregningen, at en Citygolf-spiller i gennemsnit spiller 9 runder årligt a 2 timer - og vupti en ganske begrænset udgift årligt.  Men hvad med Royal-golf-medlemmer?

Selv deltager jeg i klubbens arrangementer og løbende turneringer, ligesom jeg bruger rangen, proshoppen og spiller private runder. De seneste 3 år har jeg årligt spillet mellem 25 og 29 runder a 3 timer incl. træning. Hertil kommer besøg i shoppen og på rangen. 

Jeg forstår godt, at ejerne har brug for at få indtægter fra udlejning af parkering fra alle der indtil nu har været gratister, men for os golfspillere burde der kunne findes en løsning, der indebærer en parkeringslicens til forruden. Jeg er lidt bekymret for deltagelsen de fremtidige turneringer og arrangementer, når der nu skal betales for parkering. Et besøg i proshoppen eller på rangen vil nu også skulle tillægges parkering, så spændende bliver det, om det får indflydelse på besøgstallet.

Nu lover ledelsen, at pengene skal forbedre forholdene på banen, og det lyder jo dejligt, for den var ganske elendig i 2018, og det var ikke kun tørkens skyld.

Personligt så jeg hellere en kontingentstigning kombineret med en P-licens på medlemskortet som erstatning for denne form for brugerbetaling. 

Det kunne da være interessant at høre, om der er lignende brugerbetaling i andre danske golfklubber??